ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نسل دوم اپل واچ اولترا
تکنولوژی

بلومبرگ: احتمالاً 3 تا 7 سال با اضافه‌شدن فناوری نظارت روی قند خون به اپل واچ فاصله داریم

مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره افزودن فناوری اندازه‌گیری و نظارت روی قند خون به اپل واچ هستیم، بااین‌حال گزارش جدید بلومبرگ حاکی از آن است که سال‌ها با چنین قابلیتی در ساعت‌های هوشمند اپل فاصله ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۰

مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره افزودن فناوری اندازه‌گیری و نظارت روی قند خون به اپل واچ هستیم، بااین‌حال گزارش جدید بلومبرگ حاکی از آن است که سال‌ها با چنین قابلیتی در ساعت‌های هوشمند اپل فاصله داریم.

«مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ، ماه گذشته میلادی اعلام کرد که اپل پیشرفت قابل‌توجهی در فناوری نظارت غیرتهاجمی روی قند خون داشته است. این فناوری به افراد مبتلا به دیابت و دیگران اجازه می‌دهد که بدون نیاز به سوزن، بتوانند روی قند خون خود نظارت داشته باشند.

سیستم مدنظر اپل ظاهراً از تراشه سیلیکون فوتونیک استفاده می‌کند که برای تشخیص تمرکز گلوکز در بدن، لیزر به زیر پوست می‌تاباند. گورمن در جدیدترین گزارش خود می‌گوید اپل همچنان باید روی الگوریتم‌ها و سنسورها کار کند تا به نتیجه ایده‌آل خود دست یابد.

اپل واچ فعلاً به فناوری نظارت روی قند خون مجهز نمی‌شود

به گفته گورمن، علاوه بر نیاز به بهینه‌سازی الگوریتم‌ها و سنسورها، اپل باید اندازه ماژول مربوط به این فناوری را هم کاهش دهد تا امکان قرارگیری آن در یک پکیج کوچک و باریک وجود داشته باشد. به باور خبرنگار بلومبرگ، این فرایند حداقل 3 تا 7 سال دیگر زمان نیاز دارد.

اپل از سال 2010 با خرید استارتاپ RareLight، کار روی روش‌های جایگزین برای نظارت روی قند خون را شروع کرد. در ادامه اپل از استارتاپ Avolante Health LLC برای توسعه این فناوری در یک تأسیسات مخفی استفاده کرد.

کوپرتینویی‌ها در 10 سال گذشته مشغول آزمایش انسانی فناوری خود بوده‌اند و می‌خواهند با استفاده از آن، به کاربران اپل واچ که در معرض ابتلا به دیابت هستند، هشدار بدهند و همچنین آن‌ها را پیش از ابتلا به این بیماری، به تغییر سبک زندگی تشویق کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی