ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ثبت‌‌نام ایران‌‌خودرو؛ قیمت جدید محصولات برای شهریورماه + جدول

در این مطلب نگاهی به جدیدترین شرایط فروش اعلامی و ثبت‌نام برای خودروهای ایران‌خودرو داریم.

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۴ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۴۵

وضعیت کلی بازار خودروی کشور:‌ پس از آشفتگی سهمگین بازار خودرو در سال 1401، وزارت صمت و سایر مسئولین مربوطه تصمیم گرفتند عرضه خودرو در سامانه یکپارچه خودرو را امتحان کنند تا مگر با پیش‌فروش طولانی‌مدت خودروها، نقدینگی عظیم موجود در دست واسطه‌گران راهی حساب بانکی خودروسازان شده و از التهاب بازار کاسته شود. ازاین‌رو، تقریباً تمامی ظرفیت فروش سال 1402 ثبت نام ایران‌خودرو در اولین طرح یکپارچه به فروش رسید و آنچه در این مطلب می‌آید، شرایط تخصیص خودروهای ثبت‌نامی به واجدین شرایط طرح یکپارچه است.

ثبت نام محصولات ایران خودرو

شرایط فروش هایما S5‌ با قیمت جدید اعلام شد + جدول آبان‌ماه 1402

گروه صنعتی ایران خودرو شرایط فروش هایما S5 ویژه آبان‌ماه را اعلام کرد. در این شرایط قیمت هایما S5 نسبت به گذشته اندکی افزایش را نیز تجربه کرده است. درحال‌حاضر ایران خودرو قیمت هایما S5‌ را معادل 993 میلیون تومان اعلام کرده است که نسبت به تابستان 1402، افزایش بیش از 100 میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

شرایط فروش هایما S5‌ ویژه آن دسته از متقاضیانی است که در سامانه یکپارچه خواهان خرید این خودرو بوده‌اند. متقاضیان با اولویت زمستان 1402، قادر به بهره‌مندی از این شرایط خواهند بود. ایران خودرو برای این گروه از متقاضیان پیامک اطلاع‌رسانی ارسال کرده است. علاوه‌برآن، متقاضیان می‌توانند اسامی خود را در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو مشاهده کنند.

موعد تحویل خودروها در شرایط فروش هایما S5‌ نود روز کاری اعلام شده است. مشتریان می‌توانند این خودرو را در رنگ‌های سفید، مشکی آبنوس، خاکستری، ذغالی و نقره‌ای خریداری کنند. سود مشارکت و سود انصراف برای این شرایط فروش درنظر گرفته نشده است.

شرایط فروش هایما S5‌ ویژه آبان ماه 1402:

خودرورنگقیمتموعد تحویل
هایما S5‌سفید، مشکی آبنوس، خاکستری، ذغالی و نقره‌ای993,040,60090 روزه

شرایط فروش هایما 7X‌ به همراه قیمت قطعی از سوی ایران خودرو اعلام شد + جدول آبان‌ماه 1402

ایران خودرو مدتی پس از تعیین قیمت هایما 7X توسط شورای رقابت، بخشنامه فروش این خودرو را نیز اعلام کرد. شرایط فروش هایما 7X‌ از نوع تحویل فوری با قیمت قطعی است. در جریان این شرایط فروش خودروها با موعد تحویل 30 روزه در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت.

قیمت هایما 7X‌ از سوی ایران خودرو یک میلیارد و 482 میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین نسخه مینی‌ون هایما در مقایسه با نسخه کراس‌اوور آن، یعنی هایما 8S، 200 میلیون تومان قیمت بیشتری دارد. درحال‌حاضر قیمت هایما 8S از سوی ایران خودرو معادل یک میلیارد و 212 میلیون تومان برآورد شده است. البته با توجه به اختلاف قیمت 400 میلیون تومانی میان نرخ بازار و کارخانه هایما 8S، انتظار داریم تا قیمت هایما 7X‌ در بازار آزاد نیز به محدوده 2 میلیارد تومان نزدیک شود.

شرایط فروش هایما 7X‌ در آبان ماه 1402:

خودروقیمترنگ‌های موجودموعد تحویل
هایما 7X‌1,482,224,400مشکی آبنوس، خاکستری، ذغالی30 روزه

لیست قیمت محصولات ایران خودرو ویژه شهریورماه 1402 اعلام شد + جدول

ایران خودرو همانند ماه‌های پیشین، جدول قیمت خودروهایش را اعلام کرد. بنابراین تسویه‌حساب مشتریان ازاین‌پس براساس لیست قیمت محصولات ایران خودرو در شهریورماه 1402 انجام خواهد شد. این جدول قیمت براساس مدل‌های مختلف خودرو گروه‌بندی شده است. گروه‌های موجود در لیست قیمت محصولات ایران خودرو شامل دنا، سورن، پژو 207، پژو پارس، رانا، تارا، هایما و وانت هستند. در ادامه به هرکدام از این گروه‌ها خواهیم پرداخت.

قیمت محصولات ایران خودرو

اگر خودروهای چینی را از لیست قیمت ایران خودرو حذف کنیم، عنوان گران‌ترین محصول تولید داخل این شرکت به دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک تعلق می‌گیرد. همچنان دنا جوانان در لیست قیمت ایران خودرو حضور ندارد. دیگر گزینه‌های بخش دنا، دنا پلاس ساده و دنا پلاس توربوشارژر دنده‌ای هستند.

شرایط پیش‌فروش ایران خودرو با چهار محصول اعلام شد + جدول مردادماه 1402

نخستین محصول ارائه‌شده در شرایط پیش‌فروش ایران خودرو ویژه مردادماه 1402، سورن پلاس دوگانه‌سوز است که با تنوع رنگ قابل‌قبولی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. مبلغ پیش‌پرداخت برای خرید این خودرو 149 میلیون تومان است.

محصول دوم و سوم این بخشنامه فروش، پژو 207 محبوب است. هر‌دوی این محصولات نیز با تنوع رنگ قابل‌توجهی در اختیار مشتریان هستند که امیدواریم مورد استقبال آن‌ها قرار بگیرد. پیش‌پرداخت موردنیاز برای ثبت‌نام پژو 207 دنده‌ای حدود 134 میلیون تومان است. برای پیش‌خرید پژو 207 اتوماتیک نیز به حدود 168 میلیون تومان پیش‌پرداخت نیاز خواهید داشت. پژو 207 بیشترین میزان تنوع رنگ را بین چهار محصول موجود در این بخشنامه دارد.

شرایط پیش‌فروش ایران خودرو در مردادماه 1402:

درنهایت چهارمین محصول شرایط پیش‌فروش ایران خودرو، محصول پرفروش و حاشیه‌ساز این شرکت یعنی دنا پلاس معمولی است. این خودرو نیز با تنوع رنگ بالایی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که شامل رنگ‌های سفید،‌ مشکی، خاکستری متالیک، نقره‌ای تیتانیوم و آبی کبود است. پیش‌پرداخت موردنیاز برای ثبت‌نام این خودرو، حدود 140 میلیون تومان است.

شرایط پیش فروش ایران خودرو

همچنین بخوانید: شرایط فروش وانت آریسان 2 ویژه مردادماه 1402 اعلام شد + جدول

موعد تحویل تمامی خودروها در این بخشنامه فروش، اسفندماه 1402 اعلام شده است. همچنین سود مشارکت 17 درصدی و سود انصراف 14 درصدی ازجمله دیگر بندهای این شرایط پیش‌فروش هستند. ایران خودرو در بخشنامه خود ذکر کرده است که مبلغ خواسته‌شده کمتر از 50 درصد قیمت خودرو است؛ بنابراین نرخ نهایی در زمان ارسال دعوت‌نامه و تسویه‌حساب جهت تحویل خودرو مشخص خواهد شد.

قیمت هایما S7 ،S5‌ و 8S توسط شورای رقابت اعلام شد + جدول تیرماه 1402

خودروهای هایما جزو محصولات مونتاژی چینی بازار به‌حساب می‌آیند. ازاین‌رو قیمت آن‌ها نیز توسط شورای رقابت تعیین شده است. براساس جدول جدیدی که توسط ایران خودرو در روز هجدهم تیرماه 1402 منتشر شد، قیمت هایما S7 و دو محصول دیگر این برند مشخص شده است. تاکنون سه محصول از این برند به بازار ایران معرفی شده‌اند و در آینده نزدیک مینی‌ون هایما 7X نیز به خودروهای دیگر این برند اضافه خواهد شد.

ارزان‌ترین محصول هایما درحال‌حاضر کراس‌اوور کوچک هایما S5 است. این خودرو مدتی است که با نسل جدیدتر خود در چین جایگزین شده اما همچنان نسل اول آن توسط ایران خودرو به تولید می‌رسد. قیمت هایما S5 از سوی ایران خودرو حدود 840 میلیون تومان اعلام شده است. البته باید توجه داشت که این قیمت تنها مربوط به کارخانه است و پرداخت‌های قانونی را شامل نمی‌شود. بنابراین باید حدود 13 درصد قیمت خودرو را به آن اضافه کنید تا رقم نهایی به‌دست آید.

جدول قیمت هایما S7، S5‌ و 8S:

خودروقیمت به تومان
هایما  S7862/000/000
هایما S5841/000/000
هایما 8S1/069/000/000

قیمت هایما S7 به‌عنوان یکی از محصولات محبوب ایران خودرو در بازار حدود 860 میلیون تومان اعلام شده است. اختلاف قیمتی اندک بین هایما S7 و S5، باعث خواهد شد تا مشتریان تمایلی به خرید کراس‌اوور کوچک‌تر هایما نداشته باشند. بنابراین انتظار داریم قیمت این دو خودرو در بازار برخلاف نرخ کارخانه، تفاوت چشمگیری داشته باشد.

همچنین بخوانید: سود خرید هایما s7 در بورس کالا چقدر است؟

درنهایت به محصول جدید هایما برای بازار ایران می‌رسیم. قیمت هایما 8S‌ از سوی ایران خودرو یک میلیارد و 69 میلیون تومان اعلام شده است. این رقم با محاسبه عوارض و مالیات به حدود یک میلیارد و 230 میلیون تومان خواهد رسید. این نرخ تفاوت قابل‌توجهی با قیمت قبلی این محصول دارد که یک میلیارد و 550 میلیون تومان اعلام شده بود.

به‌جای رانا پلاس و پژو پارس، پژو 207 تیپ 5 تحویل بگیرید!

ایران‌خودرو در ادامه طرح تبدیل محصولات خود، بار دیگر تغییراتی را در تعهدات خود ایجاد کرد. این شرکت اخیراً به افرادی که متقاضی رانا پلاس یا پژو پارس هستند، پیشنهاد دریافت پژو 207 تیپ 5 را داده است. پژو 207 تیپ 5 نسخه جدید این خودرو است که اکنون وارد بازار شده. این نسخه از پژو 207 از داشبورد پژو 206 استفاده می‌کند.

استفاده از قطعات نسخه‌های پیشین پژو 206 در این خودرو خبر‌ساز شده است. ازجمله این قطعات می‌توان به کامپیوترهای فرانسوی یا کیلومترشمارهای مشکی‌رنگ که مربوط به مدل‌های پیش از دهه 1390 بودند، اشاره کرد. قیمت پژو 207 تیپ 5 درحال‌حاضر با قیمت 353 میلیون تومان توسط ایران‌خودرو به مشتریان ارائه می‌شود. قیمت این خودرو در بازار آزاد نیز 550 میلیون تومان تعیین شده است.

استفاده از قطعات قدیمی مربوط به پژو 206های فرانسوی، مشکلات جدی مونتاژ خودرو در ایران را عیان می‌کند. این قطعات سال‌ها در انبار ایران‌خودرو دپو شده بودند. اکنون که مشکلات تأمین قطعه خودروسازان به وضعیت بحرانی رسیده است، این قطعات برای ساخت خودروهای جدید مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به‌نظر می‌رسد این اقدام ایران‌خودرو گامی در جهت تأمین نیاز بازار به هر قیمتی بوده است. این شرکت تصمیم گرفت تا به‌جای تولید خودروهای ناقص، خودرویی را تولید کند که حداقل امکان تحویل آن به مشتری وجود دارد!

تحویل پژو 207 تیپ 5 انباری به‌جای خودروهای جدید

براین‌اساس، ایران‌خودرو به متقاضیان خرید پژو پارس با موتور XU7P و رانا پلاس پیشنهاد کرده است تا به‌جای آن پژو 207 تیپ 5 دریافت کنند. البته این خودروها با مدل 1401 قابل دسترسی هستند. به بیان دیگر، این خودروها از انبار ایران‌خودرو بیرون آورده شده‌اند تا به متقاضیان ارائه شوند.

مشکلات مونتاژی در خودروسازان بزرگ، طی ماه‌های آغازین سال 1402 تشدید شده است. این مشکلات به‌دلیل کمبود قطعات در انبارها رخ می‌دهد؛ معضلی که خود آن نیز به‌دلیل کمبود ارز به‌وجود آمده است. معضل کمبود ارز و قطعات یدکی در انبار خودروسازان، با تعهدات سامانه یکپارچه ترکیب شده است تا حاصل آن یک ابربحران در بازار خودرو باشد. به عبارتی، خودروسازان قادر نیستند به‌اندازه ظرفیت خود، خودرو تولید کنند. در سوی دیگر، وزارت صمت نیز آن‌ها را به فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه متعهد کرده است. همان‌گونه که می‌دانیم، ظرفیت فروش ایران‌خودرو و سایپا تا پایان سال 1403 تکمیل شده است؛ بنابراین معلوم نیست پس از تحویل پژو 207 تیپ 5 به‌جای رانا پلاس و پژو پارس، چه خودروهای دیگری جایگزین محصولات عرضه‌شده توسط ایران‌خودرو و سایپا خواهند شد!

شرایط فروش رانا پلاس ویژه تیرماه 1402 اعلام شد + جدول

ایران‌خودرو با انتشار یک بخشنامه، شرایط فروش رانا پلاس ویژه تیرماه 1402 را اعلام کرد. در این شرایط متقاضیان مرحله سامانه یکپارچه با اولویت‌بندی سیزدهم، قادر به خرید این خودرو هستند. شرایط فروش رانا پلاس به‌صورت تحویل فوری 90 روزه با قیمت قطعی است. قیمت رانا پلاس در تیرماه 1402 از سوی ایران‌خودرو 322 میلیون تومان اعلام شده است.

متقاضیانی که توسط ایران‌خودرو برای آن‌ها پیامک ارسال شده، قادر به بهره‌مندی از این شرایط هستند. همچنین تمامی مراحل تکمیل ثبت‌نام از طریق سایت فروش اینترنتی ایران‌خودرو انجام می‌شود. آدرس این سایت https://esale.ikco.ir/ است. متقاضیان شرکت در شرایط فروش رانا پلاس تا 19 تیرماه 1402 فرصت دارند وجه مطالبه‌شده برای این خودرو را واریز کنند. مشتری ملزم است تا کل مبلغ قیمت کارخانه رانا پلاس درج‌شده در قرارداد را پرداخت کند.

قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو اعلام شد؛ تیرماه 1402

فهرست قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو ویژه تیرماه 1402 از سوی این شرکت اعلام شد.

کدنام خودروقیمت نهایی میلیون تومان
(گرد شده)
0دنا پلاس350
1دنا پلاس توربو شش سرعته482
2دنا پلاس اتوماتیک جوانان592
3دنا توربو اتوماتیک545
4سورن ئی‌اف 7 دوگانه398
5سورن رینگ فولادی341
6سورن رینگ الومینومی355
7پژو 207 تیپ 2329
8پژو 207 تیپ پنج350
9پژو 207 دستی329
10پژو 207 شش‌سرعته پانوراما366
11پژو 207 اتوماتیک سقف فلزی427
12پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه‌ای420
13تارا اتوماتیک v4530
14تارا دستی v1394
15تارا اتوماتیک490
16سورن پلاس دوگانه373
17پژو 207 دستی فرمون برقی319
18پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای344
19پژو 207 اتوماتیک مولتی کالر 6 سرعته419
20پژو پارس با موتور tu5275
21پژو پارس با موتور xu7 پلاس260
22پژو پارس با موتور xu7 پلاس سفارشی291
23پژو پارس elx سفارشی با موتور xu7 پلاس327
24رانا پلاس322
25رانا پلاس mt6 با سقف شیشه‌ای و موتور تی یو 5 پلاس343
26سورن پلاس331
27سورن پلاس با موتور ئی‌اف 7 تاکسی336
قیمت جدید محصولات ایران خودرو

شرایط فروش رانا پلاس ویژه خردادماه 1402 اعلام شد؛ 322 میلیون تومان

ایران‌خودرو شرایط فروش و ثبت‌نام رانا پلاس ویژه منتخبین بخش اول اولویت‌های پاییز 1402 در طرح فروش یکپارچه را اعلام کرد. این شرایط فروش از نوع فروش قطعی با موعد تحویل فوری است.

مشتریان منتخب در دور اول سامانه یکپارچه، خواستار محصولات ایران‌خودرو بوده‌اند و نوبت تحویل خودرو آن‌ها پاییز 1402 بوده است.

شرایط فروش رانا پلاس

رانا پلاس به موتور TU5 و گیربکس پنج‌سرعته دستی مجهز است. قیمت رانا پلاس ساده از سوی ایران‌خودرو 322 میلیون تومان اعلام شده. این خودرو در رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای و خاکستری قابل خریداری است. موعد تحویل خودروها نیز سه‌ماهه یا 90 روزه اعلام شده است.

لیست جدید قیمت محصولات ایران‌خودرو منتشر شد + جدول

ایران خودرو لیست جدید قیمت اتومبیل‌های خود را اعلام کرد. این قیمت‌ها از تیرماه 1402 اعمال خواهند شد. در لیست جدید قیمت محصولات ایران خودرو، چند خودرو جدید نیز حضور دارند که برای نخستین‌بار قیمت‌گذاری شده‌اند. این خودروها شامل دنا پلاس جوانان، پژو 207 تیپ 5 و تارا اتوماتیک V4 می‌شوند. همچنین با وجود رونمایی از تیپ جدید تارا دنده‌ای موسوم به V3، هنوز این خودرو در لیست اتومبیل‌های ایران خودرو حضور ندارد.

قیمت ایران خودرو

علاوه بر موارد یادشده، شاهد افزایش تنوع سورن پلاس در لیست جدید قیمت محصولات ایران خودرو نیز هستیم. این خودرو اکنون در نوع عادی، سورن پلاس مالتی مدیا با رینگ آلیاژی، سورن پلاس مالتی مدیا با رینگ فولادی، سورن پلاس دوگانه‌سوز و سورن پلاس تاکسی به تولید می‌رسد. طی روزهای اخیر شاهد انتشار خبر تولید سورن پلاس با موتور XU7P نیز بودیم که البته این خودرو هنوز در لیست قیمت‌ها حضور ندارد.

دو عضو جدید خانواده پژو 207، یعنی پژو 207 تیپ 5 و پژو 207 با موتور TU3 نیز اعضای جدید این جدول قیمت هستند. پژو 207 تیپ 5 حدود 20 میلیون تومان گران‌تر از پژو 207 با موتور TU3 قیمت‌گذاری شده است. این اختلاف قیمت چندان قابل‌توجه نیست و بار دیگر متضررشدن خریداران پژو 207 با موتور TU3‌ را یادآور می‌شود. پژو 207 تیپ 5 به موتور TU5 مجهز شده، اما در کابین آن از داشبورد پژو 206 استفاده شده است.

تفاوت اندک دو مدل هایما در شرایط ثبت‌نام ایران خودرو

دو خودروی چینی مشهور این شرکت نیز در لیست قیمت محصولات ایران خودرو حضور دارند. هایما S5 و هایما S7 با قیمت پایه بیش از 800 میلیون تومان به فروش می‌رسند. نکته جالب پیرامون قیمت‌گذاری این دو خودرو، تفاوت قیمت 20 میلیون تومانی دو نسخه هایما است. درواقع خرید هایما S7 برای مشتریان ارزش‌افزوده بسیار بیشتری را به‌همراه خواهد داشت. قیمت‌های اعلامی توسط ایران خودرو بدون احتساب مالیات و عوارض هستند؛ بنابراین بایستی مبالغ مالیات و عوارض را نیز به این قیمت‌ها اضافه کرد تا رقم نهایی تسویه‌حساب مشتریان به‌دست آید.

قیمت پژو 207 با موتور TU3 از سوی ایران خودرو اعلام شد + بخشنامه فروش

پژو 207 با موتور TU3 به نوعی جایگزین پژو 206 تیپ 2 محبوب خواهد شد که بیش از دو دهه روی خط تولید ایران خودرو قرار داشت. پژو 207 با موتور TU3 از ظاهر داخلی و خارجی مشابه با پژو 207 دنده‌ای بهره می‌برد. قیمت قیمت پژو 207 با موتور TU3 از سوی ایران خودرو معادل 3،238،037،000 میلیون ریال اعلام شده است.

اعلام این نرخ برای پژو 207 با موتور پژو 206 تیپ 2، آن را به رقیب جدی رانا پلاس معمولی ایران خودرو با قیمت تقریبی 320 میلیون تومان تبدیل می‌کند. همچنین انتظار داریم در بخشنامه‌های بعدی ایران خودرو، قیمت پژو 207 دنده‌ای با فرمان هیدرولیک یا فرمان برقی با افزایش نرخ همراه شوند. در سوی دیگر مشتریان با پرداخت چنین بودجه‌ای (البته با نرخ کارخانه) قادر به خریداری کوییک R‌ اتوماتیک خواهند بود.

اعلام قیمت پژو 207 با موتور TU3، همزمان با فراخوان ایران خودرو برای گروهی دیگر از مشتریانش بوده است. این گروه از مشتریان شامل منتخبین بخش سوم اولویت های تابستان 1402 هستند. این گروه اکنون می‌توانند تیپ جدید پژو 207 را با قیمت قطعی و موعد تحویل 90 روزه خریداری کنند.

مبلغ پیش‌پرداخت در شرایط پیش‌فروش دنا پلاس اتوماتیک 217 میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده است. موعد تحویل خودروها نیز آذرماه 1402 خواهد بود. این خودرو در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری، نقره‌ای، آبی و نقره‌ای تیتانیوم قابل انتخاب از سوی مشتریان است. قیمت نهایی خودرو در این بخشنامه، معادل قیمت خودرو در زمان تحویل آن خواهد بود.

شرایط پیش‌فروش دنا پلاس اتوماتیک ویژه منتخبین پاییز 1402:

شرایط پیش فروش دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس اتوماتیک یکی از محصولات محبوب و پرطرفدار ایران‌خودرو است. این سدان از موتور EF7 توربوشارژر به‌همراه گیربکس شش دنده اتوماتیک بهره می‌برد. نسخه توربو اتوماتیک دنا پلاس قوی‌ترین، مجهزترین و گران‌ترین تیپ این خودرو است. درحال‌حاضر برای خرید دنا پلاس توربو اتوماتیک از بازار آزاد بایستی حدود 770 میلیون تومان بودجه اختصاص دهید. قیمت این خودرو در کارخانه نیز 448 میلیون تومان است. بااین‌حال تا فرارسیدن آذرماه 1402 و موعد تحویل دنا پلاس به مشتریان نهایی، احتمال افزایش قیمت کارخانه دور از انتظار نیست.

کناره‌گیری ایران‌خودرو از مرحله جدید فروش در سامانه یکپارچه عرضه خودرو

طی روزهای گذشته ایران‌خودرو و سایپا از تحویل 50 هزار دستگاه خودرو به متقاضیان سامانه یکپارچه خودرو خبر دادند. موعد تحویل برخی از محصولات ایران‌خودرو در این سامانه به سال 1403 موکول شده بود. از‌این‌رو ایران‌خودرو از مشتریان خود خواست تا محصول انتخابی را تغییر دهند. بااین‌حال خبرهای ایران‌خودرو تمام‌شدنی نیست. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که در مرحله جدید فروش سامانه یکپارچه عرضه خودرو حضور نخواهد داشت.

بنابر اعلام «علیمردان عظیمی»، مدیرعامل ایران‌خودرو، این شرکت در طرح بعدی فروش سامانه یکپارچه عرضه خودرو که اواسط اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، حضور نخواهد داشت. تنها خودروساز بزرگ ایرانی در مرحله بعدی عرضه خودرو، سایپا خواهد بود.

خودروهای جایگزین برای متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو

بنابر اعلام مدیرعامل ایران‌خودرو، این شرکت در سال جاری می‌تواند رانا، تارا، آریسان و هایما را به متقاضیان ارائه دهد. بنابراین افرادی که موعد تحویل خودرو آن‌ها به سال 1403 موکول شده است، می‌توانند خودروی انتخابی خود را تغییر دهند. همچنین اگر متقاضیان بازهم نتوانستند در سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کنند یا به آن‌ها نوبت داده نشد، نوبت سال ۱۴۰۳ به قوت خود باقی است. افرادی که پیامک تحویل خودرو برای آن‌ها ارسال شده تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه مهلت دارند وجه خود را تکمیل کنند.

مدیرعامل ایران‌خودرو از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو خواست تا برای تسریع در تحویل خودروها، از روش مراجعه حضوری استفاده کنند. او از مشتریان درخواست کرد تا بعد از اعلام محل تحویل خودرو در استان‌هایی که خط تولید دارند (مثل خراسان، کرمانشاه، تبریز، شیراز و تهران)، درصورت امکان با مراجعه حضوری خودروی خود را تحویل بگیرند و یک هزینه سفر یک میلیون تومانی دریافت کنند.

کناره‌گیری ایران‌خودرو از مرحله جدید فروش سامانه یکپارچه عرضه خودرو موجب خواهد شد تا روند صعودی قیمت‌ها در بازار ادامه یابد. از سوی دیگر این شرکت برخی از محصولات پرطرفدار خود همچون دنا پلاس، پژو پارس و پژو 207 را به متقاضیان تحویل نخواهد داد. این محصولات در بازار بسیار محبوب هستند و چنین رویه‌ای باعث می‌شود تا قیمت آن‌ها بازهم افزایش پیدا کند.

ثبت‌نام ایران خودرو به چه صورت است؟

خریداران باید به‌صورت اینترنتی در برنامه‌های فروش ایران خودرو ثبت‌نام کنند.

قرعه کشی ایران خودرو چه زمان‌هایی برگزار می‌شود؟

ایران خودرو در تاریخ‌های مختلفی از سال قرعه‌کشی برگزار می‌کند و این تاریخ‌ها معمولاً چندین هفته پس از ثبت‌نام صورت می‌گیرند.

در قرعه کشی ایران خودرو چه خودروهایی برای فروش گذاشته می‌شوند؟

در قرعه‌کشی‌های ایران خودرو محصولات مختلفی مانند پژو ۲۰۷، پژو پارس، رانا، سورن، تارا و دنا به فروش گذاشته می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (167 مورد)
  • As.la
    As.la | ۱۷ اسفند ۱۴۰۱

    سایت ثبت سفارش نمی کند واقعا سرکاریم پول تاکی بلوکه بشه معلوم نیست ،هنوز ثبت نام های قبلی رو تحویل ندادند ولی شرکت های خصوصی مثل آذین خودرو و.‌‌..مستقیم از شرکت خودرو در می آورند وکمی بالاتر از قیمت کارخانه به مردم میفروشند آن هم در عرض ۳ماه محدودیت برای ثبت نام چندین خودرو هم ندارند

  • alirezapes33
    alirezapes33 | ۸ آذر ۱۴۰۱

    این مشکل که حل شده. طرف از شهریور توس طرح فرسوده ثبت نام کرده و برنده شده و ماشین زیرپاشم داده اسقاط. گواهی اسقاطم گرفته. ولی با گذشت 2 ماه و خرده ای هنوز پرداخت براش باز نشده. هزاران نفر این وضعیت رو دارن. هیچکس هم پاسخ درستی نمیده نه ایرانخودرو و نه ستاد سوخت. یکی بهشون بگه شما که سیستم و برنامه ش رو ندارید چرا یهو این جور طرحارو اجرا می کنید. خواهشا خواهشا خواهشا از دیجیاتو میخوام که این مسئله رو از ایرانخودرو یا ستاد سوخت پیگیری کنن. ممنون

  • Hamed Ahmadi
    Hamed Ahmadi | ۶ مرداد ۱۴۰۱

    من هنوز اسم نویسی نکردم و میخوام شرایط فوری و تحویل فوری بدونم ماشین یا پلاکی هم ندارم ممنون میشم اطلاع بدین
    09124531298

  • noisymind
    noisymind | ۱۴ مهر ۱۴۰۰

    فکر کنم اگه خبرهایی که اینطوری آپدیت میشه رو جداگانه بذارید بهتر نیست؟ فوقش پایین خبر لینک خبرهای قدیمی رو هم بذارید!! اینجوری آدم گیج میشه این خبر جدیده یا رسیدی به قسمتهای قدیمی! همینطور نمیفهمی کامنت ها رو میخونی بعد میبینی قدیمی هست

    • mr ali
      mr ali | ۱۷ آذر ۱۴۰۰

      اره موافقم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی