ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر با برگزاری نظرسنجی، از سیاست ممنوعیت لینک‌دادن به شبکه‌های اجتماعی رقیب عقب‌نشینی کرد

دیشب توییتر با انتشار پست در وبلاگ خود و یک رشته توییت، از یک سیاست جنجالی خبر داد: ممنوعیت لینک‌دادن به شبکه‌های اجتماعی رقیب. اما حالا توییتر پس از حجم بالای انتقادها، تصمیم گرفته است ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

دیشب توییتر با انتشار پست در وبلاگ خود و یک رشته توییت، از یک سیاست جنجالی خبر داد: ممنوعیت لینک‌دادن به شبکه‌های اجتماعی رقیب. اما حالا توییتر پس از حجم بالای انتقادها، تصمیم گرفته است از این سیاست عقب‌نشینی کرده و با حذف پست و رشته توییت، یک نظرسنجی برای آن برگزار کند.

توییتر دیشب گفته بود که می‌خواهد مانع از تبلیغ رایگان شبکه‌های اجتماعی رقیب در پلتفرم خودش شود و به همین دلیل لینک‌های فیسبوک، اینستاگرام، ماستودون، Tribel ،Post ،Nost و Truth Social دونالد ترامپ را از حساب‌هایی که هدف اصلی‌شان پروموت محتوا در این پلتفرم‌ها باشد، حذف می‌کند.

طبق این سیاست، کاربران دیگر نمی‌توانستد در بیو (Bio) توییتر به پروفایل خود در سایر شبکه‌های اجتماعی لینک بدهند. علاوه بر این، امکان توییت محتوایی که کاربران را به دنبال‌کردن آن‌ها در پلتفرم‌های دیگر ترغیب می‌کنند، وجود نداشت. توییتر همچنین گفته بود استفاده از ابزارهای لینک‌دهی در بیو مانند Linktree و Lnk.Bio را محدود می‌کند. این شبکه اجتماعی همچنین می‌خواست تخطی از این سیاست را با تعلیق موقت و دائمی اکانت پاسخ دهد. اما حالا توییتر عقب‌نشینی کرده است.

عقب‌نشینی توییتر از یک سیاست جنجالی

توییتر پس از چندین ساعت، پست و رشته توییت مربوط به سیاست جدیدش را حذف کرد و به‌جای آن، حساب ایمنی توییتر یک نظرسنجی برای این تغییر سیاست برگزار کرده است.

در این نظرسنجی، توییتر از کاربران پرسیده که آیا باید سیاستی برای جلوگیری از ایجاد یا استفاده از حساب‌های موجود با هدف اصلی تبلیغ سایر شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشد یا خیر.

نظرسنجی توییتر

در این نظرسنجی که تا 20 ساعت دیگر ادامه دارد، بیش از 130 هزار نفر شرکت کرده‌اند که 85.6 درصد آن‌ها با ایجاد چنین سیاستی مخالف هستند. با توجه به نتیجه‌ای که تا به این لحظه به‌دست آمده، بعید است توییتر بتواند سیاست مدنظرش را اجرایی کند.

در کنار این نظرسنجی، مالک جدید توییتر، ایلان ماسک هم یک نظرسنجی برگزار کرده است. ایلان ماسک در این نظرسنجی خواستار نظر کاربران درباره ادامه مدیریتش در توییتر شده و گفته است هر نتیجه‌ای که این نظرسنجی داشته باشد، از آن پیروی می‌کند. تا به این لحظه بیش از 12 میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند که 56.3 درصد آن‌ها خواهان کناره‌گیری ماسک هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی