ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر حساب اصلی Mastodon و لینک‌های مربوط به آن را مسدود کرد

توییتر اکنون لینک‌های چندین دامنه اصلی Mastodon را به‌عنوان «بالقوه مضر» تشخیص می‌دهد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

یک روز پس از اینکه توییتر با مسدود کردن حساب کاربری ElonJet به‌دلیل به‌اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی جت شخصی ایلان ماسک از خط‌مشی جدیدی صحبت کرد، اکانت چند روزنامه‌نگار نیز به‌دلیل انتشار محتوا علیه ایلان ماسک به حالت تعلیق درآمد. حالا ظاهراً این شبکه اجتماعی، حساب رقیب متن باز خود، یعنی Mastodon و همچنین لینک‌های آن را نیز مسدود کرده است.

اکنون اگر از صفحه حساب اصلی شبکه اجتماعی رقیب توییتر [@joinmastodon] در این شبکه اجتماعی بازدید کنید، با پیغام مسدود‌شدن این حساب مواجه خواهید شد. دقیقاً مشخص نیست که پلتفرم متعلق به ایلان ماسک چرا تصمیم به انجام این کار گرفته، اما ممکن است این کار کاملاً به‌خاطر رقابت این دو پلتفرم با یکدیگر انجام شده باشد. همچنین، این امکان وجود دارد که Mastodon به‌دلیل توییت‌های خود درباره ElonJet مسدود شده باشد.

Mastodon

مسدودسازی لینک‌های Mastodon در توییتر

علاوه بر این، ظاهراً بسیاری از لینک‌های Mastodon دیگر در توییتر کار نمی‌کنند و این شبکه اجتماعی آن‌ها را به‌عنوان «بالقوه مضر» شناسایی می‌کند. در‌حال‌حاضر، لینک‌های سرور اصلی mastodon.social و بیش از 10 دامنه دیگر آن توسط توییتر مسدود شده‌اند.

با این وجود، اگر در توییت‌های خود از لینک‌های Mastodon استفاده کنید، پیغام خطایی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن آمده است:

«ما نمی‌توانیم این درخواست را انجام دهیم، زیرا این لینک توسط توییتر یا شرکای ما به‌عنوان بالقوه مضر شناسایی شده است.»

ایلان ماسک

این گزارش در حالی منتشر شده است که بسیاری از کاربران توییتر، در بیوگرافی پروفایل خود از لینک پروفایل Mastodon خود استفاده کرده‌اند. اکنون، لینک‌های ارتباط داده شده به سرورهای مسدود‌شده Mastodon مانند mstdn.social و mastodon.social غیرفعال شده و متن «این لینک ممکن است ناامن باشد» را نمایش می‌دهد.

از زمان تصدی تو‌ییتر توسط ایلان ماسک، بسیاری از تصمیمات این شبکه اجتماعی براساس ترجیحات شخصی و سیاسی او شکل گرفته است. در‌حالی‌که ماسک ابتدا اعلام کرده بود که توییتر هرگونه محتوای غیرقانونی را مجاز می‌کند، از آن زمان به‌دلایل شخصی برخی حساب‌های خاص را مسدود کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی