ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای سوناتا 2024
اخبار خودرو

هیوندای سوناتای جدید دو دیفرانسیل می‌شود؛ برگ برنده در برابر تویوتا کمری و هوندا آکورد

هیوندای سوناتا 2024 در کنار تغییرات ظاهری گسترده، از نظر فنی و رفاهی نیز ارتقا پیدا کرده است و با امکانات بیشتری به فروش می‌رسد.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

همین چند روز پیش بود که هیوندای از فیس‌لیفت سوناتا پرده برداشت. در آن مقطع این شرکت به انتشار تصاویر و برخی از مشخصات کلی بسنده کرد. اما حالا به فاصله کوتاهی، هیوندای هم‌زمان با رونمایی رسمی فیس‌لیفت سوناتا در نمایشگاه خودروی سئول، اطلاعات بیشتری از آن را منتشر کرده است. این سدان سایز متوسط به‌عنوان مدل 2024 و با موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی، موتور 2.5 لیتری توربوشارژ و موتور 2 لیتری هیبریدی به فروش خواهد رسید و احتمالاً در نسخه چهار چرخ محرک نیز عرضه خواهد شد. هیوندای سوناتا 2024 براساس فلسفه طراحی جدید این شرکت خلق شده است و چهره کاملاً متمایزی دارد. این سبک از طراحی با ون استاریا و نسل دوم کونا شروع شد و به‌تدریج درحال گسترش در بین محصولات کمپانی است.

هیوندای سوناتا 2024

بهینه‌سازی‌های فنی در کنار تغییرات ظاهری

هیوندای تأکید می‌کند تغییرات ظاهری گسترده و جذابیت بیشتر، تنها نکته مثبت فیس‌لیفت سوناتا نیست و این نسخه در زیر پوسته نیز بهینه‌سازی‌های زیادی دارد. به‌لطف تقویت بدنه و استفاده از مواد متفاوت در اجزای سیستم فرمان، میزان راحتی و آسایش کابین به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا کرده است. همچنین ارتعاشات و نفوذ صداهای مزاحم به کابین هیوندای سوناتا 2024 کمتر از قبل است.

هیوندای سوناتا 2024

فیس‌لیفت هیوندای سوناتا از لحاظ جذب و انتقال انرژی ضربات نیز وضعیت بهتری دارد. این ویژگی باعث می‌شود هنگام تصادفات، به‌خصوص ضربات جانبی، سوناتا از سرنشینان خود بهتر و بیشتر محافظت کند.

هیوندای سوناتا 2024 و بهره‌مندی از کابین زیبا و سیستم صوتی با‌کیفیت

همانند نمای بیرونی، در داخل کابین نیز حجم تغییرات گسترده است. فرمان هیوندای سوناتا 2024 غربیلک اسپرتی دارد. در پشت این غربیلک خوش‌فرم، یک پنل عریض، دو نمایشگر عریض را میزبانی می‌کند. هر دوی این نمایشگرها 12.3 اینچی هستند و یکی از آن‌ها برای مدیریت سیستم اینفوتینمنت و دیگری برای ارائه اطلاعات مورد‌نیاز راننده کاربرد دارد. مکمل عملکرد این نمایشگر، سیستم هداپ دیسپلی 12 اینچی است که اطلاعات اصلی را روی شیشه جلو به نمایش می‌گذارد.

هیوندای سوناتا 2024

سیستم اینفوتینمنت هیوندای سوناتا 2024 از آپدیت‌های نرم‌افزاری از راه دور پشتیبانی می‌کند. بنابراین پس از خرید خودرو نیز امکان به‌روزرسانی و افزودن قابلیت‌های جدید به سوناتا 2024 امکان‌پذیر خواهد بود.

سیستم صوتی هیوندای سوناتا 2024 ساخت شرکت معروف Bose است. این سیستم از 12 بلندگو بهره می‌برد و به‌خاطر تنظیمات اختصاصی کمپانی، تجربه شنیداری بهتری را برای سرنشینان رقم می‌زند. این نسخه از سوناتا از کلید دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند. ازاین‌رو راننده می‌تواند با استفاده از تلفن همراه یا ساعت هوشمند خود درها را قفل‌گشایی کند. این سدان خوش‌استیل کره‌ای به قابلیت پارک از راه دور هوشمند نیز مجهز است و می‌توان از بیرون خودرو و با تلفن همراه آن را پارک کرد یا از پارک خارج نمود.

هیوندای سوناتا 2024

از دیگر امکانات جالب هیوندای سوناتا 2024 باید به مواردی مثل درِ برقی صندوق‌عقب، اخطار وجود سرنشین در صندلی عقب، سیستم هشدار وجود مانع در جلو و عقب، کروز کنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف و شروع حرکت مجدد و انبوهی از سامانه‌های کمکی اشاره کرد.

هیوندای سوناتا 2024

همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، فیس‌لیفت هیوندای سوناتا به‌عنوان مدل 2024 به فروش خواهد رسید. این نسخه پس از سرزمین مادری، به‌تدریج و تا پایان سال در سایر بازارهای بین‌المللی نیز عرضه خواهد شد. نکته تأمل‌برانگیز اینکه انتظار می‌رفت هیوندای درباره نسخه چهار چرخ محرک سوناتا نیز اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد؛ اما این اتفاق نیفتاده است و هنوز خبری از این نسخه نیست. از آنجایی که کیا K5 به سامانه انتقال قدرت به هر چهار چرخ مجهز است، به‌احتمال‌قوی سوناتا نیز دیر یا زود به این قابلیت تجهیز خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی