ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
کسب و کار

دولت آمریکا در حال انجام تحقیقات پیرامون خرید توییتر توسط ایلان ماسک است

گزارشی تازه می‌گوید واشنگتن در حال بررسی این موضوع است که سرمایه‌گذاران خارجی چه‌قدر در دوران توییتر ایلان ماسک دسترسی دارند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

معامله 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توییتر هنوز به تأیید دولت آمریکا نرسیده است. گزارشی تازه می‌گوید واشنگتن در حال بررسی این موضوع است که آیا سرمایه‌گذاران خارجی شریک ماسک به داده‌های خصوصی کاربران در این شبکه اجتماعی دسترسی دارند یا خیر.

به گزارش بلومبرگ، منابع آگاه به ماجرا می‌گویند دولت آمریکا در حال کسب اطلاعات بیشتر پیرامون توافقات خصوصی ایلان ماسک با سرمایه‌گذاران خارجی حاضر در معامله خرید توییتر است. از جمله این سرمایه‌گذاران می‌توان به «الولید بن طلال»، شاهزاده عربستان سعودی و نهاد سرمایه‌گذاری قطر اشاره کرد. افزون بر این، مراودات تجاری ماسک در اوکراین و چین هم از دیگر نگرانی‌های مسئولان دولت آمریکا اعلام شده‌اند.

چند روز پیش «جنت یلن»، وزیر خزانه‌داری آمریکا و رئیس کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی (CFIUS) گفته بود که دلیلی برای آغاز تحقیقات پیرامون خرید توییتر وجود ندارد. با این حال، «جو بایدن» مدعی شده بود که با توجه به روابط ماسک با دیگر کشورها، بد نیست که نگاهی به این معامله شود.

توییتر ایلان ماسک از طرف نهادهای مختلف تحت نظر است

سناتور «کریس مورفی» هم از کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی آمریکا خواسته بود که سهم عربستان سعودی در مالکیت جدید توییتر را بررسی کند. او در واکنش به یلن گفته بود: «متوجه این تصمیم نمی‌شوم. CFIUS به وجود آمده که همین تراکنش‌ها را بررسی کند.» افزون بر این، گروهی از نمایندگان مجلس سنا مثل «الیزابت وارن»، «دیان فاینشتاین» و «اد مارکی» هم خواستار ورود کمیسبون تجارت فدرال (FTC) به پرونده توییتر شده بودند.

این نمایندگان در نامه خود از FTC خواسته بودند به بررسی این موضوع بپردازد که آیا توییتر تحت هدایت ماسک قوانین حفاظت از مصرف‌کنندگان را زیر پا گذاشته است یا خیر. این نامه به‌طور خاص به سرویس جدید توییتر بلو اشاره می‌کند که باعث به وجود آمدن موجی از اکانت‌های جعلی در این شبکه اجتماعی شده است.

به‌علاوه، این شرکت در سال 2011 توافقی را با کمیسیون تجارت فدرال امضا کرده بود که برخی معتقدند مدیریت جدید در صورت عدم تبعیت از آن، می‌تواند با میلیاردها دلار جریمه روبه‌رو شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی