ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رندر گلکسی S23
تکنولوژی

گلکسی S23 احتمالاً بیش از 30 درصد سریع‌تر از نسل قبلی‌اش خواهد بود

ظاهراً سری گلکسی S23 در بخش CPU تا 36 درصد و در بخش GPU تا 48 درصد سریع‌تر از نسل کنونی‌اش خواهد بود.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

سامسونگ در نسل بعدی پرچمدارهای خود از نسخه اورکلاک‌شده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند که ظاهراً عملکرد بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ چرا که به گفته یکی از منابع، سری گلکسی S23 در بخش پردازنده مرکزی (CPU) تا 36 درصد سریع‌تر از نسل کنونی‌اش خواهد بود.

منبعی به نام «احمد قویدر» در توییتی، بهبود عملکرد گوشی‌های سری گلکسی S23 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را نسبت به نسل کنونی‌شان (سری گلکسی S22) به نمایش گذاشته است.

بهبود 48 درصدی عملکرد گرافیکی سری گلکسی S23

به گفته این منبع، نسل بعدی پرچمدارهای سامسونگ در بخش CPU تا 36 درصد، در بخش GPU تا 48 درصد و در کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی (NPU) تا 60 درصد سریع‌تر از نسل قبل خواهد بود. همان‌طور که گفتیم، این بهبودها مربوط به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 می‌شوند و امسال پس از مدت‌ها، سامسونگ در پرچمدارهایش از چیپ اگزینوس استفاده نخواهد کرد.

اگر اعداد اعلام‌شده توسط این منبع صحت داشته باشند، دلیل سامسونگ برای عدم استفاده از تراشه اگزینوس مشخص می‌شود. البته اگزینوس 2300 ظاهراً روانه بازار خواهد شد، اما در یک دستگاه FE و نه پرچمدار اصلی کره‌ای‌ها.

گلکسی S23 اولترا

اسنپدراگون 8 نسل 2 مورد استفاده در سری گلکسی S23، نسخه اورکلاک‌شده آن محسوب می‌شود؛ بنابراین کمی قدرتمندتر از نمونه موجود در سایر پرچمدارهای اندرویدی، مانند سری شیائومی 13 خواهد بود. با وجود اورکلاک، به گفته قویدر، لیتوگرافی 4 نانومتری و سیستم خنک‌کننده به بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی و همچنین مدیریت حرارت هنگام اجرای فعالیت‌های سنگین منجر می‌شود.

سامسونگ احتمالاً در تاریخ 1 فوریه (12 بهمن‌ماه) از سری گلکسی S23 با طراحی آشنا رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود ظرفیت باتری نسخه‌های استاندارد و پلاس افزایش یابد، اما مدل اولترا همچنان باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی داشته باشد. گلکسی S23 اولترا همچنان از قلم پشتیبانی خواهد کرد و احتمالاً دوربین 200 مگاپیکسلی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی