ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

FTX
تکنولوژی

سم بنکمن-فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX با استرداد خود به ایالات‌متحده موافقت کرد

زمانی که دفتر دادستان کل باهاما اعلام کرد که «سم بنکمن-فرید»، مؤسس و مدیر‌عامل سابق صرافی سقوط‌کرده FTX را دستگیر کرده است، به این موضوع اشاره کرد که احتمالاً او به درخواست ایالات متحده، به ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

زمانی که دفتر دادستان کل باهاما اعلام کرد که «سم بنکمن-فرید»، مؤسس و مدیر‌عامل سابق صرافی سقوط‌کرده FTX را دستگیر کرده است، به این موضوع اشاره کرد که احتمالاً او به درخواست ایالات‌متحده، به این کشور تحویل داده می‌شود. حالا پس از گذشت یک هفته، این پیش‌بینی به حقیقت پیوسته و بنکمن-فرید اسناد استرداد خود را امضا کرده است.

اتهامات مدیرعامل سابق صرافی FTX

براساس گزارش‌های منتشر‌شده، بنکمن-فرید با 8 فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اینترنتی، کلاهبرداری از کالاها، کلاهبرداری اوراق بهادار و موارد دیگر مواجه شده است. به‌طور خاص کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، بنیان‌گذار صرافی ورشکسته را به «سازمان‌دادن یک کلاهبرداری عظیم و چند‌ساله» برای «منفعت شخصی خود و کمک به رشد امپراتوری کریپتوی خود» متهم می‌کند.

وزارت دادگستری نیز او را به تلاش برای تقلب در کالاها و اوراق بهادار، توطئه برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران و همچنین زیر پا گذاشتن قوانین انتخابات فدرال به‌دلیل اهدای بیش از حد مجاز به گروه‌های سیاسی متهم کرده است.

سم بنکمن-فرید

بنکمن-فرید ابتدا قصد داشت با حکم استرداد مبارزه کند، اما به‌تازگی اعلام کرد که تصمیمش را تغییر داده است. اکنون او برای روبه‌رو شدن با اتهامات خود به ایالات‌متحده برمی‌گردد. البته این احتمال وجود دارد که او در ایالات‌متحده بتواند به قید وثیقه آزاد شود.

مدیرعامل سابق FTX قبلاً گفته بود که «هیچ وقت برای ارتکاب به کلاهبرداری تلاش نکرده» و معتقد نیست که از نظر کیفری مسئول سقوط این صرافی بوده است. نیویورک تایمز در گزارش خود ذکر می‌کند که یک وکیل مدافع به نمایندگی از بنکمن-فرید در باهاما می‌گوید که او قصد بازگشت به ایالات‌متحده را دارد؛ زیرا «می‌خواهد وضعیت مشتریان را درست کند و به‌همین‌دلیل تصمیم به بازگشت گرفته است.»

سقوط صرافی FTC از جمله خبرسازترین مسائل چند وقت اخیر بوده است که علاوه بر تأثیر گسترده روی صنعت کریپتو، احتمالاً باعث می‌شود زمستان کریپتو تا پایان سال 2023 ادامه داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی