ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

API توییتر
نرم افزار و اپلیکیشن

توییتر سرانجام API رایگان خود را از دسترس خارج کرد

اکنون توسعه‌دهندگان برای استفاده از API توییتر باید هزینه مربوط به آن را پرداخت کنند که میزان آن اخیراً اعلام شد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

توییتر ظاهراً سرانجام سطح رایگان API خود را با یک «سطح پایه پولی» جایگزین کرده و این تغییر تأثیر بسیار زیادی بر اکوسیستم توییتر گذاشته است. ابتدا قرار بود این تغییر در 9 فوریه (20 بهمن‌ماه) اعمال شود، اما برنامه‌های توییتر برای آن دوبار به تعویق افتاد. بات‌های محبوب توییتر مانند Thread Reader از سطح رایگان این API استفاده می‌کردند، اما اکنون توسعه‌دهندگان آن مجبور به پرداخت هزینه جدید هستند یا باید بات خود را به‌طور کامل متوقف کنند.

اخیراً توییتر لیست قیمت جدیدی برای API خود منتشر کرد که شامل سه حالت رایگان، پایه و سازمانی می‌شوند و نسخه پایه آن با هزینه ماهانه 100 دلار فعال خواهد شد. طرح رایگان تنها دسترسی نوشتن به برنامه‌نویسان را ارائه می‌کند تا بتوانند تا سقف 1500 توییت در ماه را بدون پرداخت هزینه، منتشر کنند و قیمت مشخصی برای طرح سازمانی ارائه نشده بود.

توییتر

مشکلات مربوط به تعطیلی API رایگان توییتر

طی چند روز گذشته، تعدادی از سازندگان برنامه و سایر سرویس‌ها گزارش کرده‌اند که API توییتر دیگر برای آن‌ها کار نمی‌کند. طبق گزارش Mashable، به‎‌نظر می‌رسد این تغییر از صبح روز سه‌شنبه آغاز شده است و بسیاری از توسعه دهندگان همچنان در تلاشند تا متوجه شوند که چه اتفاقی افتاده است؛ زیرا به‌نظر می‌رسد که توییتر اکثر توسعه‌دهندگان را در مورد این تغییر آگاه نکرده است.

توییتر درحالی API رایگان توییتر را کنار گذاشته که این شرکت در دی‌ماه گذشته با تغییر ناگهانی قوانین خود رسماً به کار کلاینت‌های شخص ثالث پایان داد. اما کلاینت‌های شخص ثالث تنها بخش کوچکی از توسعه‌دهندگان، محققان، سازندگان بات‌ها و حساب‌های دیگری بوده‌اند که از APIهای توییتر استفاده می‌کردند.

به عنوان مثال، وردپرس چند روز قبل اعلام کرده بود که دیگر نمی‌تواند به API توییتر دسترسی داشته باشد و این امر باعث شده است تا وب‌سایت‌های ساخته‌شده توسط این سرویس دیگر قادر به به‌اشتراک‌گذاری خودکار پست‌ها در توییتر نباشند. البته طبق بیانیه وردپرس، این مشکل از آن زمان تاکنون برطرف شده است.

به همین ترتیب، Echobox، سرویسی که به ناشران اجازه می‌دهد محتوای خود را در تو‌ییتر به اشتراک بگذارند نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتباط آن با API تو‌ییتر «بدون هیچ هشداری» قطع شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی