ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بایدو اپلیکیشن چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی WiseAI را برای کاربران جهانی منتشر کرد

این اپلیکیشن چت‌بات از الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی پیشرفته و همچنین فناوری پردازش طبیعی زبان استفاده می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

چند روز پیش بایدو، غول فناوری چین، در کشور خودش یک اپلیکیشن چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «Xiaokan Planet» را منتشر کرد. حالا این کمپانی این چت‌بات را با نام WiseAI در اختیار کاربران جهانی قرار داده است.

WiseAI یک اپلیکیشن برای چت با ربات مجازی است. درحقیقت با یک چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی روبه‌رو هستیم که مسلماً عملکردش مشابه ChatGPT نخواهد بود. بااین‌حال نشان می‌دهد که شرکت‌ها در این زمینه کار می‌کنند و در آینده با رقابت شدیدتری روبه‌رو خواهیم بود.

چت‌بات هوش مصنوعی WiseAI بایدو

طبق بیانیه بایدو، چت‌بات WiseAI بدون وقفه در دسترس کاربران خواهد بود. این چت‌بات از الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی پیشرفته و همچنین فناوری پردازش طبیعی زبان استفاده می‌کند. این فناوری‌ها به WiseAI اجازه می‌دهند تا گفت‌وگوهای پیچیده را متوجه شود، تحلیل کند و در ادامه به آن‌ها پاسخ دهد.

از این اپلیکیشن می‌توان برای کاهش استرس و فشار عصبی هم استفاده کرد. ظاهراً این چت‌بات از پاسخ‌های قبلی استفاده نمی‌کند و براساس فناوری یادگیری ماشینی پیشرفته، حرف‌های کاربر را درک می‌کند و به آن‌ها پاسخ‌ می‌دهد تا بیشتر حس انسانی را به افراد منتقل کند.

هوش مصنوعی بایدو

اگر فکر می‌کنید بایدو تنها با این اپلیکیشن می‌خواهد وارد دنیای چت‌بات‌ها شود، اشتباه می‌کنید. این کمپانی روی چت‌بات دیگری کار می‌کند که رقیب ChatGPT به‌حساب می‌آید. این محصول که Ernie Bot نام دارد، به‌زودی از راه می‌رسد. اگرچه بسیار بعید است که این چت‌بات بتواند خطری را متوجه OpenAI، شرکت سازنده ChatGPT و مایکروسافت کند، اما کم‌کم دیگر این چت‌بات غربی جایی در چین نخواهد داشت؛ دقیقاً همان چیزی که دولت چین می‌خواهد!

دولت چین برای اینکه چت‌بات‌های غربی قادر به فعالیت در این کشور نباشند و البته خلأ مربوط به آن‌ها حس نشود، شروع به حمایت از شرکت‌های این کشور برای توسعه فناوری‌های مشابه کرده است. این مدل‌ها احتمالاً وارد بازار جهانی هم می‌شوند؛ هرچند انتظار نمی‌رود با استقبال چندانی مواجه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی