ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوفو
علمی

افزایش چشمگیر یوفوها؛ دولت آمریکا از ثبت 366 گزارش جدید در سال 2022 خبر داد

دولت آمریکا می‌گوید منشأ برخی از این پدیده‌های هوایی قابل‌حدس است، اما تعداد زیادی از آن‌ها ناشناخته باقی مانده‌اند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

دولت آمریکا درحال‌حاضر باید سالانه گزارشی را درباره پدیده‌های هوایی ناشناخته (UAP) یا همان یوفوها (UFO) به کنگره ارائه کند. حالا دفتر مدیریت اطلاعات ملی ایالات متحده (ODNI) به‌تازگی نسخه غیرمحرمانه این گزارش برای سال 2022 را منتشر کرده است و می‌توان دید که شمار یوفوها افزایش چشمگیری داشته است.

بررسی این گزارش نشان می‌دهد که اکثر گزارش‌های مربوط به UAPها توسط پرسنل نیروی دریایی یا هوایی صورت گرفته است. گزارش اولیه سال 2021 شامل 144 مشاهده بود، اما این رقم امسال در مجموع به 510 مورد رسیده است. البته در همین گزارش گفته شده که حدود نیمی از این موارد احتمالاً کم‌اهمیت هستند و منشأ انسانی داشته‌اند.

بااین‌حال، برای بیش از 100 گزارش جدید هیچ توضیحی ارائه نشده است. ODNI ادعا می‌کند که برخورد با یوفوها در مناطق حفاظت‌شده یا حساس هوایی ادامه دارد و این اتفاق نگرانی‌ها درباره مسائل امنیت ملی را افزایش می‌دهد.

پنتاگون

منشأ برخی از یوفوها احتمالاً مشخص است

از بین این 366 گزارش جدید، 26 مورد احتمالاً مربوط به پهپادها، 163 مورد مربوط به بالن‌ها و 6 مورد مربوط به خطاهای راداری بوده‌اند. افزون بر این، گفته شده است که در این میان، درباره 171 مشاهده اطلاعات کافی وجود ندارد که امکان شناسایی منشأ آن‌ها وجود داشته باشد.

در این پرونده آمده است: «برخی از این UAPهای شناسایی‌نشده ظاهراً مشخصه‌های پروازی یا قابلیت‌های عملکردی نامتعارفی داشته‌اند و اظهارنظر درباره آن‌ها نیازمند تحلیل‌های بیشتر است.» بااین‌حال، هیچ‌کدام از نمونه‌های گزارش‌شده، مرتبط با فعالیت‌های فرازمینی تشخیص داده نشده‌اند.

ماه گذشته میلادی، معاونت اطلاعات و امنیت وزارت دفاع آمریکا به رسانه‌ها گفت: «هنوز چیزی مشاهده نکرده‌ایم که ما را متقاعد کند این اشیا [پرنده] منشأ بیگانه دارند. تا امروز در این گزارش‌ها چیزی ندیده‌ام که از بازدید یا تصادف بیگانگان در زمین خبر بدهند.»

بااین‌حال، تلاش‌ها برای شناسایی پدیده‌های هوایی ناشناخته ادامه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی