ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لوازم خانگی هوشمند

گزارش دیجیاتو: بازدید از کارخانه‌های تولید لوازم خانگی و الکترونیکی مادیران

شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران که با نام مادیران شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه لوازم الکترونیکی ایران است که در حال حاضر محصولات مختلفی را با دو برند ایکس‌ویژن ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران که با نام مادیران شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه لوازم الکترونیکی ایران است که در حال حاضر محصولات مختلفی را با دو برند ایکس‌ویژن و تی‌سی‌ال (TCL) تولید می‌کند؛ از انواع تلویزیون و مانیتور گرفته تا لوازم خانگی مثل ماشین لباس‌شویی، یخچال و کولر گازی. روز یک‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ به دعوت این شرکت از کارخانه‌های این شرکت بازدید کردیم تا با فرایند تولید محصولات مختلف مادیران بیشتر آشنا شویم. در این گزارش تصویری با دیجیاتو همراه باشید.

نگاهی به تاریخچه شرکت مادیران

صنایع ماشین‌های اداری ایران نزدیک به شش دهه قدمت دارد و در سال ۱۳۴۳ توسط محمود امیری تأسیس شده است. این شرکت در نخستین دهه‌های فعالیت‌اش به واردات محصولات مختلف از جمله ماشین تحریر، دستگاه فکس و کامپیوتر مشغول بوده و نخستین کامپیوتر شخصی را در سال ۱۳۶۳ میلادی به ایران آورده است.

موزه نخستین محصولاتی که توسط شرکت مادیران وارد بازار ایران شده‌اند
یکی از نخستین کامپیوترهای شرکت شارپ که در سال ۱۳۶۸ به بازار ایران آمده است

همکاری مادیران و ال‌جی از سال ۱۳۷۳ برای تولید مانیتورهای این برند در ایران آغاز شد. حدود ۱۰ سال بعد مادیران برند خودش یعنی ایکس‌ویژن را برای تولید مانیتور و تلویزیون معرفی کرد. ورود به بورس و راه‌اندازی کارخانه تولید لوازم خانگی نیز دو نقطه عطف مهم مادیران بود که در سال ۱۳۹۷ رقم خورد.

کارخانه الکترونیک مادیران

کارخانه تولید لوازم الکترونیکی مادیران با مساحت ۷۳۰۰۰ متر مربع حدود ۴۸۰۰۰ متر مربع سالن تولید دارد و بیش از ۸۰۰ نفر پرسنل در این واحد مشغول به کار هستند. این کارخانه در هشتگرد واقع شده و می‌تواند سالانه یک میلیون دستگاه تلویزیون، ۸۰۰ هزار دستگاه مانیتور و چندصد هزار محصول دیگر را تولید کند.

کارخانه الکترونیک مادیران توانایی تولید بورد الکترونیکی با ابعاد و لایه‌های مختلف را دارد. فرایند نصب قطعات اصلی روی بورد به‌شکل کاملاً خودکار و با ماشین‌آلات پیشرفته صورت می‌گیرد.
بعد از نصب دستی قطعات، بورد از داخل ماشین مخصوص لحیم‌کاری عبور می‌کند که در دو فاز، عملیات لحیم‌کاری را انجام می‌دهد.
تمام بوردها پس از آماده‌سازی از نظر عملکرد کلی، درگاه‌های ورودی/خروجی و دیگر قابلیت‌ها تست می‌شوند.

کارخانه صنایع پلاستیک مادیران

کارخانه صنایع پلاستیک مادیران که در شهرک صنعتی هشتگرد واقع شده، ۲۰ هزار متر مربع مساحت دارد و ۸۵۰۰ متر مربع سالن تولید را در خود جای داده است. در این کارخانه ۱۴ دستگاه تزریق با ظرفیت سالانه ۳۰۰۰ تن تزریق و تولید سالانه ۳۶۰۰ تن پلاستیک تجزیه‌پذیر قرار گرفته است. تعداد پرسنل این کارخانه به ۱۰۷ نفر می‌رسد.

تولید قطعات پلاستیکی بهداشتی با مواد اولیه مخصوص برای محصولاتی نظیر یخچال و فریزر، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کارخانه صنایع پلاستیک مادیران است. این قطعات با دقت ویژه ارزیابی می‌شوند تا هیچ‌گونه تغییر رنگی نداشته و کاملاً شفاف باشند.
نمونه قطعه پلاستیکی که با روش تزریق پیشرفته در این واحد تولید شده و برای ساخت لباس‌شویی ایکس‌ویژن به کارخانه لوازم خانگی مادیران ارسال می‌شود.
قالب‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای کارخانه صنایع پلاستیک مادیران هستند. قیمت قالب‌های صنعتی از یکصد هزار دلار شروع شده و ممکن است به چند صد هزار دلار برسد.
ویترین قطعات پلاستیکی مختلفی که تا به امروز در کارخانه صنایع پلاستیک مادیران تولید شده‌اند.

شرکت پشتیبانی فروش مادیران

شرکت پشتیبانی فروش مادیران نیز در هشتگرد واقع شده و بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل دارد. این بخش به ارائه خدمات پس از فروش، ارائه سرویس لجستیک و توزیع و حمل کالا در سراسر کشور می‌پردازد. شرکت پشتیبانی فروش مادیران ۶ دفتر اصلی در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، رشت و اهواز دارد. چهار انبار اصلی این شرکت نیز در شهرهای تهران، کرج، مشهد و اصفهان واقع شده‌اند.

مرکز تماس پشتیبانی مادیران با ثبت درخواست مشتریان، آنها را به بیش از ۷۰۷ نماینده مجاز در ۲۳۰ شهر کشور ارجاع می‌دهد.
خدمات پس از فروش مادیران در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سرتاسر کشور انجام می‌شود. این مرکز سالیانه بالغ بر ۶۰۰ هزار سرویس پاسخگویی تلفنی و ۳۲۰ هزار سرویس حضوری را به مشتریان ارائه می‌دهد.
شرکت پشتیبانی فروش مادیران انبار اختصاصی خودش را دارد تا در صورت بروز مشکل برای مشتریان، در سریع‌ترین زمان ممکن محصول مورد نظر را تعویض کرده یا محصول جایگزین دیگری را به‌شکل امانی در اختیار آنها قرار دهد.

کارخانه لوازم خانگی مادیران

شرکت صنایع لوازم خانگی مادیران با بیش از یکصد هزار متر مربع وسعت در منطقه ویژه اقتصادی پیام قرار گرفته است. این مرکز بیش از ۴۹ هزار متر مربع سالن تولید و انبار را در اختیار دارد و می‌تواند سالیانه ۲۰۰ هزار دستگاه یخچال و فریزر، ۲۰۰ هزار دستگاه ماشین لباس‌شویی و یکصد هزار دستگاه کولر گازی تولید کند.

خط تولید ماشین لباس‌شویی ایکس‌ویژن در این کارخانه با تمام ظرفیت مشغول به کار است.
یکی از مهم‌ترین ماشین‌آلات کارخانه لوازم خانگی مادیران این دستگاه پیشرفته ترموفرمینگ شرکت ایتالیایی COMI است که در دوران کرونا وارد شده و تماماً توسط متخصصین داخلی نصب و راه‌اندازی شده است. این دستگاه در داخل کشور رقیبی ندارد و از برترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کند. کاربرد این دستگاه در ساخت بدنه و در یخچال و فریزر است.
این بازوی رباتیک، بدنه خارجی یخچال و فریزر را از روی خط تولید برداشته و روی زمین قرار می‌دهد. انجام این کار با دست می‌تواند باعث آسیب دیدن یا تاب برداشتن ورق‌های بدنه شود.
بخش زیادی از فضای کارخانه لوازم خانگی مادیران به انبار محصولات اختصاص دارد. در این فضای وسیع هزاران دستگاه ماشین لباس‌شویی، یخچال/فریزر و کولر گازی دیده می‌شوند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عباس نجاتی
    عباس نجاتی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰

    من هم واقعا از اینکه چرخ تولید میچرخه لذت میبرم. فقط تصویر تیم پشتیبانی رو گذاشتین، مانیتورشون acer هست؟ چرا x-vision نه؟

  • عباس نجاتی
    عباس نجاتی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰

    سلام

  • محمد فرج الهی
    محمد فرج الهی | ۱۲ آبان ۱۴۰۰

    سلام به عنوان یک مهندس البته دانشجو به خودم افتخار کردم که چنین شرکت هایی در ایران در حال کار هستند امیدوارم هر روز بتوانیم 😏 پیشرفت بیشتری داشته باشیم ،

مطالب پیشنهادی