ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

وزارت ارتباطات خواستار توقف عدم ارائه خدمات شاپرک به کسب‌وکارهای فاقد اینماد شد

رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت این وزارتخانه خواستار توقف عدم ارائه خدمات به کسب‌وکارهای فاقد اینماد توسط شاپرک شده است. به گفته «محمد‌احسان خرامید»، یکی از نگرانی‌های کسب‌وکارها برای حضور در پلتفرم‌های داخلی مشکلات ...

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۲۴ آبان ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۸

رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات گفت این وزارتخانه خواستار توقف عدم ارائه خدمات به کسب‌وکارهای فاقد اینماد توسط شاپرک شده است. به گفته «محمد‌احسان خرامید»، یکی از نگرانی‌های کسب‌وکارها برای حضور در پلتفرم‌های داخلی مشکلات دریافت اینماد بوده است.

خرامید، نیمه‌شب سه‌شنبه 23 آبان با انتشار توییتی به پیگیری‌های وزارت ارتباطات درباره اینماد اجباری اشاره کرد.

مشاور وزیر ارتباطات در این توییت تأکید کرد که یکی از نگرانی‌های کسب‌وکارها برای حضور در پلتفرم‌های داخلی مشکلات دریافت اینماد است.

او با اعلام اینکه وزارت ارتباطات نامه‌ای در راستای توقف ضرب‌العجل اینماد اجباری به شاپرک ارسال کرده بود، نوشت: «وزارت ارتباطات طی نامه‌ای از شاپرک خواست عدم ارائه خدمات به کسب‌و‌کارهای فاقد اینماد را تا زمان تعیین تکلیف در کارگروه اقتصاد دیجیتال متوقف کند.»

این توییت رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات در حالی با هشتگ «خبر خوب» منتشر شد که پیش از این نیز وزارت اقتصاد درباره نگرانی‌های مربوط به اینماد اجباری هشدارهایی به شاپرک داده بود. همین موضوع نگرانی درباره بی‌توجهی شاپرک به این نامه را تشدید می‌کند.

البته اشاره رئیس روابط عمومی وزارت ارتباطات به «کارگروه اقتصاد دیجیتال» احتمال ورود جدی‌تر دولت به روند تصمیم‌گیری درباره اینماد اجباری را تشدید می‌کند. هرچند در همین روند هم عدم هماهنگی وزارت ارتباطات، کارگروه اقتصاد دیجیتال و بانک مرکزی و شاپرک در اعلام چنین تصمیماتی از طرف کاربران توییتر، مورد سؤال قرار گرفته است.

از سویی دیگر این موضوع در حالی است که عصر روز سه‌شنبه 23 آبان هم، «محمد‌مهدی شریعت‌مدار»، رئیس هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک نسبت به تغییر موضع شاپرک ابراز ناامیدی کرده بود. او در مصاحبه خود با نصر تهران بیان کرده بود که اگرچه بعد از اعلام شاپرک، کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دستور به توقف الزام اخذ اینماد توسط پایانه‌های اینترنتی را داده است، اما عملاً شاپرک بعید است که این پروسه را متوقف کند.

منظور شریعت‌مدار در این اظهار نظر، درخواست «رضا باقری اصل»، رئیس کمیسیون راهبردی اقتصاد دیجیتال از شاپرک در روز دوشنبه 22 آبان است.

باقری اصل با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل شاپرک، نامه اخیر این نهاد را مغایر با تصمیم هیئت مقررات‌زدایی بهبود کسب‌وکار و کارگروه اقتصاد دیجیتال عنوان کرد و خواستار لغو دستور الزام اخذ اینماد به شرکت‌های پرداخت‌یار تا زمان اتخاذ تصمیم نهایی توسط کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال شد.

گفتنیست پنجشنبه 19 آبان نامه‌ای از سوی شاپرک خطاب به مدیر‌عاملان پرداخت‌یارها منتشر شد که براساس آن، اخذ اینماد برای تمامی کسب‌وکارهای آنلاین جدید و قدیمی الزامی اعلام شد. در این نامه از سوی شاپرک هشدار داده شد که از تاریخ 24 آبان‌ماه، پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد، غیرفعال خواهند شد.

این هشدار در حالی اعلام شد که پیش از این شرط اخذ اینماد برای دریافت درگاه پرداخت تنها محدود به کسب‌وکارهای جدید بود. در چنین شرایطی حواشی و نگرانی‌های مربوط به اینماد اجباری و تصمیمات شاپرک همچنان برای کسب‌وکارها وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی