ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محصولاتی که اپل احتمالاً در سال 2023 معرفی خواهد کرد

اپل سال آینده در کنار جدیدترین آیفون‌ها، آیپدها و مک‌ها، احتمالاً از محصولات کاملاً جدیدی هم رونمایی خواهد کرد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ آذر ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

در هفته‌های پایانی 2022 قرار داریم؛ سالی که در آن شرکت‌های مختلف به‌ویژه اپل از محصولات جذاب بی‌شماری رونمایی کردند. اما انتظار داریم 2023 با فناوری‌های جدید، سال جذاب‌تری باشد. در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به محصولات احتمالی داشته باشیم که اپل سال آینده میلادی معرفی می‌کند.

نسل جدید ایرپاد پرو، اپل واچ‌های جدید، سری آیفون 14 با جزیره پویا، چندین آیپد و مک و تراشه‌های جدید، دستاوردهای کوپرتینویی‌ها برای سال 2022 بودند. در‌حقیقت اپل در سال جاری میلادی محصولات زیر را معرفی و روانه بازار کرد:

محصولات 2022 اپل

محصولات احتمالی اپل برای 2023

اپل سال آینده میلادی از دستگاه‌های زیادی رونمایی خواهد کرد که شاید برخی از آن‌ها را برای اولین‌بار ببینیم. در حقیقت انتظار داریم در کنار بروزرسانی‌های سخت‌افزاری همیشگی، اپل از چند محصول کاملاً جدید هم رونمایی کند.

در ادامه نگاهی به محصولات احتمالی اپل برای سال آینده میلادی و همچنین تاریخ معرفی احتمالی آن‌ها خواهیم داشت.

سری آیفون 15

بدون شک موردانتظارین محصولات سال آینده میلادی مانند سال‌های گذشته، جدیدترین آیفون‌های اپل هستند. انتظار داریم اپل از گوشی‌های سری آیفون 15 در سپتامبر 2023 رونمایی کند.

این گوشی‌های هوشمند مانند نسل کنونی‌شان در چهار مدل روانه بازار می‌شوند: استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس یا اولترا. طبق شایعات، اپل فاصله میان مدل‌های پرو و استاندارد را در نسل بعدی آیفون‌ها افزایش می‌دهد، با این حال انتظار داریم تمام اعضای این خانواده به ویژگی جزیره پویا یا داینامیک آیلند مجهز شوند. البته شاید مهم‌ترین تغییرات این گوشی‌های هوشمند، افزودن پورت USB-C به آن‌ها باشد.

آیفون SE پلاس

یکی از محصولاتی که شاید سال آینده میلادی پس از مدت‌ها انتظار با آن روبه‌رو شویم، آیفون SE پلاس است. این گوشی هوشمند که طبق شایعات طراحی مشابه با آیفون XR خواهد داشت و نسبت به آیفون SE استاندارد با نمایشگر بزرگ‌تر و قیمت بالاتر از راه می‌رسد. در حال حاضر نمی‌دانیم اپل در چه تاریخی از این محصول رونمایی خواهد کرد.

نسل جدید مک‌ها

2023 احتمالاً سال بسیار شلوغی برای مک‌ها خواهد بود و انتظار داریم بالاخره تمام مک‌های اپل به تراشه‌های اختصاصی این کمپانی مهاجرت کنند. تا به امروز مک‌های زیادی با اپل سیلیکون روانه بازار شده‌اند، از مک‌بوک‌ها گرفته تا آی‌مک و مک استودیو. حتی اوایل سال جاری میلادی تراشه M2 همراه با مک‌بوک‌های مجهز به آن معرفی شدند.

با وجود معرفی این محصولات در دو سال اخیر، همچنان انتظار داریم سال 2023 با محصولات زیادی از این سری روبه‌رو شویم که در ادامه نگاهی به آن‌ها داریم.

مک مینی

مک مینی در همان سال اول معرفی اپل سیلیکون، شروع به استفاده از این تراشه کرد. در حقیقت در بازار با مک مینی M1 روبه‌رو هستیم، اما منتظر بودیم کوپرتینویی‌ها در سال جاری میلادی از مک مینی M2 رونمایی کنند. اما چنین اتفاقی رخ نداد و به‌جای آن، با مک استودیوی قدرتمند و گران‌قیمت روبه‌رو شدیم.

اما این موضوع به معنای فراموش‌شدن مک مینی جدید نیست. طبق گزارش‌ها، اپل مشغول توسعه مک مینی با تراشه M2 پرو است تا جایگزین مدل مجهز به پردازنده اینتل آن شود. این احتمال وجود دارد که در مارس 2023، با مک مینی جدید روبه‌رو شویم.

مک‌بوک پرو M2 پرو و مکس

اپل سال آینده میلادی نسل جدید مک‌بوک پرو 14 و 16 اینچی را معرفی خواهد کرد؛ محصولاتی که انتظار داریم با تراشه‌های قدرتمند M2 پرو و مکس از راه برسند. این لپ‌تاپ‌ها احتمالاً در مارس 2023 معرفی خواهند شد.

آی‌مک، مک پرو و مک‌بوک ایر 15 اینچی

این احتمال وجود دارد که اپل در سال آینده میلادی، از آی‌مک مجهز به چیپ M2 رونمایی کند و حتی شاهد معرفی آی‌مک پرو با این تراشه باشیم. یکی دیگر از مورد انتظارترین محصولات برای سال آینده میلادی، مک پرو است؛ محصولی که شاید بالاخره با نسل جدید آن روبه‌رو شویم.

مک پرو به قدرتمندترین پردازنده‌های اینتل در بازار مجهز شده است، بنابراین اگر اپل بخواهد به سراغ تراشه‌های اختصاصی‌اش برود، باید از قوی‌ترین نمونه‌ها استفاده کند. بنابراین طبق شایعات، احتمالاً با پردازنده‌های M2 اولترا یا اکستریم روبه‌رو می‌شویم.

مک پرو

آخرین محصول خانواده مک که انتظار داریم سال 2023 ببینیم، مک‌بوک ایر 15 اینچی است. مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره چنین محصولی هستیم، اما هنوز اپل وجود آن را تأیید نکرده است. با این حال شاید سال آینده میلادی با این محصول روبه‌رو شویم. انتظار داریم تمام این محصولات در کنفرانس WWDC 2023 معرفی شوند.

آیپدها

مسلماً سال آینده میلادی با چندین آیپد جدید هم روبه‌رو خواهیم شد.

آیپد استاندارد و آیپد مینی جدید

آیپدهای اپل حالا بیش از هر زمان دیگری از طراحی مشابه با یکدیگر بهره می‌برند. کوپرتینویی‌ها در سال جاری میلادی آیپد استاندارد را با طراحی جدید یعنی حاشیه‌های تقریباً باریک اطراف نمایشگر، حذف دکمه هوم و انتقال سنسور اثر‌انگشت به دکمه پاور معرفی کردند. آیپد مینی هم از این سبک طراحی بهره می‌برد، اما اندازه‌اش کوچک‌تر است.

انتظار داریم سال آینده میلادی اپل نسل جدید هر دو تبلت‌های خود را معرفی کند. احتمالاً این محصولات با سخت‌افزار بروز شده در پاییز 2023 به‌طور رسمی معرفی خواهند شد.

آیپد پرو جدید و آیپد پرو با نمایشگر بزرگ‌تر

اپل سال آینده احتمالاً آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی را معرفی خواهد کرد؛ محصولاتی که انتظار داریم به جدیدترین تراشه خانواده M اپل مجهز شده و شاید این‌بار مدل 11 اینچی هم به نمایشگر Mini-LED مجهز شود. این احتمال هم وجود دارد که اپل تغییراتی در طراحی این تبلت‌ها ایجاد کند.

اما در کنار این محصولات، ظاهراً در سال 2023 باید منتظر یک عضو جدید برای خانواده آیپد پرو باشیم: آیپد پرو با نمایشگر 14 اینچی. انتظار داریم این تبلت برای رقابت با محصولاتی مانند گلکسی تب S9 اولترا سامسونگ از راه برسد. این تبلت‌ها احتمالاً در پاییز 2023 معرفی و روانه بازار خواهند شد.

محصولات کاملاً جدید

سال آینده انتظار داریم اپل از چند دستگاه کاملاً جدید هم رونمایی کند؛ محصولاتی که بعضاً مدت‌هاست منتظر معرفی آن‌ها هستیم و شاید بالاخره سال 2023 با آن‌ها روبه‌رو شویم.

هدست واقعیت ترکیبی اپل

یکی از موردانتظارترین محصولات اپل برای سال آینده میلادی، هدست واقعیت ترکیبی است. مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره این دستگاه هستیم و احتمالاً این تازه شروع کار خواهد بود. ظاهراً کوپرتینویی‌ها می‌خواهند با سیستم عامل xrOS، یک اکوسیستم جدید راه‌اندازی کنند که مخصوص محصولات مبتنی بر واقعیت مجازی و افزوده خواهد بود.

اطلاعات تازه از هدست واقعیت ترکیبی اپل

درباره تاریخ معرفی اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل اختلاف‌نظرهای زیادی وجود دارد، برخی از برگزاری مراسمی جداگانه برای رونمایی از این محصول در اوایل 2023 خبر می‌دهند و تعدادی از گزارش‌ها به رویداد WWDC 2023 اشاره می‌کنند. در هر صورت، انتظار داریم سال آینده میلادی بالاخره با اولین هدست اپل ملاقات کنیم؛ هدستی که گفته می‌شود قیمت هزاران دلاری خواهد داشت.

هوم‌پاد مجهز به نمایشگر

یکی دیگر از محصولات احتمالی که شاید در بهار 2023 از راه برسد، هوم‌پاد مجهز به نمایشگر است. طبق شایعات، اپل مشغول توسعه اسپیکر هوشمند با نمایشگری مشابه آیپد است. این نمایشگر اطلاعات مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهد و حتی می‌توانید از طریق آن، تماس‌های فیس‌تایم برقرار کنید.

کنسول بازی

آخرین محصول احتمالی جدیدی که شاید اپل سال آینده میلادی معرفی کند، یک کنسول بازی است. البته این احتمال هم وجود دارد که با نسخه مخصوصی از اپل تی‌وی با مشخصات فنی قدرتمند برای اجرای بازی‌ها روبه‌رو شویم. اگر چنین محصولی در کار باشد، احتمالاً در پاییز 2023 با آن روبه‌رو خواهیم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی