ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

جوابیه رگولاتوری به مخابرات: میزان استقبال اپراتورها از پروژه فیبرنوری فراتر از سطح انتظار بوده است

پس از مصاحبه معاون فناوری مخابرات، رگولاتوری تاکید کرده که اطلاعات این مصاحبه شونده نادرست بوده و پروژه فیبر نوری فراتر از انتظار پیش می‌رود.

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۰ آبان ۱۴۰۱ | ۱۶:۳۵

وزارت ارتباطات در واکنش به اظهارات معاون فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران، جوابیه‌ای منتشر ساخته و در آن ضمن ابراز تأسف از ادبیات نامناسب استفاده‌شده در این گفتگو، تأکید کرده است که برنامه وزارت ارتباطات رساندن فیبر نوری به ۲۰ میلیون خانوار (نه فرد) تا پایان دولت سیزدهم است.‌ در این بیانیه تأکید شده حتی معیار پوشش خانوار متفاوت با معیار اتصال خانوار بوده و همچنین استقبال از این پروژه توسط اپراتورها فراتر از سطح انتظار بوده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جوابیه‌ای که در واکنش به مصاحبه «میثم سید صالحی» منتشر ساخته، نکاتی را برای روشن‌سازی موضوع توسعه فیبر نوری اعلام کرده است.

در این جوابیه اعلام شده برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات براساس اسناد بالادستی و مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ایجاد امکان دسترسی فیبرنوری برای ۸۰ درصد جمعیت کشور معادل ۲۰ میلیون خانوار تا انتهای دولت سیزدهم است و معیار «پوشش خانوار» که در مصوبه شماره ۱ جلسه شماره ۳۲۹ کمیسیون تعریف شده، کاملاً متفاوت با معیار «اتصال خانوار» است. در واقع این‌طور که به نظر می‌رسد با نصب هر کافو، خانوارهای تحت پوشش این سرویس تا شعاع ۳۰۰ متری به‌عنوان «پوشش خانوار» حساب می‌شود.

در ادامه این جوابیه تأکید شده که گفتگو‌شونده از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، آگاهی درست و دقیق نداشته است. همچنین در بخش دیگری از این جوابیه تأکید شده هم‌زمان با اعلام برنامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آغاز به کار دولت سیزدهم برای ایجاد دسترسی ۲۰ میلیون خانوار به خدمات مبتنی بر شبکه فیبرنوری، ابهامات بسیاری در فضای رسانه‌ای در مورد عملیاتی‌شدن آن مطرح شد و با وجود گذشت مدت کوتاهی از ابلاغ مصوبه هیئت دولت در خصوص میزان تسهیلات اعطایی دولت برای توسعه شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر‌نوری، میزان استقبال دارندگان پروانه متقاضی استفاده از این تسهیلات بسیار بیشتر از حد انتظار است، به‌نحوی که تاکنون ۹ دارنده پروانه ارائه خدمات ارتباطاتی با ارائه درخواست، برای مشارکت در این پروژه ملی و استفاده از تسهیلات دولت با رگولاتوری تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند.

توسعه فیبر نوری در کشور

آنطور که رگولاتوری اعلام کرده است، در حال حاضر ۲ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری هستند. همچنین بیان شده تعهد پوشش بیش از ۳,۵ میلیون خانوار به دارندگان پروانه متقاضی مشارکت در این پروژه ابلاغ شده که علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود، از جمله اعمال تحریم‌های ظالمانه و مشکلات ایجاد‌شده برای منابع درآمدی آنها، بر‌اساس برنامه اعلامی دارندگان پروانه تا ۶ ماه آینده زیرساخت‌های لازم در شهرهای ابلاغی ایجاد خواهد شد.

رگولاتوری در انتهای جوابیه خود از مخابرات انتقاد کرده و تأکید داشته تنها دارنده پروانه مطرحی که تاکنون برای مشارکت در این پروژه اقدام نکرده، شرکت مخابرات ایران است.‌ در این بخش از بیانیه دقیقاً چنین آمده است: «البته طبق مذاکرات صورت گرفته، انتظار می‌رود این شرکت به‌زودی به جمع دارندگان پروانه دریافت‌کننده مجوز برای مشارکت در این پروژه ملی بپیوندد. در پایان، از مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران به‌عنوان یک شرکت مطرح در بورس اوراق بهادار انتظار می‌رود ضمن به‌کارگیری مدیران متخصص و مدیریت فضای رسانه‌ای آن شرکت، با حضور در پروژه‌های ملی بستر مناسبی را برای رشد و توسعه زیرساخت‌های شرکت و در نتیجه بالا‌رفتن ارزش سهام آن برای حمایت از سهامداران خود و عرضه بهتر خدمات به مردم شریف ایران را فراهم کنند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۱ آبان ۱۴۰۱

    دو ساله که وسط تهران همین وحیدیه درخواست فیبر نوری داپم، هنوز یک بار زنگ نزدن، چند بار هم ۱۹۵ شکایت صبر کردم، بدون هیچ نتیجه ای

مطالب پیشنهادی