ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
کسب و کار

رئیس بخش سلامت روان و رفاه گوگل در میان 12 هزار کارمند اخراج‌شده غول فناوری است

کریستین مکزکو از سال 2008 در گوگل مشغول به کار بوده و اکنون به‌خاطر برنامه‌های این شرکت برای تعدیل نیرو، اخراج شده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

در جریان تعدیل نیروی گسترده گوگل که شامل 12 هزار نیروی کار غول موتور جستجو می‌شود، رئیس سلامت روان و رفاه این شرکت نیز پس از نزدیک به 15 سال اخراج شده است.

بیزینس اینسایدر براساس پروفایل لینکدین این کارمند که «کریستین مکزکو» نام دارد، توضیح می‌دهد که او از سال 2008 در گوگل کار می‌کرده است. پس از شروع به‌عنوان یک دانشمند داده، او به بخش‌های امور مالی، ازجمله نقش‌های مدیریتی Google Cloud تغییر سمت داده است. از ژوئیه 2021 نیز او به‌عنوان مدیر سلامت روان و رفاه مشغول به کار بوده که آن را «نقش رؤیایی» خود توصیف کرده است.

کریستین مکزکو
کریستین مکزکو

غول فناوری در 20 ژانویه اعلام کرد که حدود 12 هزار کارمند یا 6.4 درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند. برخی از افراد اخراج‌شده نزدیک به دو دهه در این شرکت کار کرده‌اند.

مکزکو در لینکدین خود نوشته است:

«چند روز گذشته بسیار احساساتی بوده‌ام. متأسفم که دوستان و همکاران زیادی را که در گوگل با آن‌ها کار کرده‌ام، ترک می‌کنم.»

اخراج کارمندان گوگل

موتور جستجو

او همچنین توضیح داد که افراد زیادی از تیم سلامت روان و رفاه گو‌گل اخراج شده‌اند؛ هرچند تعداد دقیق آن‌ها را مشخص نکرد. همچنین روز گذشته در گزارش دیگری گفته شده بود که گوگل 31 کارمند با تخصص ماساژ را نیز در جریان تعدیل نیروی گسترده خود اخراج کرده است.

«ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل، در یادداشتی درباره این اخراج‌ها به کارکنان باقی‌مانده غول فناوری گفت که این شرکت بیش از اندازه نیرو استخدام کرده است. او گفت که با انجام یک «بررسی دقیق» تصمیم گرفته شده است تا کارمندانی از بخش‌های مختلف آلفابت (شرکت مادر گوگل) اخراج شوند. بااین‌حال، بسیاری از کارکنان فعلی و سابق گو‌گل به اینسایدر اعلام کرده‌اند که منطق پشت این تصمیم را درک نمی‌کنند.

علاوه بر گوگل، شرکت‌های دیگری از حوزه فناوری مانند توییتر، آمازون و مایکروسافت نیز با توجه به شرایط فعلی تصمیم گرفته‌اند تا بخش عظیمی از نیروی کار خود را اخراج کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی