ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی تلویزیون TCL C635 مادیران؛ به‌روز و باکیفیت

تلویزیون هوشمند TCL C635 یک محصول رده بالا و باکیفیت در بازار ایران است که با گارانتی ۲ ساله مادیران به فروش می رسد.

نوشته شده ۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۲۱:۰۰

تلویزیون‌های هوشمند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی، توسط سازندگان مختلفی تولید می‌شوند. یکی از برندهای معروف تلویزیون هوشمند در سطح جهان TCL است. تلویزیون جدید TCL با نام C635 وارد بازار کشورمان شده و قصد داریم که آن را در ادامه مطلب بررسی کنیم. این محصول از مشخصه‌هایی قابل توجه مانند پنل ۶۵ اینچی QLED با رزولوشن 4K، پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10 پلاس و سیستم عامل اندروید با رابط کاربری گوگل تی‌وی بهره می‌برد.

شرکت TCL که دفتر مرکزی آن در خاک چین واقع شده، در سال ١٩٨١ میلادی به شکل رسمی تأسیس شد. نام TCL مخفف عبارت «Telephone Communication Limited» است. این کمپانی تاکنون عناوین زیادی را به خود اختصاص داده و حتی توانسته در برخی از برهه‌های زمانی به دومین برند پرفروش تلویزیون در برخی بازارهای جهانی تبدیل شود. بنابراین می‌توان گفت TCL برندی معتبر و معروف در سطح جهان است که با بزرگانی همچون سامسونگ و ال‌جی رقابت می‌کند. جالب اینکه زیر‌مجموعه این شرکت یعنی «Huaxing» وظیفه تولید پنل نمایشگر برخی گوشی‌های شیائومی را نیز بر عهده دارد.

شرکت مادیران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان لوازم صوتی و تصویری در ایران، محصولات TCL را از سال ١٣٩۶ در بازار کشورمان عرضه می‌کند. مدل C635 که به‌تازگی توسط مادیران در بازار ایران عرضه شده، محصولی رده‌بالا محسوب می‌شود و هم‌اکنون حدود ۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. این تلویزیون با گارانتی ۲۴ ماهه شرکت مادیران به فروش می‌رسد.

ویدیوی بررسی تلویزیون هوشمند TCL 65C635

تماشای ویدیو از آپارات

فهرست مشخصات تلویزیون هوشمند TCL C635

  • نمایشگر ۶۵ اینچی از نوع QLED با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل (4K UHD)
  • قابلیت نمایش محتوا با نرخ رفرش ١٢۰ هرتزی در حالت DLG
  • پشتیبانی از استاندارد HDR10 پلاس و دالبی ویژن
  • مجهز به اسپیکر استریو با توان کلی ۲۰ وات با پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس
  • سیستم عامل اندروید با رابط کاربری گوگل تی‌وی
  • پردازنده چهار‌ هسته‌ای ١.٣ گیگاهرتزی
  • ٢ گیگابایت حافظه رم
  • ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • وزن با پایه ١٨.٢ کیلوگرم
  • پشتیبانی از اتصال وای‌فای و بلوتوث
  • گارانتی ۲ ساله مادیران
  • قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان

طراحی و کیفیت ساخت

اولین چیزی که پس از روشن کردن تلویزیون هوشمند TCL C635 با آن مواجه می‌شوید، نمایشگری بزرگ و عریض با حاشیه‌های کم در اطراف است. به‌کارگیری این پنل بزرگ در کنار طراحی بروز سبب شده تا حین کار کردن با تلویزیون، حس مدرنیته بیشتری به کاربر القا شود. تی‌سی‌ال این تلویزیون را در مدل‌های مختلفی در سایزهای ۴٣، ۵۰، ۵۵، ۶۵ و ٧۵ اینچی روانه بازار کرده که ما در دفتر دیجیاتو مدل ۶۵ اینچی را در اختیار داریم.

در اطراف نمایشگر این تلویزیون هوشمند چیز خاصی به چشم نمی‌خورد؛ تنها لوگوی TCL روی حاشیه فلزی نازک پایین نمایشگر وجود دارد. حاشیه‌های بسیار کم اطراف نمایشگر این تلویزیون ظاهر زیبایی به آن بخشیده‌اند. تی‌سی‌ال برای نگهداری این مدل از دو عدد پایه فلزی زاویه‌دار استفاده کرده که استحکام خوبی دارند و می‌توانید به آن‌ها در نگهداری از تلویزیون اطمینان کنید. وزن محصول ١٨.٢ کیلوگرم است و بهتر است حین حمل‌و‌نقل آن احتیاط کنید. بدنه دستگاه بیشتر از فلز ساخته شده و تنها محافظ قطعات الکترونیکی و بخش پایینی تلویزیون از پلاستیک ساخته شده‌اند.

در قاب پشتی این تلویزیون از پنل فلزی مشکی‌رنگ استفاده شده که در وسط این قاب نیز می‌توان پایه‌های سازگار با استاندارد VESA 300 را نصب نمود. در نتیجه، این تلویزیون TCL قابلیت اتصال به دیوار را هم دارد. مجموعه درگاه‌های تلویزیون نیز در کنار بورد اصلی تعبیه شده‌اند که البته دسترسی به آن‌ها چندان ساده نیست. در کل می‌توان تلویزیون TCL C635 را محصولی زیبا و مطابق با استانداردهای روز دانست. البته توجه داشته باشید که به‌دلیل ابعاد بزرگ این محصول، باید فضای مناسبی را در خانه به آن اختصاص دهید.

بررسی تلویزیون TCL 65C635

کمپانی TCL همراه با این تلویزیون، دو ریموت کنترل را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در ریموت کنترل اصلی دستگاه نکته خاصی به‌جز دکمه اختصاصی سرویس نتفلیکس مشاهده نمی‌شود که البته برای اکثر کاربران ایرانی کاربردی هم ندارد. ریموت کنترل دوم هم برای کنترل هوشمند تلویزیون ساخته شده است. این ریموت دارای دکمه اختصاصی دستیار صوتی گوگل بوده و از دکمه‌های روی آن می‌‎توانید برای دسترسی سریع‌تر به بخش‌های مختلف تلویزیون استفاده کنید.

درگاه‌ها و ارتباطات

بررسی تلویزیون TCL 65C635

تلویزیون TCL C635 برای پاسخگویی به نیاز کاربران در بخش مالتی مدیا، به چند درگاه مجهز شده است و مجموعه نسبتاً کاملی را در این قسمت ارائه می‌دهد. فهرست درگاه‌های به کار رفته در این تلویزیون عبارتند از:

  • ۲ عدد پورت USB-A
  • پورت LAN
  • ٣ عدد پورت HDMI
  • جک هدفون
  • ورودی تصویر AV
  • ورودی آنتن

تی‌سی‌ال در این تلویزیون از یک عدد پورت USB 3.0 و یک عدد USB 2.0 استفاده کرده است که سرعت بالایی در انتقال داده دارند و می‌توانید حافظه‌های جانبی خود را با سرعت بالایی به آن متصل کنید. همچنین به لطف استفاده از نسل جدید درگاه HDMI، امکان نمایش محتوای 4K/60 فراهم است. بنابراین تلویزیون TCL C635 می‌تواند محتوای مورد علاقه شما را با بالاترین کیفیت و نرخ فریم پخش کند. این تلویزیون در بخش ارتباطات بی‌سیم از وای‌فای ۵ و بلوتوث ۵ نیز بهره می‌برد تا به یکی از بروزترین تلویزیون‌ها در بخش ارتباطات بدل شود.

سیستم عامل و رابط کاربری

بررسی تلویزیون TCL 65C635

تی‌سی‌ال تلویزیون هوشمند تازه‌واردش را با سیستم عامل اندروید به دست مشتریان می‌رساند که به لطف رابط کاربری گوگل تی‌وی (Google TV) امکانات به‌روزی را در اختیار شما می‌گذارد. گوگل تی‌وی از سال ۲۰۲۰ میلادی جایگزین پوسته اندروید تی‌وی شده و یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌های پخش محتوا محسوب می‌شود. این رابط کاربری مجموعه محتوا از سرویس‌هایی نظیر یوتوب، نتفلیکس، دیزنی پلاس، هولو، اچ‌بی‌او مکس، پیکاک، اپل تی‌وی، آمازون پرایم ویدیو، استارز و ده‌ها سرویس دیگر را در پلتفرمی یکپارچه در دسترس شما قرار می‌دهد.

عملکرد سخت‌افزاری تلویزیون هوشمند TCL تقریباً خوب است و با کمی اغماض نسبت به کندی‌های گاه‌و‌بی‌گاه، می‌‌توان از آن راضی بود. این تلویزیون از ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. حافظه داخلی آن نیز ۱۶ گیگابایت ظرفیت دارد که تقریباً ۹ گیگابایت آن در اختیار سیستم عامل محصول قرار می‌گیرد. یکی از نکات مثبت این رابط کاربری، پشتیبانی کامل آن زبان فارسی است.

بررسی تلویزیون TCL 65C635

حین راه‌اندازی تلویزیون دو گزینه Basic و Google TV در دسترس شما قرار می‌گیرد که با انتخاب گزینه دوم می‌توانید از قابلیت‌های هوشمند و اصلی تلویزیون استفاده کنید. در‌نهایت، پس از راه‌اندازی تلویزیون به صفحه اصلی هدایت می‌شوید. در این صفحه برخی از اپ‌های پر‌طرفدار در منطقه‌ای که کاربر در آن ساکن است، پیشنهاد می‌شوند. همچنین اپ‌هایی که پیش‌‎تر با حساب جیمیل خود در تلویزیون هوشمند دیگری استفاده کرده‌اید، برای دانلود مجدد نمایش داده می‌شوند تا وقت خود را برای یافتن آن‌ها تلف نکنید. اپ‌های مخصوص Google TV از طریق پلی استور قابل دسترسی هستند.

بررسی تلویزیون TCL 65C635

تعدادی اپ پیش‌فرض نیز روی این تلویزیون نصب شده‌اند. یکی از اپ‌های کاربردی این تلویزیون، Safety Guard نام دارد که ویژگی اصلی آن مدیریت و آزادسازی رم و حافظه داخلی، دسترسی برنامه‌ها و وضعیت کلی تلویزیون است. TCL اپ MagiConnect را برای پخش محتوای گوشی به‌صورت بی‌سیم ارائه داده تا بتوانید از این طریق نیز به تلویزیون ۶۵ اینچی این کمپانی متصل شوید.

کیفیت تصویر

بررسی تلویزیون TCL 65C635

از آن‌جایی که TCL خود یکی از تولیدکنندگان پنل‌های نمایشگر است، انتظارات زیادی از عملکرد محصولاتش در بخش کیفیت تصویر وجود دارد. تلویزیون هوشمند TCL C635 به نمایشگر بزرگ ۶۵ اینچی مجهز شده که پنل آن از نوع QLED بوده و دارای رزولوشن ٢١۶۰ در ٣٨۴۰ پیکسل است. پشتیبانی از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی یکی از ویژگی‌های قابل توجه این تلویزیون محسوب می‌شود که البته نمی‌توان آن را در هر شرایطی استفاده کرد. کاربرد اصلی نرخ رفرش بالا در این تلویزیون حین اتصال کنسول‌های نسل جدید مانند PS5 یا Xbox Series X است که با کاهش رزولوشن، اجرای بازی‌ها با نرخ فریم ۱۲۰ را ممکن می‌سازد. این ویژگی با فناوری DLG فعال شده تا پنلی با نرخ رفرش ۶۰ هرتزی بتواند نرخ نوسازی سریع‌تری داشته باشد. پشتیبانی از فناوری MEMC نیز به نمایش روان‌تر تصویر کمک شایانی می‌کند.

نمایشگر TCL 65C635 از استانداردهای HDR10 پلاس و Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند. به ادعای TCL حداکثر روشنایی نمایشگر این تلویزیون به حدود ٣٣۰ نیت می‌رسد که رقم مناسبی برای تلویزیون‌های داخل ایران به شمار می‌رود. البته شاید در برخی موارد این نمایشگر نتواند ویدیوهای HDR را با روشنایی مورد انتظارتان به نمایش در بیاورد. حال آیا این تلویزیون کیفیت تصویری در حد انتظارات ارائه می‌دهد؟

با توجه به تجربه‌ای که از کار‌کردن با این تلویزیون و تماشای ویدیو روی آن داشتیم، کیفیت تصویر آن در بیشتر سناریوها رضایت‌بخش است. شفافیت بالای تصویر در کنار کنتراست و وضوح بالا همگی منجر به داشتن تجربه بهتری می‌شوند. زاویه دید نمایشگر تلویزیون نیز تا حد قابل توجهی مناسب است. تنظیمات نمایشگر این تلویزیون نیز امکان تغییر حالت‌‎های تصویر، مطابق با سلایقه‌تان را فراهم می‌آورد.

 یکی از ویژگی‌های مهم تلویزیون TCL C635 قابلیت افزایش هوشمند کیفیت تصویر (Upscale) است که برای پخش ویدیوهایی با رزولوشن کمتر از 4K به کمک شما می‌آید. با این فناوری می‌توانید کیفیت ویدیوهای اچ‌دی یا فول اچ‌دی را کمی بهبود دهید.

کیفیت صدا

بررسی تلویزیون TCL 65C635

کمپانی TCL از دو عدد اسپیکر استریو ۱۰ واتی در تلویزیون C635 استفاده کرده و لوگوی برند ژاپنی ONKYO به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تخصصی حوزه صدا را نیز در گوشه فریم تلویزیون می‌بینیم. با این حال کیفیت صدای این تلویزیون در سطح متوسط قرار دارد و در حد و اندازه کیفیت تصویر آن نیست.

البته در بخش تنظیمات تلویزیون می‌توانید گزینه‌های متعددی را برای تنظیم وضعیت پخش صدا پیدا کنید و با دستکاری آنها به نتیجه‌ای نسبتا بهتر از حالت عادی می‌رسید. اگرچه این تلویزیون از قابلیت دالبی اتموس بهره می‌برد اما فعال کردن این ویژگی، تأثیر زیادی روی کیفیت صدای بلندگوهای خود تلویزیون ندارد و برای تجربه کامل صدای فراگیر و گوش دادن به موزیک باکیفیت، پیشنهاد می‌کنیم ساندبار مناسبی را برای این محصول تهیه کنید.

جمع‌بندی بررسی تلویزیون TCL C35

بررسی تلویزیون TCL 65C635

تلویزیون‌ها طی سال‌های گذشته هوشمندتر از قبل شده‌اند و پیشرفت آن‌ها محسوس است. یکی از کمپانی‌های پیشرو در این حوزه، TCL است که محصولات متنوعی هم در بازار جهانی و بازار ایران دارد. تلویزیون هوشمند TCL 65C635 با ویژگی‌های پیشرفته و بروز می‌تواند انتخابی مناسب برای کاربرانی با بودجه حدود ۳۰ میلیون تومان باشد که به تلویزیونی با کیفیت تصویر بالا، امکانات متنوع و طراحی زیبا نیاز دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Vahid4900
    Vahid4900 | ۲۵ تیر ۱۴۰۲

    وقتی با زاویه تصویر را نگاه میکنی 3 تا هاله داره که خیلی مشخص نیست از روبرو از شرکت اومدن گفتن طبیعی ولی از نظر من طبیعی نیست مشکل ساختاریه در مجموع راضی نیستم

  • pishtazzz
    pishtazzz | ۱۵ اسفند ۱۴۰۱

    تفاوتش با C635i تو چیه؟

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲ دی ۱۴۰۱

    امیدوارم tcl c835 رو هم بررسی کنید .

    • حمید مقدسی
      حمید مقدسی | ۳ دی ۱۴۰۱

      حتما توی برنامه‌مون هست. به محض این‌که نسخه نهایی وارد بازار بشه بررسیش می‌کنیم.

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۲۸ آبان ۱۴۰۱

    سلام
    بهترین ، بی نظیرترین و عالی ترین بررسی تلویزیونی بود که در دیجیاتو دیده بودم . مخصوصاً قسمت upscaling فوق العاده بود .
    دست خوش
    به نظرم همین TCL بهترین جنس ایرانی هست .

    • Benzin
      Benzin | ۲۹ آبان ۱۴۰۱

      قطعا بهترین محصول ایرانی است دوست عزیز:
      "شرکت TCL که دفتر مرکزی آن در خاک چین واقع شده است، طی سال ١٩٨١ به شکل رسمی تأسیس شد."

      • alimardaniiii
        alimardaniiii | ۳۰ آبان ۱۴۰۱

        صفر تا صد مونتاژ ایران هست و تولید داخل حساب میشه .
        منظورم اینه که بین ایکس ویژنت - اسنوا - شهاب - جی پلاس و .... که در داخل مونتاژ و تولید می شوند .
        این بهترین کیفیت ساخت رو داره و در تولیدی های داخل بهتره
        واسلام !

        • alimardaniiii
          alimardaniiii | ۳۰ آبان ۱۴۰۱

          اصلاح ایکس ویژن
          و پاناسونیک هم داخل کشور مونتاژ میشه و اصل نیست

مطالب پیشنهادی