ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

شکایت خانواده میشائیل شوماخر از یک مجله به دلیل انتشار مصاحبه تهیه شده با هوش مصنوعی

مجله آلمانی Die Aktuelle با کمک یک چت‌بات، مصاحبه‌ای جعلی از شوماخر منتشر کرده است.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۰

خانواده «میشائیل شوماخر»، اسطوره مسابقات فرمول یک (F1) قصد دارند از یک مجله آلمانی با نام Die Aktuelle به دلیل انتشار مصاحبه تولید شده توسط هوش مصنوعی با این ستاره، شکایت کنند.

مجله هنرمندان Die Aktuelle در شماره 15 آوریل خود، مصاحبه‌ای با شوماخر، راننده مشهور فرمول یک منتشر کرد که در پایان مشخص شد، این مصاحبه به‌طور کامل توسط یک چت‌بات هوش مصنوعی تولید شده است. همین موضوع باعث شده تا خانواده شوماخر به نشریه ESPN اعلام کنند که قصد دارند علیه این مجله اقدام قانونی کنند.

شوماخر سال 2013 در کوه‌های آلپ فرانسه و هنگام اسکی کردن، دچار آسیب مغزی شدیدی شد و از آن زمان، این راننده مشهور که مسلماً بهترین راننده تاریخ فرمول یک است، در مصاحبه‌ها حضور پیدا نکرده و خانواده‌اش از حریم خصوصی او محافظت می‌کنند. به همین دلیل، نشریه آلمانی مصاحبه خود را به عنوان «اولین مصاحبه» با شوماخر پس از این حادثه تبلیغ کرده است.

Die Aktuelle همچنین به‌دلیل ساخت پاسخ‌هایی از شوماخر که بهبودی او پس از حادثه سال 2013 را توصیف می‌کند، مورد انتقاد سایر نشریات آلمانی و روزنامه‌نگاران موتوراسپرت نیز قرار گرفته است. این نشریه در انتهای مصاحبه خود اشاره کرده که برای ساخت آن از Character.ai، یک چت‌بات هوش مصنوعی کمک گرفته است.

میشائیل شوماخر قبل از بازنشستگی در سال 2012، 91 مسابقه جایزه بزرگ و 7 عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده است.

ادامه حواشی هوش مصنوعی

دنیای هوش مصنوعی در چند وقت گذشته با حواشی زیادی روبرو شده است. یکی از نکات منفی این سیستم‌ها، سوء استفاده برخی کاربران و جعل محتواهای مربوط به افراد شناخته شده است. اخیراً در گزارش دیگری گفته شده بود کاربران با کمک هوش مصنوعی، آهنگی تحت عنوان «Heart on My Sleeve» را در شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های پخش آهنگ منتشر کرده بودند که در آن صدای دو خواننده مشهور آمریکایی شبیه‌سازی شده بود. به همین دلیل FTC چند روز قبل گفته بود که مدل‌های هوش مصنوعی، مانند ChatGPT باعث افزایش کلاهبرداری‌های آنلاین خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی