ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

اولین دوره «فیوژن» با معرفی برگزیدگان به پایان رسید: ورود سه تیم به کمیته سرمایه‌گذاری جوانه

اولین دوره فیوژن با پذیرش 200 نفر، بیش از 3 هزار نفر ساعت آموزش و 125 ساعت مانیتورینگ به پایان رسید.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۸ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۶:۱۰

مراسم اختتامیه اولین دوره «فیوژن» در ساختمان هلدینگ هزاردستان برگزار شد. از میان 17 تیم حاضر در این رویداد درنهایت سه تیم «هادر»، «بازدید آخر» و «چاردیواری» توانستند برای جذب سرمایه وارد کمیته سرمایه‌گذاری جوانه شوند.

«فیوژن» برنامه‌ای سه‌ماهه در مسیر نوآوری باز «دیوار» است که در طی آن افراد می‌توانند با بهره‌گیری از آموزش‌‌های تخصصی و همراهی منتورها و راهبران، توانمندی‌های خود را در مسیر کارآفرینی تقویت کرده و فرصت‌های موجود را به کسب‌وکارهایی موفق، برای حل چالش‌‌های دیوار تبدیل کنند. این رویداد از اواسط شهریورماه آغاز به کار کرد و سرانجام به ایستگاه آخر رسید.

بیش از 400 نفر برای شرکت در اولین برنامه «فیوژن» که با همکاری جوانه و دیوار برگزار شد، ثبت‌نام کرده بودند که در‌نهایت با بررسی رزومه آن‌ها، 200 نفر برای حضور در این برنامه پذیرفته شدند. در اولین مرحله این رویداد به نام «فیوژن استارت»، 17 تیم شکل گرفتند و شرکت‌کنندگان، 1500 نفر ساعت آموزش را پشت سر گذاشتند.

آمارهای رویداد فیوژن

جوان‌ترین فرد حاضر در این رویداد 17 سال سن و مسن‌ترین نیز 63 سال داشت. میانگین سنی شرکت‌کنندگان حدود 28 سال بود که 25 درصد آن‌ها را زنان تشکیل می‌دادند. نزدیک به نیمی از حاضرین در این رویداد دارای مدرک کارشناسی و 37 درصد آن‌ها نیز مدرک کارشناسی ارشد داشتند.

21 نفر از مدیران دیوار و شرکت‌های دیگر گروه هزاردستان نقش منتور را در این برنامه داشتند و با 70 ساعت منتورینگ تیمی-راهبری و 54 ساعت منتورینگ تیمی محصول و فنی در کنار تیم‌ها بودند.

از مجموع تیم‌های شکل‌گرفته «فیوژن استارت»، 12 تیم توانستند به «فیوژن اکشن» به‌عنوان مرحله دوم فیوژن راه پیدا کنند. شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های این مرحله 1300 نفر ساعت آموزش داشتند. در پایان این مرحله، درنهایت پنج تیم به مرحله نهایی این رویداد به نام «فیوژن بتا» رسیدند که چهار تیم حائز شرایط دریافت حمایت مالی (گرنت) به مبلغ ۲۵ میلیون تومان شناخته شدند.

در مرحله نهایی بتا، شرکت‌کنندگان 250 نفر ساعت آموزش را پشت سرگذاشتند. درنهایت از مجموع پنج تیم راه‌یافته به مرحله نهایی این رویداد، سه تیم «هادر»، «بازدید آخر» و «چاردیواری» توانستند با نظر مثبت داوران وارد کمیته سرمایه‌گذاری «جوانه» شوند.

گفتنی است کمیته داوری فیوژن متشکل از «پویا رضایی»، مدیر ارشد فنی دیوار، «سعید نوبخت»، راهبرد فنی هوش مصنوعی ستون و «مونا ناصری»، عضو هیئت‌مدیره جوانه بود.

آشنایی با برگزیدگان فیوژن

تیم‌های برگزیده در این مرحله از برنامه «فیوژن» در حوزه‌های مربوط به اعتماد، املاک و گردشگری فعال بودند. این تیم‌ها موفق شدند در پایان فیوژن محصول اولیه خود را منطبق با چالش مطرح‌شده توسعه دهند.

تیم «بازدید آخر» در حوزه ارائه تور مجازی و پلان سه‌بعدی املاک فعالیت داشتند. محصول اولیه آن‌ها با استفاده از ویدئوهای مربوط به ملک، تور مجازی سه‌بعدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. چشم‌انداز این تیم دو‌نفره ساختن محصولی است که تمام جزئیات ظاهری ملک را با بالاترین کیفیت و دقت ممکن به کاربر ارائه کند.

استارتاپ

تیم «هادر» نیز تمرکز فعالیت خود را بر حوزه اعتبارسنجی کاربران و همچنین شناسایی‌ و‌ پیش‌بینی رفتارهای مخرب در پلتفرم‌های آنلاین قرار داده بود. هادر متشکل از سه نفر است که با سابقه بیش از 10 سال دوستی و همکاری قبلی پا به فیوژن گذاشتند.

محصول تیم 5‌نفره «چاردیواری» نیز با استفاده از فناوری‌های مبتنی بر موقعیت مکانی و پردازش تصویر، اقدام به صحت‌سنجی اقامتگاه‌های گردشگری می‌کند. این تیم یکی از آخرین تیم‌های شکل‌گرفته در فیوژن استارت است.

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، سه تیم موفق در این مرحله که مورد‌تأیید کمیته داوری قرار گرفته‌اند، برای ادامه مسیر توسعه کسب‌وکار خود و جذب سرمایه وارد کمیته سرمایه‌گذاری جوانه خواهند شد.

تلاشی برای کمک به توسعه اکوسیستم استارتاپی

«مرتضی کاظمی»، راهبر اجرایی رویداد فیوژن، با اشاره به مسائل و چالش‌های دیوار و رویکرد استفاده از استراتژی نوآوری باز، کمک به توسعه اکوسیستم استارتاپی و همچنین شکل‌گیری کسب‌وکارهایی که در کنار دیوار امکان رشد دارند و تمرکز آن‌ها برای حل چالش‌های دیوار است را از مهم‌ترین اهداف «فیوژن» دانست.

جوانه

«آرین افشار»، مدیرعامل جوانه هم در بخش پایانی اختتامیه فیوژن با اعلام اینکه کار تیم‌های فیوژن به پایان نرسیده است، این مرحله را شروعی تازه برای تلاش و استمرار تیم‌های برگزیده دانست:

«ما در رویداد فیوژن سعی کردیم مسیری را طراحی کنیم تا افراد بتوانند استعداد خود را در مسیر کارآفرینی پیدا کنند؛ ببینند چقدر اهل این تحمل سختی این مسیر هستند، چقدر اراده و پشتکار دارند و تلاش کنند نقطه قوت و استعداد خود را پیدا کنند.»

به اعتقاد وی روبه‌رو شدن با چالش‌ها در بازه زمانی کوتاه‌مدت و ایجاد تجربه‌ای که باید به‌صورت معمول برای آن هزینه و زمان زیادی صرف کرد، شاید از مهم‌ترین اهداف برنامه «فیوژن» به‌حساب آید: «متأسفانه روزبه‌روز چالش عدم شناخت افراد از فضای کارآفرینی بیشتر و بیشتر می‌شود. این مسئله با رشدی که در این مدت فضای نوآوری پیدا کرده است، اتفاق عجیبی  به‌حساب می‌آید. ما امیدوارم بتوانیم در کنار فعالیت اکوسیستم به بازآفرینی این فضا کمک کنیم.»

گفتنی است تیم‌هایی که محصول اولیه آن‌ها در این برنامه برگزیده شدند، اکنون باید برای حضور در کمیته سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه برای توسعه کسب‌وکار خود آماده شوند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی