ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر ایلان ماسک
تکنولوژی

نظرسنجی جدید ایلان ماسک: مدیرعامل توییتر باقی بمانم یا کنار بروم؟ [بروزرسانی: نتیجه مشخص شد]

ایلان ماسک با برگزاری یک نظرسنجی تصمیم‌گیری درباره مدیریت توییتر را برعهده کاربران گذاشته است.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۴

ایلان ماسک حتی پیش از اینکه صاحب توییتر شود، چندین‌بار نظرسنجی برگزار کرد و با توجه به نتایج آن‌ها، اقدامات مختلفی از جمله فروش سهام تسلا را انجام داد. پس از اینکه مدیرعامل تسلا، شبکه اجتماعی توییتر را تصاحب کرد، با نظرسنجی برخی حساب‌های مسدودشده از جمله اکانت دونالد ترامپ را برگرداند. حالا مالک جدید توییتر با برگزاری یک نظرسنجی، می‌خواهد کاربران درباره مدیریت این شبکه اجتماعی تصمیم‌گیری کنند و شاید از مدیرعاملی کناره‌گیری کند.

بروزرسانی

مهلت شرکت در نظرسنجی ایلان ماسک به پایان رسید و این نظرسنجی بیش از 17.5 میلیون رأی جمع کرد. اکثر رای‌دهندگان خواهان کناره‌گیری مدیرعامل کنونی توییتر یعنی ایلان ماسک هستند.

طبق این نظرسنجی، 57.5 درصد کاربران خواهان کناره‌گیری ایلان ماسک از مدیریت توییتر هستند و 42.5 درصد افراد می‌خواهند او همچنان به مدیریت این شبکه اجتماعی ادامه دهد.

خبر اصلی

از زمانی که ایلان ماسک صاحب توییتر شده است، با تغییرات عمده‌ای در این شبکه اجتماعی روبه‌رو شده‌ایم. بسیاری از نیروهای این پلتفرم اخراج شده‌اند و سرویس جدید توییتر بلو در قبال پرداخت هزینه، به کاربران تیک آبی می‌دهد. البته این تغییرات دردسرهایی هم داشته و حتی برخی از چهره‌های مطرح توییتر را ترک کرده‌اند. حتی چند وقت پیش حساب چندین خبرنگار مطرح مسدود شد و البته دوباره دسترسی به این اکانت‌ها ممکن شد.

حالا ایلان ماسک در توییتی گفته که از این پس برای تغییر سیاست‌های اصلی، نظرسنجی برگزار می‌شود و نیز بخاطر تغییرات قبلی معذرت‌خواهی کرده است. دقایقی پس از اعلام این موضوع، اولین نظرسنجی بر سر ادامه مدیریت ایلان ماسک شروع شد.

نظرسنجی ایلان ماسک برای ادامه مدیریت توییتر

اولین تغییری که ایلان ماسک برای آن نظرسنجی برگزار کرده، مربوط به نقش خودش در توییتر می‌شود. در حال حاضر ماسک به عنوان مدیرعامل توییتر در این شبکه اجتماعی حضور دارد و می‌خواهد بداند باید در این سمت باقی بماند یا خیر. البته اگر ماسک از مدیریت توییتر کنار گذاشته شود، همچنان مالک آن باقی می‌ماند.

در این نظرسنجی ایلان ماسک از کاربران پرسیده که باید از مدیریت توییتر کنار گذاشته شود یا خیر. او همچنین گفته است که نتیجه این نظرسنجی را می‌پذیرد و از آن پیروی می‌کند. تا به این لحظه بیش از 11 میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند که 56.3 درصد آن‌ها موافق کناره‌گیری ایلان ماسک هستند.

نظرسنجی مدیرعاملی ایلان ماسک

با وجود نتیجه بالا، هنوز 6 ساعت تا پایان نظرسنجی زمان باقی‌ مانده است و شاید نتیجه تغییر کند. علاوه بر این، بارها کارشناسان امنیتی درباره امکان دستکاری نتایج نظرسنجی‌ها در توییتر هشدار داده‌اند.

با وجود تمام موارد بالا، زمانی که ایلان ماسک شروع به مدیریت توییتر کرد، بسیاری از گزارش‌ها به این موضوع اشاره داشتند که این مدیریت موقت خواهد بود. البته خود ماسک هم نزدیک به یک ماه پیش از برنامه‌اش برای پیداکردن جایگزین خود خبر داد.

باید منتظر ماند و دید نظرسنجی اخیر چه نتیجه‌ای دارد و اگر ایلان ماسک از مدیریت توییتر کناره‌گیری کند، چه آینده‌ای در انتظار این شبکه اجتماعی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • JuzefOutlook
    JuzefOutlook | ۲۸ آذر ۱۴۰۱

    اگر در یک سیستم دمکراسی رشد کنی میشی یکی مثل ایلان ماسک، وقتی سیستم درست ودرمون باشه و مولادرزش نره، اجازه دیکتاتور شدن به افراد نمیده،وبالعکس،

  • peyman17
    peyman17 | ۲۸ آذر ۱۴۰۱

    بهترین کار رو میکنه یکی رو جای خودش بذاره تو توییتر و برگرده سمت تسلا و اسپیس ایکس
    افراد باهوش و کاربلد زیادی اطراف خودش داره

    • محمد قریشی
      محمد قریشی | ۲۸ آذر ۱۴۰۱

      اتفاقا خیلی از سهامدارهای تسلا هم بخاطر اینکه در این حد به توییتر داره توجه میکنه، از دستش شاکی هستن. نتیجه نظرسنجی هم بزودی مشخص میشه

مطالب پیشنهادی