ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
کسب و کار

آمازون با هدف اخراج بیش از 18 هزار کارمند، دور جدیدی از تعدیل نیرو را آغاز می‌کند

آمازون قصد دارد 18 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کند که اکنون دور جدیدی از تعدیل را آغاز کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ دی ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

آمازون دو هفته قبل اعلام کرده بود که قصد دارد بیش از 18 هزار نیروی خود را با هدف کاهش هزینه‌ها اخراج کند و اکنون دور جدیدی از اخراج‌های غول خرده‌فروشی آغاز شده است. مایکروسافت نیز در همین ارتباط قصد دارد 10 هزار کارمند خود را اخراج کند و مدیرعامل آن پیش‌بینی کرده است که صنعت فناوری دو سال ساخت را در پیش دارد.

دقیقاً مشخص نیست که در این دوره جدید چه تعداد از کارمندان آمازون اخراج شده‌اند، اما طبق سیستم اطلاع‌رسانی تنظیم و بازآموزی کارگران، غول خرده‌فروشی 2300 کارمند خود را در واشنگتن اخراج کرده است. اکثریت این افراد در سیاتل، محل استقرار یکی از مقرهای شرکت، کار می‌کردند.

تعدیل نیرو

روند آمازون برای تعدیل نیرو کارکنان خود

درحالی‌که بسیاری از شرکت‌های فناوری در چند ماه گذشته شروع به تعدیل نیروهای خود کرده‌اند، آمازون در آبان‌ماه دست به چنین اقدامی زد و کارکنان بخش الکسا و بازی‌های ابری خود را اخراج کرد. در آن زمان گفته شده بود که حدود 10 هزار نفر تحت تأثیر این موضوع قرار خواهند گرفت.

در ماه جاری، این شرکت اخراج‌ها را تأیید کرد و گفت که با احتساب موارد مربوط به سال گذشته و اخراج‌های احتمالی دیگری که سال 2023 رخ می‌دهد، درمجموع 18 هزار کارمند تحت تأثیر موضوع قرار خواهند گرفت. مدیرعامل آمازون، «اندی جاسی»، در آبان‌ماه گفته بود که تعدیل نیرو در سال آینده هم وجود خواهد داشت.

تعدیل نیروی آمازون از نظر تعداد، بزرگ‌ترین تعدیل در صنعت محسوب می‌شود، اما این شرکت در این زمینه تنها نیست؛ شرکت‌های بزرگی مانند اسنپ، متا، DoorDash و البته مایکروسافت نیز اعلام کرده‌اند که قصد دارند صدها یا هزاران نفر را در طول سال‌های 2022 و 2023 اخراج کنند. براساس گزارش CNBC و ردیاب اخراج حوزه فناوری، TrueUp، شرکت‌های بزرگ حدود 60 هزار نفر از نیرو خود را در سال گذشته اخراج کردند، درحالی‌که این میزان برای کل صنعت تاکنون نزدیک به 300 هزار نفر بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی