ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

جذب سرمایه استارتاپ «رستک» از شرکت سرمایه‌گذاری کران

شرکت سرمایه‌گذاری کران روی استارتاپ رستک که در حوزه سلامت فعال است، سرمایه‌گذاری 70 میلیارد ریالی کرد.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۹

شرکت سرمایه‌گذاری کران و استارتاپ رستک، از سرمایه‌گذاری 70 میلیارد ریالی کران روی رستک خبر دادند. این سومین راند جذب سرمایه رستک بوده و شرکت سرمایه‌گذاری کران دلیل این سرمایه‌گذاری را خلق ارزش معنادار رستک برای نظام درمانی کشور عنوان کرده است.

استارتاپ رستک ارائه‌دهنده راهکارهای مبتنی بر داده، به‌منظور بهبود عملیاتی و افزایش شاخص‌های بهره‌وری بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی است.

خدمات کاربردی همچون مستندسازی اسناد درمانی بیماران، مدیریت وظایف کارکنان و مدیریت فرایندهای ارائه خدمات به بیماران ازجمله راهکارهای پیشنهادی توسط کسب‌وکار رستک برای بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی است.

درحال‌حاضر بیمارستان‌های مطرح کشور از کاربران اصلی این کسب‌و‌کار هستند و از خدمات رستک استفاده می‌کنند.

دور جدید جذب سرمایه رستک با مبلغ 70 میلیارد ریال

«مهرداد مظاهری»، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار رستک، با اشاره به سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریالی شرکت سرمایه‌گذاری کران (Karân Capital) روی استارتاپ رستک، گفت: «هدف از این جذب سرمایه، گسترش سامانه یکپارچه بیمارستان هوشمند (smart hospital) و همچنین رشد بازار هدف با تمرکز بر درمانگاه‌‌های تخصصی در کنار بیمارستان‌هاست.»

مظاهری با بیان اینکه این جذب سرمایه، سومین راند جذب سرمایه رستک است، گفت: «دو سرمایه‌گذاری قبلی رستک توسط سرمایه‌گذاران فرشته با تجربه در حوزه سلامت انجام شده است.»

حضور شرکت سرمایه‌گذاری کران در حوزه استارتاپ‌های سلامت

«سعید باباخانی»، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کران، با اشاره به اینکه این سرمایه‌گذاری توسط صندوق اثرگذاری اجتماعی (Social Impact Fund) شرکت دوراندیشان محقق شده است، دلیل انتخاب این استارتاپ به‌منظور سرمایه‌گذاری را عملکرد قابل‌توجه با بهره‌گیری از تیمی چابک و کوچک در کنار خلق ارزش معنادار برای فضای درمانی کشور عنوان کرد.

باباخانی درباره صندوق اثرگذاری اجتماعی که بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت با رویکرد اثرگذاری اجتماعی است، گفت: «این صندوق در تلاش است تا با شناسایی و سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهای نوآورانه‌‌ای که علاوه بر ظرفیت سودآوری، بتوانند اثرگذاری اجتماعی قابل‌ملاحضه‌ای ایجاد نمایند، در اکوسیستم کار‌آفرینی و فضای سرمایه‌گذاری، شکلی نوین از خلق ثروت و اثر اجتماعی برجسته توأمان را در ایران خلق کند.»

از بین حوزه‌های متنوع اثرگذاری شناسایی‌شده، تمرکز صندوق اثرگذاری اجتماعی (SIF) درحال‌حاضر بر ۴ حوزه اشتغال، سلامت، کشاورزی و آموزش است.

شرکت سرمایه‌گذاری کران در قالب یک شرکت سرمایه‌گذاری چندوجهی (Multi-Asset Management) در کلاس‌‌های مختلف دارایی ازجمله سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سرمایه‌‌گذاری خصوصی، سرمایه‌گذاری بورسی و املاک و مستغلات فعال است.

این شرکت در فضای سرمایه‎‌گذاری خطرپذیر و از طریق صندوق اثرگذاری اجتماعی خود سابقه سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های باسلام، ایرانکت، جاروب و ایران‌تلنت را در اکوسیستم استارتاپی ایران داشته و با سرمایه‌گذاری روی استارتاپ رستک، در حوزه سلامت حضور پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی