ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش جامع «ای استخدام» درباره بازخورد کارجویان از مصاحبه شغلی

مطالعه این گزارش برای هر دو گروه مدیران خلاق و توانمند و کارجویان ماهر و توانا مفید است.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۰ دی ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۵

«ای استخدام» نتایج نظرسنجی از کاربرانش درباره کیفیت جلسه مصاحبه را در قالب گزارشی جامع منتشر کرد.

در این گزارش ضمن برشمردن مزایای اهمیت رضایت کارجویان از جلسه مصاحبه، تحلیلی درباره میزان رضایت‌مندی و نارضایتی کارجویان بر مبنای داده‌های بیش از ۴۴ هزار مصاحبه ارائه شده است.

این گزارش بیان می‌کند عوامل رضایت‌مندی یا نارضایتی کارجویان از جلسه مصاحبه برای همه افراد از هر گروه سنی، با هر میزان از تجربه، در همه استان‌های کشور یکسان است و تنها به رفتار حرفه‌ای سازمان در طی مراحل درج آگهی تا ارائه بازخورد جلسه مصاحبه بستگی دارد.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهند برخورد حرفه‌ای شخص مصاحبه کننده از مهم‌ترین عوامل رضایت‌مندی و تأخیر در زمان انجام مصاحبه از مهم‌ترین دلایل نارضایتی کارجویان است. برخی از نتایج مهم این گزارش عبارتند از:

عموم کارجویان از جلسه مصاحبه رضایت دارند

نتایج تحلیلی نظرسنجی «ای استخدام» شامل نکات مهمی است از جمله اینکه نزدیک به ۷۵ درصد بازخوردها در نظرسنجی درباره رضایت از جلسه مصاحبه هستند و میانگین امتیاز کارجویان به جلسه ۳٫۷ از ۵ است و این بسیار امیدوار کننده و رضایت‌بخش است و نشان می‌دهد شرکت‌ها و کارجویان تا اندازه بسیار زیادی از دیدگاه‌ها و انتظارات یکدیگر اطلاع دارند.

رفتار حرفه‌ای اعضای سازمان بیشترین تأثیر را بر بازخورد کارجویان دارد

یکی از نتایج جالب گزارش «ای استخدام» تعیین اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر بازخورد کارجویان فارغ از جنسیت، میزان سابقه کاری یا استان محل سکونت آن‌هاست. بر اساس یافته‌های گزارش، عوامل رضایت‌مندی یا نارضایتی از منظر بیشتر کارجویان رفتار حرفه‌ای سازمان از مرحله درج آگهی تا انجام مصاحبه استخدامی است. نمودار زیر نشان می‌دهد هر دو گروه کارجویان راضی و ناراضی (تعداد کارجویان ناراضی، یک سوم کارجویان راضی است) اصلی‌ترین عامل احساس خود را رفتار حرفه‌ای(یا غیر حرفه‌ای) شخص مصاحبه کننده و سازمان دانسته‌اند.

مطالعه بیش از ۵۰۰۰ پیام متنی کارجویان به عنوان نمونه‌ای واقعی از انتظارات

«ای استخدام» در گزارش خود می‌نویسد کارجویانی که علاوه بر انتخاب شاخص‌های رضایت‌مندی و نارضایتی پیام متنی نیز درج کرده‌اند، خواسته‌ها و احساسات واقعی خود را بیان نموده و بیشترین تأثیرات خوشایند یا ناخوشایند را از جلسه مصاحبه دریافت کرده‌اند. بنابراین، مطالعه آن‌ها به عنوان نمونه‌ای واقعی از انتظارات از دو منظر می‌تواند مفید باشد:

  • شناسایی ویژگی مشترک سازمان‌هایی که بیشترین و کمترین امتیاز را از کارجویان گرفته‌اند
  • تبیین رفتار حرفه‌ای مد نظر کارجویان

«ای استخدام» در این گزارش با بررسی و مطالعه بیش از ۵۰۰۰ پیام متنی کارجویان درباره جلسه مصاحبه، توانست دغدغه‌ها، انتظارات و رفتار حرفه‌ای مد نظر ایشان را شناسایی و در قالب و ۱۵ راهکار مؤثر آن‌ها را تبیین کند. این راهکارها برای رفع دغدغه‌های کارجویان و برآورده شدن انتظارات‌شان به منظور بهبود و ارتقای شاخص‌های کیفیت جلسه مصاحبه استخراج و به شرکت‌ها و سازمان‌ها پیشنهاد داده می‌شوند. از جمله این راهکارها می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • بیان کامل و شرح دقیق شرایط مد نظر کارفرما در آگهی
  • اطلاع‌رسانی زمان مصاحبه، چند روز زودتر از برگزاری
  • انعطاف‌پذیری در تعیین زمان مصاحبه
  • ارائه بازخورد جلسه مصاحبه از سوی شرکت

مطالعه این گزارش برای هر دو گروه مدیران خلاق و توانمند و کارجویان ماهر و توانا مفید است. زیرا از یک سو باعث می‌شود سازمان‌ها و منابع انسانی شرکت‌ها به طور مستقیم با نظرات و انتظارات کارجویان و دیدگاه‌های آنان آشنا شوند و از سویی دیگر کارجویان نیز می‌توانند با نظرات دیگران آشنا شوند.

«ای استخدام» در ابتدای این گزارش اظهار امیدواری کرده است که از طریق نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌های شرکت‌ها و کارجویان، بهترین افراد در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا همگان آفریننده و مروَج یک احساس رضایت‌مندی شوند.

برای مطالعه گزارش، اینجا کلیک کنید

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی