ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
اینترنت و شبکه

اسپیس ایکس در مسیر ارائه اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌ها، اولین پیامک‌ها از طریق استارلینک را ارسال کرد

هفته گذشته اسپیس ایکس 6 ماهواره استارلینک با قابلیت Direct-to-Device‌ یا D2D را روانه فضا کرد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۱ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۰

اسپیس ایکس اعلام کرد که با موفقیت توانسته با استفاده از شبکه T-Mobile‌ و از طریق ماهواره‌های استارلینک، پیامک ارسال کند. شرکت متعلق به استارلینک می‌خواهد در سال جاری میلادی سرویس Direct-to-Cell را برای ارسال پیامک‌‌ها ارائه کند و در سال آینده میلادی اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی بیاورد.

آزمایش اسپیس ایکس درحالی انجام شده که شرکت‌های مختلف می‌خواهند گوشی‌های هوشمند را بدون ایجاد تغییر خاصی، به‌طور مستقیم به ماهواره‌ها متصل کنند. با این‌کار کاربران می‌توانند بدون تغییر نرم‌افزار و سخت‌افزاری، از طریق ماهواره‌ها پیام ارسال کنند و یا به اینترنت ماهواره‌ای متصل شوند.

هفته گذشته اسپیس ایکس 6 ماهواره استارلینک با قابلیت Direct-to-Device‌ یا D2D را روانه فضا کرد. پیش از ارسال این ماهواره‌ها، شرکت متعلق به ایلان ماسک برای پرتاب آن‌ها و آزمایش سرویس جدید خود از کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مجوز دریافت کرده بود.

ارسال پیامک از طریق ماهواره و اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های عادی

اسپیس ایکس می‌گوید در روز دوشنبه آزمایش خود را انجام داده است:

«اولین پیام‌های متنی خود را از طریق گوشی‌های عادی روی زمین به ماهواره‌های جدیدمان در فضا ارسال و دریافت کردیم. این آزمایش تأیید می‌کند که سیستم‌ها کار می‌کنند.»

به گفته اسپیس ایکس، تقاضای زیادی برای افزودن قابلیت‌های D2D به شبکه استارلینک وجود دارد. این شرکت همچنین به همکاری‌اش با اپراتورهایی مانند T-Mobile‌ آمریکا و Rogers‌ کانادا اشاره کرده است.

اسپیس ایکس می‌خواهد قابلیت ارسال پیامک از طریق ماهواره‌های استارلینک را در سال جاری میلادی در اختیار کاربران قرار دهد و در سال 2025، اینترنت ماهواره‌ای را برای گوشی‌های عادی ارائه کند. درحال‌حاضر این شرکت بیش از 5000 ماهواره در مدار دارد و بیش از 2.3 میلیون کاربر در سراسر جهان از استارلینک استفاده می‌کنند.

اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های عادی یکی از خواسته‌های بزرگ کاربران است؛ مخصوصاً کاربرانی که به اینترنت با کیفیت پایین دسترسی دارند. بنابراین انتظار می‌رود از سرویس D2D‌ استقبال زیادی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • A.Ramouz
    A.Ramouz | ۲۱ دی ۱۴۰۲

    قطعا هزینه ی اشتراکی بسیار بالاتر از سرویس دهنده های زمینی خواهد داشت و در صورت ارائه ی خدمات به کشور ایران استقبال عمومی پیدا نخواهد کرد اما در صورت قطع اجباری اینترنت در ایران بسیار ارزشمند خواهد بود.

مطالب پیشنهادی