ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون
تکنولوژی

تلاشی برای مقابله با قرنطینه‌های ناشی از کرونا در چین؛ اپل تولید آیفون 14 را در هند افزایش می‌دهد

شرکت پگاترون (Pegatron) به عنوان دومین تولیدکننده، مسئولیت مونتاژ گوشی‌های آیفون 14 در هند را به عهده گرفته است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر مطرح محصولات اپل ادعا کرده که فاکسکان به عنوان یکی از تولیدکنندگان غول کوپرتینویی، قصد دارد تولیدات مربوط به آیفون در هند را افزایش دهد. از قرنطینه‌های ناشی از کرونا کشور چین به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل چنین تصمیمی یاد شده است.

آخرین شیوع ویروس کرونا همین اواخر در چین گزارش شد که باعث تعطیلی و قرنطینه بسیاری از شهرها مانند ووهان شده است. پیش‌بینی شده بود که این اتفاق باعث کاهش 30 درصدی تولید آیفون فاکسکان می‌شود. حالا، کو در جدیدترین توییت خود می‌گوید که آخرین اطلاعاتش از منابع زنجیره تامین نشان می‌دهد که فاکسکان قصد دارد با دور کردن تولید خود از چین، با این تاثیر مقابله کند.

کو در ادامه اشاره می‌کند آیفون‌هایی که در سال 2023 توسط فاکسکان در هند تولید می‌شوند، حداقل 150 درصد رشد خواهند کرد.

فاکسکان

کو ادعا می‌کند که «هدف بلندمدت/میان مدت اپل این است که 40 تا 45 درصد از آیفون‌ها را از هند عرضه کند» (در مقابل 2 تا 4 درصد فعلی)، که به افزایش سریع تولید فاکسکان در هند طی «چند سال آینده» اشاره دارد.

همزمان با قرنطینه چین، فاکسکان همچنین شاهد فرار کارگران کارخانه ژنگژو خود به دلیل شرایط بد است. این شرکت کاهش فصلی نیروی کار خود را به تعویق انداخته و همچنین پاداش‌ها برای حفظ کارکنانش را چهار برابر کرده است.

پگاترون؛ دومین مونتاژکننده آیفون 14 در هند

پگاترون

علاوه بر این، بلومبرگ در گزارش جدیدی، از شرکت پگاترون (Pegatron) مستقر در تایوان به عنوان دومین سازنده‌ای نام برده که تولید آیفون 14 را برای اپل در هند آغاز کرده است.

از گذشته، اپل یک سال یا بیشتر پس از عرضه یک مدل، شروع به تولید آیفون در هند می‌کند. با این حال، فاکسکان تولید آیفون 14 را در همان ماه عرضه رسمی (و قبل از عرضه آیفون 14 پلاس) در هند آغاز کرده است. اکنون تنها یک ماه پس از عرضه گوشی‌ها، اپل پگاترون را نیز مشغول مونتاژ آیفون 14 در هند کرده تا اتکای خود به چین را کاهش دهد.

طبق گفته بلومبرگ، کارخانه جدید پگاترون در هند، در جنوب ایالت تامیل نادو (Tamil Nadu) واقع شده و بیش از 7000 کارمند دارد و قبلا آیفون 12 را در سال جاری تولید می‌کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی