ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

توییتر ظاهراً از قصد کلاینت‌های شخص ثالث مانند Tweetbot را از دسترس خارج کرده است

گزارشی تازه نشان می‌دهد که عامل قطعی کلاینت‌های شخص ثالث توییتر احتمالاً تصمیم مدیران این شرکت بوده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۶ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

چند روزی است که کلاینت‌های شخص ثالث توییتر ازجمله Tweetbot و Twitterrific از دسترس خارج شده‌اند. اگرچه کاربران به‌تازگی به‌صورت موقت توانسته بودند به Tweetbot وارد شوند، اما این سرویس دوباره از دسترس خارج شده است و به‌نظر می‌رسد که توییتر عمداً این سرویس‌ها را قطع کرده است.

وب‌سایت اینفورمیشن به‌تازگی در گزارشی پیام‌هایی را از کانال اسلک توییتر منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت از قطعی این سرویس‌ها آگاه بوده و درواقع خودش عامل این اتفاق است. توییتر تاکنون به گزارش‌ها درباره قطعی کلاینت‌های شخص ثالث واکنشی نشان نداده.

در یکی از این پیام‌ها آمده: «تعلیق اپ‌های شخص ثالث عمدی است.» همچنین به‌نظر می‌رسد که توییتر درحال آماده‌کردن پیامی برای توسعه‌دهندگان این ابزارهای شخص ثالث است تا ماجرا برای آن‌ها شرح داده شود. بااین‌حال، مشخص نیست که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

دسترسی Tweetbot به توییتر وصل و دوباره قطع شد

Tweetbot که یکی از معروف‌ترین کلاینت‌های شخص ثالث توییتر است، از چند روز پیش اجازه ورود کاربران به اکانت خود را نمی‌داد. بنابراین توسعه‌دهندگان این برنامه به‌سراغ استفاده از کلیدهای API جدید رفتند تا ببینند این مشکل قابل‌حل است یا خیر.

با این کار Tweebot دوباره در دسترس قرار گرفت؛ هرچند به‌دلیل استفاده از کلیدهای جدید محدودیت‌های زیادی داشت. API توییتر محدودیت‌هایی را روی کلیدهای جدید اعمال می‌کند تا اپ‌های جدید فشار زیادی به این شبکه اجتماعی وارد نکنند. برای مثال، کاربران این کلاینت در زمان اتصال مجدد در هر 15 دقیقه فقط می‌توانستند 300 توییت ببینند. Tweetbot درنهایت دوباره از دسترس خارج شد.

کلاینت‌های شخص ثالث از پنج‌شنبه هفته گذشته دچار مشکل شدند و کاربران از عدم دسترسی به آن‌ها خبر دادند. بااین‌وجود، ایلان ماسک و سایر حساب‌های توییتر هنوز به‌صورت عمومی توضیحی دراین‌باره ارائه نکرده‌اند. هم‌بنیان‌گذار Tweetbot اخیراً در پستی در شبکه اجتماعی Mastodon دراین‌باره نوشت: «ما هم به‌اندازه شما از آنچه اتفاق افتاده است، بی‌خبریم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی