ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معایب نیسان ایکس تریل
خودرو

خطر آتش‌سوزی نیسان ایکس تریل تأیید شد؛ ریسک مشابه برای مدل‌های موجود در ایران!

جدیدترین ایراد کشف‌شده برای نیسان ایکس تریل، به نشت آب گرم از بخاری خودرو و نفوذ رطوبت به قطعات داخلی خودرو مربوط می‌شود.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

نیسان ایکس تریل یکی از محبوب‌ترین شاسی‌بلندهای سایز متوسط بازار آمریکا محسوب می‌شود و فروش بسیار گسترده‌ای را در جهان تجربه کرده است، اما علی‌رغم خوشنامی ژاپنی‌ها در ساخت خودروهای باکیفیت، می‌توان با جستجویی ساده در اینترنت، به‌راحتی لیست معایب نیسان ایکس تریل را پیدا کرد. کیفیت پایین مونتاژ نیسان و ایرادات ساختاری، موجب شده‌اند تا این لیست روزبه‌روز طویل‌تر شود. جدیدترین ایراد کشف‌شده از بین معایب نیسان ایکس تریل، به نشت آب گرم از بخاری خودرو و نفوذ رطوبت به قطعات داخلی خودرو مربوط می‌شود.

این نقص ممکن است به آتش‌سوزی خودرو منجر شود. با توجه به سوابق مدل‌های فراخوان‌شده می‌توان احتمال داد که فراخوان مذکور احتمالاً ممکن است شامل مدل‌های فروخته‌شده در ایران نیز باشد. از این رو جا دارد که مالکین نیسان ایکس تریل‌های موجود در کشور، این مورد را از طریق نمایندگی‌های خدماتی پیگیر شوند.

نیسان نخستین‌بار در 13 ژانویه 2022 فراخوانی را برای این مسئله صادر کرد. با این حال فراخوان اولیه به مدل‌های نیسان ایکس تریل تولید‌شده بین سال‌های 2014 تا 2016 محدود شد. علت صدور این فراخوان، رسوب‌کردن آب و املاح نشت‌کرده از لوله‌های بخاری زیر پای راننده بود.

با این حال معایب نیسان ایکس تریل به این مورد و مدل‌های یاد‌شده محدود نشد. مدتی بعد اداره حمل‌و‌نقل کانادا مشکل سوختن کانکتورهای سمت داشبورد و ایجاد خوردگی در اتصالات برقی این خودرو را به اطلاع نیسان رساند. دو مورد خوردگی ناشی از نفوذ رطوبت در کانادا و دو مورد دیگر در آمریکا مشاهده شدند. در‌نتیجه نیسان تصمیم گرفت تا یک فراخوان سراسری دیگر را صادر کند. این مشکل مربوط به نسخه‌های تولید‌شده نیسان ایکس تریل در سال 2017 بوده است.

تحقیقات برای کشف معایب نیسان ایکس تریل

بنابر تحقیقات نیسان و اداره حمل‌و‌نقل کانادا، نشت آب از لوله‌های بخاری موجب خواهد شد کانکتور و اتصالات الکتریکی نزدیک داشبورد بسوزند. در‌نتیجه این مشکل شیشه بالابر برقی و صندلی برقی راننده از کار خواهند افتاد و حتی ممکن است در رویه کاری سیستم تمام چرخ محرک خودرو اختلال ایجاد شود. پیامدهای دیگر این مشکل آتش‌سوزی باتری یا کانکتور پشت داشبورد است که موردی جدید را به لیست معایب نیسان ایکس تریل افزوده.

در مجموع 125,215 مدل نیسان ایکس تریل تولید‌شده در تاریخ 26 جولای 2016 تا 27 سپتامبر 2017، فراخوانده شده‌اند. هیچ مدل دیگر از برندهای نیسان یا اینفینیتی تحت تأثیر این فراخوان قرار نگرفته است. نمایندگان نیسان برای رفع این مورد از معایب نیسان ایکس روگ، کانکتور پشت داشبورد را بررسی می‌کنند و در صورت ایجاد خوردگی آن را تعویض خواهند کرد. همچنین برای جلوگیری از نشت رطوبت، لایه‌ای از گریس لیتیوم روی اتصالات قرار داده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی