ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ترندیکس
رپورتاژ آگهی

ترندیکس، ابزار آنالیز تبلیغات رقبا

ترندیکس، به‌صورت رایگان اپلیکیشن رقبای شما را بررسی می‌کند و زیر و بم فعالیت تبلیغاتی آن‌ها را واکاوی می‌کند. این هفته، ترندیکس با تمرکز روی داده محور بودن، اطلاعات زیادی از تبلیغات اپلیکیشن رهبران بازار ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ترندیکس، به‌صورت رایگان اپلیکیشن رقبای شما را بررسی می‌کند و زیر و بم فعالیت تبلیغاتی آن‌ها را واکاوی می‌کند.

این هفته، ترندیکس با تمرکز روی داده محور بودن، اطلاعات زیادی از تبلیغات اپلیکیشن رهبران بازار را منتشر کرد و کمپینی با عنوان «رقبای من چه می‌کنند؟» را معرفی کرد. در این کمپین، ترندیکس برای 100 اپلیکیشنی که زودتر ثبت نام کنند به‌طور رایگان رقبایشان را آنالیز می‌کند و اطلاعات تبلیغاتی آن‌ها را در اختیار ثبت نام کننده قرار می‌دهد. همین حالا در این کمپین ثبت‌نام کنید.ترندیکس

ترندیکس چه می‌کند؟

ترندیکس یک ابزار برای رصد کردن تبلیغات و تعداد نصب و حذف تمام اپلیکیشن‌های فعال است. ترندیکس به شما کمک می‌کند همه فعالیت تبلیغاتی برندها را زیر نظر بگیرید و تاثیر فعالیت آن‌ها روی نصب و حذف اپلیکیشن ایشان را تحلیل و بررسی کنید. با استفاده از این ابزار در واقع شما از تجربه همه برندهای صنعت استفاده می‌کنید، رقبای خود را به‌طور مداوم زیر نظر دارید و از دانش آن‌ها استفاده می‌کنید.

ASO یا بهینه‌سازی اپلیکیشن برای استور، بازاریابی رایگان اپلیکیشن

گام اول در هر فعالیت بازاریابی، ارائه محصول و جذب کاربران است. در مورد اپلیکیشن مارکتینگ، هنگامی که اپلیکیشن شما آماده ارائه به مخاطبان شد، باید کار معرفی آن را آغاز کنید. جذب کاربر برای اپلیکیشن‌ها به دو شیوه رایگان و پولی انجام می‌شود. شیوه رایگان آن به (ASO (App Store Optimization یا بهینه سازی اپلیکیشن برای استورهای اپلیکیشن شناخته می‌شود.

به فرایند بهینه‌سازی صفحه اپلیکیشن در اپ‌استور، افزایش قابلیت پیدا شدن و دیده شدن اپلیکیشن و کسب رتبه‌ بالاتر در نتایج جست‌وجوی مارکت‌های اپلیکیشن نظیر App Store برای iOS و Google Play یا کافه‌بازار برای اندروید، ASO گفته می‌شود. این فرایند، اپلیکیشن‌ها را بر اساس جستجوی کلیدواژه‌ها رتبه‌بندی می‌کند.

ترندیکس چگونه به استراتژی ASO کمک می‌کند؟

ترندیکس برای بهینه‌سازی اپلیکیشن برای استور، ابزارهای زیر را در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • سرچ کلیدواژه: مشاهده رتبه اپلیکیشن‌ها در کافه بازار روی کلمه‌های مختلف و در روزهای مختلف
  • تحقیق کلیدواژه: تخمین میزان ایمپرشن و ترافیک کلمه‌های مختلف
  • جاسوسی کلیدواژه: اپلیکیشن‌های مختلف هرکدام روی چه کلماتی رتبه مطلوب دارند؟، به عبارت دیگر هر اپلیکیشن از چه کلماتی نصب می‌گیرد؟
  • کلیدواژه‌های سرچ ادز: بیش‌ترین سرچ ادز در کافه بازار روی چه کلماتی خریده‌ شده‌ است؟ روی هر کلمه کدام برندها تبلیغ خریده‌اند؟
  • کمپین‌های سرچ ادز کافه بازار: کدام برندها بیش‌ترین سرچ ادز کافه بازار را خریده‌اند و نسبت به سایر برندها تمرکز بیش‌تری روی این نوع تبلیغات دارند.

این بخش به شما کمک می‌کند از تجربه کل بازار استفاده کنید و کلماتی که بیش‌ترین تبلیغات روی آن‌ها خریده شده است را ببینید و نتیجه‌ای که روی برندهای تبلیغ کننده گذاشته است را بررسی کنید.

متداول ترین روش‌های بازاریابی پولی اپلیکیشن

روش‌های زیادی برای بازاریابی پولی اپلیکیشن وجود دارد که هر اپلیکیشنی بسته به نوع کسب‌وکار، هدف کسب‌وکار، میزان بودجه و محل حضور اغلب مخاطبان هدفش باید روش یا روش‌هایی را برای بازاریابی و تبلیغ اپلیکیشن خود انتخاب کند. روش‌های بازاریابی مختلف شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده از شبکه‌های تبلیغاتی (Ad-networks)
  • تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)
  • سرچ ادز کافه بازار
  • گوگل ادز
  • بازاریابی دوجانبه (Cross-Promotion Network)
  • تبلیغات آفلاین (بنرهای شهری، تبلیغات تلویزیونی، حضور در نمایشگاه‌ها و …)
 ترندیکس چگونه به استراتژی بازاریابی پولی اپلیکیشن کمک می‌کند؟

ترندیکس تبلیغات رقبای شما را آنالیز می‌کند و آمار زیر را در اختیار شما می‌گذارد:

  • تعداد نصب و حذف اپلیکیشن‌ها به تفکیک روز
  • معرفی شبکه‌های تبلیغاتی که اپلیکیشن‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.
  • سرچ ادز: تمام کلماتی که اپلیکیشن‌ها روی آن‌ها سرچ ادز کافه بازار خریده‌اند با تخمین امتیاز ایمپرشن
  • تبلیغات همسان برندها در وب و امتیاز نسبی هر محتوای تبلیغاتی
  • معرفی اپلیکیشن‌هایی که بیش‌ترین رشد و بیش‌ترین افت را داشته‌اند.
  • معرفی برندهایی که بیش‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی را دارند.

با استفاده از این آمار می‌توانید فعالیت تبلیغاتی رقیب خود را ببینید و تاثیر آن را روی نصب و حذف اپلیکیشن وی رصد کنید. این فرایند به شما کمک می‌کند تا استراتژی تبلیغاتی خود را بهینه کنید و از تجربه رقیب بهره بگیرید. در بالا، نمونه تحلیل فعالیت تبلیغاتی دو رقیب دیرینه، دیوار و شیپور را می‌بینید. این داده‌ها مربوط به بهار 98 است.

درصورتی‌که آماری مشابه و حتی کامل‌تر از این آمار، از رقبای خود احتیاج دارید در کمپین "رقبای من چه می‌کنند؟" ثبت نام کنید تا به‌طور رایگان تحلیل خود را دریافت کنید. (فقط برای 100 کسب‌و کار اولی که ثبت نام کنند رایگان است).

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی