ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 14 پرو
تکنولوژی

اپل: بخاطر قرنطینه ناشی از کرونا در چین، برای خرید مدل‌های پرو آیفون 14 باید بیشتر انتظار بکشید

اپل در واکنش به قرنطینه‌های ناشی از شیوع کرونا در چین گفته زمان انتظار برای دریافت مدل‌های پرو آیفون 14 افزایش می‌یابد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

اپل در بیانیه‌ای به کاربران اعلام کرده است که زمان انتظار برای خرید آیفون 14 پرو و پرو مکس بیشتر از گذشته می‌شود؛ زیرا محدودیت‌های ناشی از کرونا در چین باعث شده است که یکی از کارخانه‌های تولید آیفون در این کشور با ظرفیت بسیار کمتری به فعالیت خود ادامه دهد.

کرونا دوباره در چین شیوع پیدا کرده و این کشور برای مقابله با آن، شروع به اعمال محدودیت‌های تازه کرده است؛ محدودیت‌هایی که گریبان‌گیر کارخانه تولید آیفون در «ژنگژو» چین هم شده و حالا اپل از مشکلات در تولید آیفون سخن گفته است.

تقاضا برای مدل‌های پرو آیفون 14 همچنان بالاست

اپل در بیانیه‌ای که در وب‌سایتش منتشر کرده است، از تقاضای بالا برای مدل‌های پرو آیفون 14 خبر داده و گفته است که میزان عرضه این محصولات پایین‌تر از پیش‌بینی قبلی خواهد بود:

«ما همچنان با تقاضای بالایی برای آیفون 14 پرو و پرو مکس روبه‌رو هستیم، با این حال ما حالا نسبت به پیش‌بینی قبلی‌مان، انتظار داریم تعداد کمتری از این محصولات روانه بازار شوند و مشتریان برای دریافت دستگاه جدیدشان باید مدت زمان بیشتری انتظار بکشند.»

مدل‌های پرو آیفون 14

در حالی که اپل از کاهش ظرفیت تولید یکی از کارخانه‌هایش در چین صحبت کرده است، چندین هفته پیش نیز رویترز در گزارشی اعلام کرد که ظرفیت تولید آیفون به دلیل شیوع کرونا در چین حداقل 30 درصد کاهش می‌یابد.

البته فاکسکان، تولیدکننده اصلی آیفون چندان به این محدودیت‌ها توجهی نداشت، چرا که طبق گزارشی از نیویورک تایمز، این کمپانی 200 هزار کارگر را مجبور به ماندن در کارخانه کرده بود و آن‌ها باید چندین روز را با غذای محدود سر می‌کردند. البته این رویکرد منجر به این شد که بسیاری از کارگران شروع به ترک کارخانه کنند؛ اقدامی که باعث شد فاکسکان مشوق‌های مالی را 4 برابر کند.

در‌نهایت، باید به این موضوع اشاره کنیم که اپل برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از کرونا در چین، ظاهراً می‌خواهد تولید آیفون 14 در هند را افزایش دهد و به گفته یکی از تحلیلگران محصولات اپل به نام «مینگ-چی کو»، تولید فاکسکان در هند در سال آینده میلادی رشد چشمگیری پیدا می‌کند و البته «پگاترون»، یکی دیگر از تأمین‌کنندگان اپل هم تولید آیفون 14 در هند را شروع خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی