ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

اپل درحال آماده‌شدن برای دریافت حق پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلستان است

اپل تاکنون علاقه زیادی به فوتبال نشان داده و اکنون در تلاش است تا حق پخش مسابقات لیگ برتر انگلستان را دریافت کند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

اپل سال گذشته وارد عرصه پخش زنده مسابقات ورزشی شد و با لیگ برتر بسکتبال (NBA) و لیگ برتر فوتبال آمریکا (MLS) قراردادهای قابل‌توجهی منعقد کرد. غول فناوری همچنین وارد مذاکرات پیشرفته‌ای با NFT (لیگ ملی فوتبال آمریکایی) شد، اما این معامله درنهایت به یوتوب رسید. با‌این‌حال به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد به جاه‌طلبی‌های خود در این زمینه ادامه دهد؛ زیرا گفته می‌شود درحال آماده‌سازی پیشنهادی برای دریافت حق پخش مسابقات لیگ برتر فوتبال انگلستان است.

براساس گزارش‌های منتشرشده، این معامله برای اپل حدود 250 میلیون دلار در سال هزینه خواهد داشت. با توجه به اینکه فوتبال ورزش اصلی و مهم بریتانیا محسوب می‌شود، هر پیشنهادی برای لیگ برتر انگلیس نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری قابل‌توجه بزرگ‌تری خواهد بود.

لیگ برتر

روزنامه دیلی میل نیز در گزارش خود درباره این قرارداد اشاره می‌کند که قرارداد سه‌ساله فعلی اپل با Sky Sports و BT Sport در سال 2025 منقضی می‌شود. لیگ برتر فوتبال انگلستان بررسی پیشنهادهای خود را از اواخر امسال آغاز خواهد کرد و گفته می‌شود که اپل شانس زیادی برای دریافت آن دارد.

با‌این‌حال، نمی‌توان انتظار داشت که ا‌پل مانند MLS حقوق انحصاری را در اختیار داشته باشد. شرایط توافق لیگ برتر به‌گونه‌ای تنظیم شده است که هیچ پخش‌کننده‌ای نمی‌تواند حقوق تمام بازی‌ها را در اختیار داشته باشد.

علاقه اپل به فوتبال

Ted Lasso

اپل تاکنون علاقه قابل‌توجهی به عرصه فوتبال نشان داده است. برای مثال، محبوب‌ترین سریال سرویس ا‌پل تی‌وی پلاس یعنی Ted Lasso، براساس مسابقات فوتبال ساخته شده است. همچنین دیروز این سرویس یک فیلم مستند در مورد سوپر لیگ اروپا نیز پخش کرد.

در ایالات متحده نیز اپل با MLS قرارداد مهمی منعقد کرده است. طی این قرارداد، از فوریه امسال تمام بازی‌های MLS با سرویس جدیدی به نام MLS Season Pass (قیمت 14.99 دلار در ماه یا 99 دلار در هر فصل) به‌طور انحصاری برای پخش در برنامه اپل تی‌وی در دسترس خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • cyberia
    cyberia | ۲۵ دی ۱۴۰۱

    بازیکن زیاده ولی اپل شماره یکه

مطالب پیشنهادی