ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک حساب مسدود‌شده توییتر برخی روزنامه‌نگاران و Mastodon را دوباره فعال کرد

ایلان ماسک با برگزاری یک نظرسنجی و مشخص‌شدن نتیجه آن، تصمیم به برگرداندن حساب‌های مسدودشده گرفت.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

ایلان ماسک روز گذشته حساب چند روزنامه‌نگار را به‌دلیل انتشار محتوا علیه خود، به حالت تعلیق درآورد. اکنون ماسک با برگزاری یک نظرسنجی که در آن از کاربران درباره حساب‌هایی که مکان دقیق او را فاش می‌کنند، سؤال شده بود، تصمیم گرفته تا حساب روزنامه‌نگاران را بازیابی کند. حساب اصلی Mastodon، رقیب توییتر هم دوباره در دسترس قرار گرفته است.

در نظرسنجی ایلان ماسک، از کاربران درباره زمان لغو تعلیق حساب‌هایی که مکان دقیق او را در زمان واقعی فاش می‌کنند، سؤال شده بود و گزینه‌های آن شامل «هم‌اکنون» و «هفت روز دیگر» می‌شد. در پایان این نظرسنجی، بیش از 3 میلیون کاربر در آن شرکت کردند که از بین آن‌ها، 58.7 درصد اعتقاد داشتند که حساب این دسته افراد باید هم‌اکنون بازیابی شود و 41.3 درصد دیگر به گزینه هفت روز دیگر رأی دادند.

نتیجه نظرسنجی ایلان ماسک

نظرسنجی ماسک

او چند ساعت پیش در توییت دیگری گفت:

«مردم نظر خودشان را ارائه کردند. اکنون تعلیق حساب‌هایی که موقعیت مکانی من را فاش کردند، برداشته می‌شود.»

در زمان نگارش این خبر، حساب برخی روزنامه‌نگاران مانند «دانی اوسالیوان» از CNN و «مت بیندر» از Mashable بار دیگر در توییتر قابل مشاهده است.

در روز پنجشنبه، حساب روزنامه‌نگاران رسانه‌های مختلفی از جمله نیویورک تایمز، سی‌ان‌ان و ان‌بی‌سی در توییتر به حالت تعلیق درآمد؛ زیرا اکثر آن‌ها درباره حساب ElonJet که جت خصوصی میلیاردر را ردیابی می‌کرد، توییت کرده بودند. پیش از آن نیز ایلان ماسک با اشاره به این موضوع که هر حساب توییتری که موقعیت مکانی کاربران را به اشتراک بگذارد، به حالت تعلیق درمی‌آید، حساب ElonJet را مسدود کرده بود.

توییتر ماسک

همین حساب همچنین باعث شده بود تا توییتر حساب رقیب خود، یعنی Mastadon و لینک‌های مربوط به آن را نیز مسدود کند. علاوه بر این، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا تصمیم توییتر مبنی بر تعلیق دسترسی خبرنگاران به این شبکه اجتماعی را محکوم کرده بودند.

ماسک در گذشته مدعی شده بود که از نظرسنجی‌های توییتری برای تصمیم‌گیری‌های خود استفاده می‌کند. او اخیراً پس از انجام یک نظرسنجی، حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را برگرداند. با این حال، کارمندان این شرکت اعتقاد دارند که چنین نظرسنجی‌هایی غیرقابل اعتماد هستند. یوئل راث، رئیس سابق اعتماد و ایمنی توییتر به رولینگ استون گفته بود که نظرسنجی‌ها بیش از هر چیز دیگری قابل دستکاری هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی