ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موتورهای درون‌سوز
اخبار خودرو

دفاع رئیس بی‌ام‌و از تصمیم این برند برای ادامه تولید موتورهای درون‌سوز

بسیاری از خودروسازان برای اعلام پایان دوران موتورهای درون‌سوز عجله دارند، اما بی‌ام‌و نظر دیگری دارد.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۲۸ آذر ۱۴۰۲ | ۲۱:۳۰

بسیاری از خودروسازان برای اعلام پایان دوران موتورهای درون‌سوز عجله دارند، بااین‌حال بی‌ام‌و این‌طور نیست. «الیور زیپسه»، مدیرعامل این شرکت، در مراسم کسب‌وکار راین-ماین در فرانکفورت، از تصمیم این شرکت برای تداوم استفاده از موتورهای «سنتی» دفاع کرد.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به نقل از رئیس بی‌ام‌و نوشته است که این برند لوکس «نمی‌خواهد موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد». این مدیر ۵۹ ساله توضیح داده است که خودداری بی‌ام‌و از تعیین تاریخ انقضا برای پیشرانه‌های سنتی نشان‌دهنده عدم ابتکار این برند نیست.

بی ام و M3

او در ادامه با اشاره به سوخت‌های ترکیبی گفت که هنوز تقاضای زیادی برای مدل‌های درون‌سوز وجود دارد. از آنجا که بیش از یک میلیارد خودرو در جهان وجود دارد، زیپسه استدلال می‌کند که اهمیت خودروهای بنزینی موجود دست‌کم گرفته می‌شود. براساس گزارش یک شرکت تحقیقات صنعت خودرو، حدود ۱.۴ میلیارد خودرو در سراسر جهان مورد استفاده قرار دارند.

آینده موتورهای درون‌سوز با سوخت‌های جدید

جایگزینی تمام مدل‌های درون‌سوز موجود با یک مدل برقی در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و تولید خودروهای برقی جدید نیز چندان با محیط‌زیست سازگاری ندارد. زیپسه معتقد است که «سوخت‌های پاک (e-fuel) نیز برای تداوم حضور خودروهای موجود بدون آسیب‌رساندن به محیط‌زیست اهمیت زیادی دارند.» تویوتا، شریک بی‌ام‌و در توسعه فناوری سوخت هیدروژنی، بر این باور است که می‌تواند استفاده از موتورهای درون‌سوز را با کمک هیدروژن ادامه دهد. 

موتورهای درون‌سوز

مدیرعامل بی‌ام‌و معتقد است که اگر فروش خودروهای جدید با پیشرانه درون‌سوز ممنوع شود، بسیاری از مردم خودروهای فعلی خود را برای مدت طولانی‌تری نگه خواهند داشت؛ چون خودروهای برقی هنوز هم گران‌تر از همتایان بنزینی/دیزلی خود هستند و افراد زیادی در سراسر جهان نمی‌توانند این هزینه را پرداخت کنند. علاوه‌براین، مقامات شرکت‌های مختلف پیش‌تر گفته بودند که زیرساخت‌های شارژ برای پشتیبانی از افزایش گسترده خودروهای برقی در سراسر جهان آماده نیست.

همچنین بخوانید: استفاده از سوخت مصنوعی در فراری 360؛ راهکاری برای حفظ خودروهای درون‌سوز

البته این بدان معنا نیست که بی‌ام‌و مدل‌های درون‌سوز را نسبت به خودروهای برقی در اولویت قرار داده؛ در سال جاری، ۱۵ درصد از فروش این شرکت به مدل‌های برقی اختصاص داشته است. تا پایان این دهه، فقط ۵۰ درصد فروش این برند مستقر در مونیخ شامل خودروهای درون‌سوز خواهد بود.

بی ام و M3

برنامه‌های متفاوت رقبای بی‌ام‌و

رقبای اصلی بی‌ام‌و اهداف بلندپروازانه‌تری را در سر می‌پرورانند. مرسدس معتقد است که خط تولید این شرکت تا سال ۲۰۳۰ کاملاً برقی خواهد شد. آئودی از سال ۲۰۲۶ فقط محصولات برقی تولید می‌کند و تولید مدل‌های درون‌سوز را در سال ۲۰۳۲ متوقف خواهد کرد. خط تولید جگوار از سال ۲۰۲۵ تماماً برقی خواهد شد. ولوو قصد دارد در سال ۲۰۳۰ موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد؛ زمانی که برندهای مینی و رولزرویس متعلق به بی‌ام‌و نیز همین کار را خواهند کرد.   

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی