ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هیوندای سوناتا 2024
خودرو

جراحی زیبایی هیوندای سوناتا 2024؛ بازگشت به طراحی مدرن و عامه پسند

به عنوان یک فیس‌لیفت، هیوندای سوناتا 2024 تغییرات ظاهری عمده‌ای را در بخش داخلی و خارجی تجربه کرده است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۰

رشد بازار شاسی‌بلندها و پس از آن کراس‌اوورها، خودروهای چهاردر یا سدان را به شدت تحت فشار قرار داده است. مدل‌های سدان یکی پس از دیگری با توقف تولید مواجه می‌شوند یا عرضه آن‌ها محدودتر از گذشته ادامه می‌یابد. بااین‌حال کره‌ای‌ها قصد تسلیم‌شدن ندارند؛ چرا که اکنون هیوندای سوناتا 2024 را به ما معرفی کرده‌اند. نسخه فیس‌لیفت سدان کره‌ای ظاهر کاملاً متفاوتی نسبت به نسل قبل دارد. بااین‌حال نمی‌توان گفت که این خودرو یک اتومبیل جدید است. هیوندای سوناتا 2024 درواقع نسخه فیس‌لیفت نسل هشتم این سدان محبوب‌ کره‌ای به شمار می‌رود که هم‌اکنون در میانه عمر خود قرار دارد.

هیوندای سوناتا 2024

به عنوان یک فیس‌لیفت، سدان کره‌ای تغییرات ظاهری عمده‌ای را در بخش داخلی و خارجی تجربه کرده است. هیوندای سوناتا درحال‌حاضر رقیب عمده تویوتا کمری در بازار جهانی است و به همین دلیل کره‌ای‌ها بروزرسانی ظاهری گسترده‌ای را روی چهره آن اعمال کرده‌اند.

طراحی هیوندای سوناتا 2024 به‌طور واضح از الگوی ظاهری هیوندای کونا پیروی می‌کند. چراغ‌های LED‌ عریض، جلوپنجره بزرگ با دریچه‌های مکش هوای بزرگ‌تر و کاپوت کشیده بخشی از المان‌های این سبک طراحی هستند. در بخش عقب نیز شباهت‌های محصول هیوندای و هوندا سیویک از میان رفته‌اند؛ چرا که چراغ‌های این خودرو از یک سبک طراحی جدید پیروی می‌کند و مشابه دیگر خودروهای نیمه لوکس هیوندای است.

طراحی داخلی و مشخصات فنی هیوندای سوناتا 2024

علاوه بر طراحی خارجی، فضای داخلی هیوندای سوناتا 2024 نیز تغییر کرده است. کلاستر عریض و خمیده بخش بزرگی از داشبورد خودرو را در بر گرفته است که در قالب دو نمایشگر 12.3 اینچی جداگانه ایفای نقش می‌کند. پدال‌های تعویض دنده نیز پشت ستون فرمان قرار گرفته‌اند و فضای کنسول میانی خودرو خلوت و آرام است. یک جالیوانی بزرگ به همراه سینی و فضای استراحت دست ازجمله بهبودهای داخلی نسخه فیس لیفت سدان کره‌ای نسبت به نسخه قبل هستند.

هیوندای سوناتا 2024

اطلاعات دقیقی در مورد پیشرانه هیوندای سوناتا 2024 اعلام نشده است، اما در بسیاری از مناطق جهان، این خودرو همچنان با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر عرضه خواهد شد. البته کره‌ای‌ها قصد دارند تا نسخه N‌ لاین سوناتا را با موتوری قوی‌تر به بازار عرضه کنند. نمونه قوی‌تر هیوندای سوناتا به پیشرانه 2.5 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر 290 اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد.

هیوندای سوناتا 2024

با وجود تأکید هیوندای بر تولید خودروهای هاچ‌بک و سدان، یک نکته ناراحت‌کننده دیگر در مورد هیوندای سوناتا 2024 وجود دارد. هیوندای تصمیم دارد تا در آینده نزدیک به یک خودروساز کاملاً برقی تبدیل شود. بنابراین نسل هشتم سوناتا، آخرین نسخه این سدان محبوب کره‌ای خواهد بود. اطلاعات تکمیلی نسخه فیس لیفت سدان کره‌ای در ماه آوریل منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی