ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر تأیید کرد: کلاینت‌های شخص ثالث به‌عمد مسدود شده‌اند

توییتر اعلام کرد که قوانین دیرینه خود برای APIها را اجرا کرده است که به‌موجب آن، دسترسی برخی برنامه‌های شخص ثالث متوقف می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

توییتر سرانجام تأیید کرد که کلاینت‌های شخص ثالث مانند Tweetbot و Twitterrific را عمداً از دسترسی و استفاده از APIهای خود منع کرده است. بدون دسترسی به کد اصلی این شبکه اجتماعی، کلاینت‌های محبوب تو‌ییتر، ازجمله Tweetbot ،Twitterrific و Birdie غیرکاربردی می‌شوند و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

طبق توییت جدیدی که توسط حساب تو‌ییتر منتشر شده، این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که «قوانین دیرینه مربوط به API خود را اجرا می‌کند»؛ تغییری که می‌تواند باعث شود برخی از برنامه‌ها کار نکنند. این اولین‌باری است که توییتر از زمان توقف کار برنامه‌های شخص ثالث خود، در این رابطه اطلاع‌رسانی می‌کند.

هنگامی که برخی از برنامه‌های شخص ثالث توییتر در هفته گذشته غیرقابل‌استفاده شدند، در ابتدا تصور می‌شد که ممکن است نوعی باگ باعث قطع‌شدن آن‌ها شده باشد. تنها محبوب‌ترین کلاینت‌های توییتر تحت تأثیر قرار گرفته بودند و دسترسی آن‌ها به APIهای تو‌ییتر مسدود شده که این امر شاید نشان‌دهنده یک خطای داخلی بود. اما اکنون مشخص شده که تو‌ییتر عمداً چنین تصمیمی گرفته است.

چند روز قبل، نشریه The Information براساس پیام‌هایی از کانال اسلک توییتر اطلاع داده بود که این شرکت از قطعی این سرویس‌ها آگاه بوده و درواقع خودش عامل این اتفاق است.

واکنش یکی از کلاینت‌های توییتر

قوانین توییتر

درحالی‌که بیانیه توییتر، این شک و تردید را تأیید می‌کند که شبکه اجتماعی عمداً کاربران را از دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث منع کرده است، در آن هیچ لینکی به قوانینی که اشاره شده وجود ندارد و همچنین اطلاعات مهمی درباره این موضوع منتشر نکرده است. بااین‌حال، کلاینت‌های دیگری مانند Albatross و نسخه iOS Fenix، همچنان بدون مشکل کار می‌کنند و کاملاً مشخص نیست که این برنامه‌ها در مقایسه با Tweetbot و Twitterrific چه کاری انجام می‌دهند.

«پل حداد»، یکی از خالقان Tweetbot به ورج می‌گوید: «ما هنوز چیزی از توییتر نشنیده‌ایم. اگر قانون دیرینه‌ای وجود دارد که ما ناآگاهانه آن را در بیش از 10 سال گذشته زیر پا گذاشته‌ایم، مایلیم بدانیم که چیست تا در‌صورت امکان بتوانیم آن را رعایت کنیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی