ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نتفلیکس
تکنولوژی

نتفلیکس قوانین جلوگیری از به‌اشتراک‌گذاری رایگان رمز عبور را اعلام کرد

طبق قوانین جدید نتفلیکس، کاربران باید از طریق تلویزیون خود یک مکان اصلی را تعریف کنند و تمام حساب‌ها به وای‌فای تلویزیون متصل باشند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

نتفلیکس ماه گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد از اوایل 2023 برای به‌اشتراک‌گذاری رمز عبور توسط کاربران، از آن‌ها هزینه اضافی دریافت کند و درواقع از این طریق، به فرایند به‌اشتراک‌گذاری رایگان رمز عبور حساب‌ها پایان دهد. حالا غول حوزه استریم، جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر کرده است.

طبق گزارش TechCrunch، نتفلیکس در کشورهای شیلی، کاستاریکا و پرو درحال آزمایش این طرح جدید است و اکنون صفحه پرسش‌های متداول خود در این کشورها را به‌روزرسانی کرده است. نت‌فلیکس در قوانین جدید خود از کاربران می‌خواهد که از طریق تلویزیون خود یک مکان اصلی را تعریف کنند. همچنین تمام حساب‌ها و دستگاه‌ها باید به همان وای‌فای تلویزیون متصل شوند.

قوانین جدید نتفلیکس برای به‌اشتراک‌گذاری رمز عبور

در قوانین نتفلیکس آمده است:

«یک مکان اصلی توسط تلویزیونی تنظیم می‌شود که به حساب شما وارد شده و به شبکه وای‌فای شما متصل است. سپس تمام دستگاه‌های دیگری که در آن شبکه وای‌فای به حساب شما وارد شده‌اند، با مکان اصلی شما مرتبط می‌شوند و می‌توانند از نتفلیکس استفاده کنند.»

سرویس استریم

همچنین اگر کاربر مکان اصلی خود را تنظیم نکند یا تلویزیون نداشته باشد، نتفلیکس به‌طور خودکار مکان اصلی را براساس آدرس IP، شناسه‌های دستگاه و فعالیت تنظیم می‌کند.

سپس افرادی که در این خانه زندگی می‌کنند و می‌خواهند در دستگاه‌های خود از نتفلیکس استفاده کنند، باید حداقل هر 31 روز یک‌بار برنامه آن را راه‌اندازی نمایند. در این رابطه توضیح داده شده است که:

«برای اطمینان از اینکه دستگاه‌هایتان با مکان اصلی‌تان مرتبط هستند، به وای‌فای مکان اصلی‌تان متصل شوید، برنامه یا وب‌سایت نتفلیکس را باز کنید و حداقل هر 31 روز یک‌بار چیزی را تماشا کنید.»

بااین‌وجود، دارنده حساب اصلی می‌تواند سایر دستگاه‌های کاربران را برای استفاده از نتفلیکس تأیید کند. درواقع، صاحب حساب اصلی می‌تواند با ارسال یک کد برای اشخاصی که قصد استفاده از سرویس استریم را دارند، دستگاه آن‌ها را تأیید کند که در این صورت، عضو جدید می‌تواند برای هفت روز دیگر از این سرویس استفاده نماید. البته هنوز مشخص نیست که چندبار می‌توان این کد را برای دیگران ارسال کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی