ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواپیما مافوق صوت
علمی

هواپیمای مافوق صوت X-59 ناسا با دریافت موتوری جدید، یک قدم به پرواز نزدیک‌تر شد

X-59 با این موتور جدید، می‌تواند با سرعتی معادل 1.4 ماخ در ارتفاع حدود 16,764 متری زمین پرواز کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

هواپیما مافوق صوت X-59 ناسا که مأموریت کوئست (Quesst) این آژانس فضایی را انجام خواهد داد، یک موتور تقریباً 4 متری جدید دریافت کرده است تا یک مرحله دیگر به پرواز نمایشی خود بر فراز ایالات متحده نزدیک‌تر شود.

قطعه جدید هواپیمای مافوق صوت ناسا، نزدیک به 10 هزار کیلوگرم نیروی رانش ایجاد و X-59 را برای پروازی سریع‌تر از سرعت صوت آماده می‌کند. ناسا امیدوار است در طول پرواز این هواپیما که حدوداً در سال 2025 انجام خواهد شد، صدای بسیار زیادی برای مردم روی زمین تولید نشود.

به گفته ناسا، این موضوع سپس به نهادهای نظارتی ارائه خواهد شد تا قوانین مربوط به سرعت پرواز هواپیما را تغییر دهند و شاید در برنامه‌های آینده هواپیماهای تجاری برای کاهش زمان سفر مورد استفاده قرار بگیرد.

ناسا

سرعت و قدرت هواپیمای مافوق صوت ناسا با موتور جدید

موتور جدید توسط شرکت General Electric Aviation، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه جنرال الکتریک تولید شده است. براساس بیانیه منتشر شده توسط ناسا، این موتور باعث می‌شود تا X-59 با سرعت 1.4 ماخ و ارتفاع حدود 16,764 متری پرواز کند.

ناسا قصد دارد از طریق مأموریت Quesst نشان دهد که X-59 می‌تواند بدون صدای بلندی که معمولاً توسط هواپیماها مافوق صوت تولید می‌شود، سریع‌تر از صدا پرواز کند. ایالات متحده و سایر دولت‌ها، پروازهای مافوق صوت را به‌دلیل این صدای بسیار بلند ممنوع کرده‌اند.

مأموریت Quesst که هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و فعلاً روی مونتاژ آن تمرکز شده است، در سال 2027 به پایان می‌رسد؛ زمانی که داده‌های جمع‌آوری‌شده از پروازها به رگولاتورهای ایالات متحده و بین‌المللی ارائه خواهند شد.

مقامات این آژانس فضایی در ماه مه نوشتند: «با اطلاعات جمع‌آوری‌شده در طول مأموریت Quesst، امید داریم که رگولاتورها بتوانند قوانینی را براساس میزان صدای هواپیما درنظر بگیرند، نه بر‌اساس سرعت دلخواه.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی