ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی برقی چینی
اخبار خودرو

نمونه اولیه خودروی برقی چینی IM موتورز می‌تواند خود را به پهلو پارک کند

شرکت چینی IM Motors‌ از یک خودروی برقی چینی جدید رونمایی کرده است که قابلیت پارک به صورت عرضی با هدایت راننده را دارد.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۴ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۸:۰۰

خودروسازان طی سال‌های اخیر سیستم‌های پارکینگ خودکار مختلفی را ارائه داده‌اند، که می‌توانند یک خودرو را بدون دخالت راننده در یک فضای خاص پارک کنند. اما خودروساز چینی IM Motors در حال توسعه فناوری جدیدی است که با تمام موارد قبلی تفاوت دارد. خودروی برقی چینی جدید این شرکت می‌تواند به صورت جانبی در گوشه خیابان پارک کند!

خودروی برقی چینی

این شرکت به تازگی کلیپ کوتاهی از یک نمونه اولیه برقی استتارشده در یک پارکینگ را در رسانه‌های اجتماعی چینی به اشتراک گذاشته است. در این ویدئو، زنی با یک دسته گل از درب سرنشین خارج شده و پس از بستن در، خودرو به آرامی از پهلو به داخل فضای پارکینگ حرکت می‌کند.

پارک خودروی برقی چینی به صورت عرضی چگونه انجام شد؟

البته با نگاه دقیق‌تر می‌توان فهمید که این یک سیستم خودکار نیست. یک راننده پشت فرمان این سدان قرار دارد و اندکی پس از بسته شدن در، فرمان را به سمت چپ می‌چرخاند. چرخ‌های جلو از قبل به سمت چپ چرخیده بودند. گویا ورودی فرمان چرخ‌های عقب را مجبور می‌کند در جهت مخالف چرخ‌های جلو به سمت فضای پارک بچرخند.

موتورهای الکتریکی جداگانه چرخ‌های جلو را به جلو و چرخ‌های عقب را به عقب می‌چرخانند، در نتیجه این سدان از پهلو به داخل فضای پارک حرکت می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد که قرار است به زودی دیگر شاهد پارک موازی معمولی نباشیم.  

IM Motors

جزئیاتی درباره خودروی موجود در این کلیپ منتشر نشده است، اما از نظر شکل و اندازه شبیه به سدان الکتریکی L6 فعلی این برند به نظر می‌رسد. با این حال، وجود استتار روی بدنه نشان می‌دهد که شاید این یک نسخه متفاوت از آن یا یک مدل کاملا جدید است. همچنین هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد زمان عرضه عمومی این روش پارک جالب توسط IM Motors منتشر نشده است. باید به این موضوع اشاره کنیم که شرکت IM Motors فعالیت خود را در سال 2020 آغاز کرده است. گروهی متشکل از شرکت‌های چینی علی‌ بابا، سایک موتورز و ژانگ جیانگ های‌تک این برند خودروسازی را پایه‌گذاری کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی