ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درمان سرطان
سلامت

دانشمندان ایمپلنت جدیدی ساخته‌اند که ظاهراً 90 درصد سرطان را در موش‌ها درمان می‌کند

این سیستم به‌جای سلول‌های سرطانی، مناطق دارای کمبود اکسیژن را شناسایی می‌کند که تومورها در این قسمت‌ها رشد می‌کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۰

بیماران سرطانی که شیمی-در‌مانی یا سایر درمان‌های اصلی سرطان را تجربه می‌کنند، پس از آن با عوارض جانبی مختلف و درد فیزیکی شدیدی روبه‌رو خواهند شد. حالا تیمی از محققان «دانشگاه فودان» مستقر در شانگهای چین ادعا می‌کنند که روش جدیدی برای درمان سرطان ابداع کرده‌اند که بهتر و ایمن‌تر از روش‌های کنونی است.

دانشمندان سیستم باتری قابل‌کاشتی را توسعه داده‌اند که می‌تواند محیط‌های کم‌اکسیژن بدن انسان را که دارای تومور است، شناسایی کند. سیستم ساخته‌شده توسط دانشمندان شامل یک باتری آب شور با قابلیت شارژ خودکار و یک داروی ضد‌سرطان به نام تیراپازامین (TPZ) می‌شود.

سرطان

نحوه کار سیستم درمان سرطان

سیستم دارورسانی مبتنی بر باتری دانشمندان چینی به‌جای اینکه مستقیماً سلول‌های سر‌طانی را هدف بگیرد، به محیطی حمله می‌کند که بسیاری از تومورهای سرطا‌‌نی در آن شکل گرفته و رشد کرده‌اند. آن‌ها در مطالعه خود ادعا کرده‌اند که این سیستم نتایج هیجان‌انگیزی در موش‌های دارای سرطان به‌همراه داشته است.

این سیستم روی پنج موش آزمایش شده و در چهار مورد از آن‌ها، حجم تومور سر‌طانی پس از دو هفته، 90 درصد کاهش پیدا کرده است. محققان ادعا می‌کنند که این سیستم باتری به هیچ سلول سالم دیگری در طول فرایند درمان سر‌طان آسیب نمی‌رساند.

به گفته محققان دانشگاه فوگان، سیستم باتری قابل‌کاشت آن‌ها زیست‌سازگار است و برای بیش از 14 روز می‌تواند کمبود اکسیژن در سلول‌های سرطانی را تنظیم کند. این رویکرد در‌مان سرطان هنوز روی انسان‌ها آزمایش نشده، اما اگر همان نتایجی را که در موش‌ها نشان داده است، ارائه کند، می‌تواند تحول جدیدی در این زمینه باشد.

عدم وجود اکسیژن در سلول‌های سرطانی و محیط اطراف آن‌ها، تفاوت این سلول‌ها با سلول‌های سالم بدن را به‌خوبی مشخص می‌کند. در مطالعات قبلی تأیید شده بود که کمبود اکسیژن به پیشرفت سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. محققان دانشگاه فوگان نیز به این ارتباط پی بردند و سیستمی را ایجاد کردند که می‌تواند محیط‌های سرطانی را تشخیص دهد و هم‌زمان از کمبود اکسیژن علیه تومورها استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی