ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک ظاهراً می‌خواهد اکثر حساب‌های مسدودشده را به توییتر برگرداند

ایلان ماسک در یک نظرسنجی جدید از کاربران سؤال کرده که آیا باید اکثر حساب‌های مسدودشده توییتر برگردانده شوند یا خیر.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۲

ایلان ماسک پس از اینکه نادیده‌گرفتن شورای مدیریت محتوای توییتر را تقصیر گروه‌های کنشگرا انداخت، حالا در یک نظرسنجی جدید از کاربران سؤال کرده است که آیا باید به اکثر حساب‌های مسدودشده این شبکه اجتماعی اجازه ورود مجدد به آن را بدهد یا خیر.

نظرسنجی ایلان ماسک درباره حساب‌های مسدود‌شده

ماسک در نظرسنجی خود از کاربران پرسیده: «آیا توییتر باید برای حساب‌های تعلیق‌شده، مشروط به اینکه آنها قانون را نقض نکرده باشند یا درگیر اسپم برجسته‌ای نشده باشند، عفو عمومی ارائه کند؟». او به کاربران 24 ساعت فرصت داده تا نظر خود را اعلام کنند. در هنگام نگارش این خبر، بیش از 2.7 میلیون کاربر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند که نظر 72.4 درصد آنها مثبت بوده است.

مدیرعامل جدید توییتر قبلاً با ایجاد یک نظرسنجی از کاربران درباره بازگشت حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده سؤال کرده بود که در‌نهایت رأی مثبت با اختلاف نسبتاً اندکی برنده شد. پس از آن نیز حساب ترامپ دوباره فعال شد، هرچند او اعلام کرد که دلیلی برای بازگشت دوباره‌اش وجود ندارد.

در نظرسنجی عفو عمومی ماسک به جزئیاتی در مورد اینکه این تغییرات چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، اشاره‌ای نشده است. همچنین هنوز 11 ساعت از زمان برگزاری این نظرسنجی باقی مانده است، بنابراین هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که نتیجه آن چگونه خواهد بود.

ایلان ماسک اندکی پس از تصاحب مالکیت توییتر، گفت شورایی برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی باید اجازه بازگشت به این پلتفرم را داشته باشد، تشکیل خواهد داد. با این حال اکنون ظاهراً این ایده کنار گذاشته شده است و می‌خواهد تغییرات گسترده‌ای را تنها براساس نظر خود ایجاد کند.

ماسک که حتی پیش از خرید توییتر، خودش را یکی از طرفداران سیاست‌های آزادی بیان نشان می‌داد، پیش از این هم برای آن استثناهایی قائل شده است. به‌عنوان مثال، او گفته است که «الکس جونز»، مجری و نویسنده آمریکایی اجازه حضور در این پلتفرم را نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی