ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

آیا ساعت های دیجیتالی بهتر از آنالوگ هستند؟

ساعت های هوشمندی که امروزه بر دستان شما بسته می شود، حاصل کارهای تحقیقاتی است که به اوایل دهه هشتاد میلادی باز می‌گردد؛ یعنی اولین ساعت های دیجیتالی که به بازار عرضه شدند. با این ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ساعت های هوشمندی که امروزه بر دستان شما بسته می شود، حاصل کارهای تحقیقاتی است که به اوایل دهه هشتاد میلادی باز می‌گردد؛ یعنی اولین ساعت های دیجیتالی که به بازار عرضه شدند. با این که در آن زمان، این نوع ساعت‌ها به زیبایی محصولات بازار امروز ساعت های هوشمند نبودند، اما در نوع خود جذاب و به یاد ماندنی شدند.

بیشتر شما تاریخچه بوجود آمدن ساعت ها را می دانید، اما میخواهیم خیلی کوتاه، نیم نگاهی به این تاریخچه بیاندازیم.

بعد از سپری کردن لوازم سنجش زمان با آب، شن، نور خورشید و ... رسیدیم به ساعت های خیلی بزرگ که دارای عقربه بودند، کم کم ابعاد ساعت ها کوچک شد و داخل جیب قرار گرفتند، یعنی همان ساعت های جیبی که همچنان مورد علاقه ساعت دوستان هستند.

این روند ادامه داشت تا جایی که ساعت هایی برای مردان نظامی تولید شد و" ساعت مچی" نام گرفت. حالا امروزه ما با انواع ساعت های مچی رو به رو هستیم که تمام محدودیت ها را برای استفاده خانم ها، آقایان و تمام مشاغل از بین برده است.

ساعت های مچی آنالوگ، ساعت های دیجیتالی، ساعت مچی هوشمند و … البته با انواع موتور های موجود در آنها که نمی خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم. اما اگر به این موضوعات علاقه دارید پیشنهاد می کنیم دیگر مقالات تخصصی و آموزشی تنظیم ساعت را در سایت ایران تایمر بخوانید.

اگر از شما بپرسیم اولین ساعت های دیجیتالی از چه برندی بود چه پاسخی می دهید؟ اولین ساعت های دیجیتالی را به یاد دارید؟

در سال 1983، سیکو اولین ساعت دیجیتالی خود را وارد بازار کرد. اولین ویژگی ساعت‌های دیجیتال ذخیره یادداشت در حافظه داخلی آن‌ها بود که توانایی ذخیره سازی تا ۲۰۰۰ کاراکتر را داشت به همین خاطر نیز نام Data-2000 را برای این مدل انتخاب کردند. درآن زمان برای ذخیره سازی یک متن ضروری، شماره تلفن و ذخیره زمان یک قرار مهم بسیار کاربردی بود.

احتمالا ساعت های کاسیو دیجیتالی قدیمی هم به یاد دارید، ساعت مچی های ماشین حسابی که هنوز هم میان ما ایرانیان خاطره انگیز و پرطرفدار است.

علت اینکه ساعت مچی های دیجیتالی خیلی سریع رشد کردند، قابلیت های اضافه، بر نمایش زمان بود در صورتی که ساعت های آنالوگ تنها زمان را نشان می دادند. در سال های اول همانطور که اشاره کردیم، این قابلیت ها ذخیره یادداشت، شماره تلفن، ماشین حساب و … بود.

هم اکنون می توان گفت اکثر ساعت های دیجیتالی علاوه بر ویژگی هایی مانند: کرنوگراف، ارتفاع سنج، دماسنج و … قابلیت های جدیدتری مانند قدم شمار، Auto light (روشن شدن صفحه بصورت خودکار)،GPS و … را در خود دارند. و ساعت های هوشمند ادامه تکامل این روند را با امکانات جدیدتر و بیشتر پیش گرفتند.

فکر کنید برای یک روز تعطیل و گردش به کوه رفته اید و می خواهید از طریق ساعت مچی دیجیتالی که به دست دارید میزان فشار هوا را در ارتفاع بسنجید.

فشارسنج در ساعت های دیجیتالی، فشار را به صورت خودکار هر دو ساعت یکبار اندازه گیری می کند و نمایش فشار اخیر جو و فشار فعلی را به صورت گرافیکی روی صفحه نمایش نشان می دهد. وقتی اندازه گیری های بعدی را پس از حرکت انجام می دهید، مجدد فشارسنج ساعتتان را هم چک کنید. این ویژگی را با وارد شدن داخل منو ساعت و پیدا کردن نام barometer می توانید ببینید.

آیا شما از امکانات و نحوه تنظیم ساعت مچی دیجیتال خود اطلاع دارید؟

اگر مشتاق دیدن جدیدترین ساعت های مچی دیجیتال هستید، ایران تایمر مرجع ساعت مچی و فروشگاه اینترنتی است که با یک دهه سابقه و با بیش از 70 هزار محصول از معتبر ترین برند هاست و می تواند مشاور خوبی برای شما در زمینه ساعت مچی باشد.

به نظر شما در آینده ساعت های دیجیتال جایگزین ساعتهای کلاسیک و عقربه ای خواهند شد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۳ آبان ۱۳۹۹

    با وجود اینکه یه ادمی هستم فوق العاده گجت بازم
    ولی
    یسری چیزها هست هرچقدرم انقلاب برات بیاره و پیشرفت کنه،اون اصالت و خاص بودنشو برات نمیاره.یکیش ساعت عقربه ای هست.
    وقتی همه دسشتون امیزفیت یا اپل واچ هست ،من خوشم نمیاد یه گوشی ساعتی روی دستم باشه که همه دارن.
    یه ساعت عقربه ای بعد سالها دمده و قدیمی میشه اما ساعت دیجیتال سال دیگه باید بندازیش دور و جدیدشو بخری

  • Mohsen--Bakh
    Mohsen--Bakh | ۳ آبان ۱۳۹۹

    اگر واقعا قصد تبلیغ یه سایت دیگرو دارید روی عنوان این مطلب بنویسید که این مطلب صرفا تبلیغ هست و هیچ جنبه اطالاعاتی ندارد. نه اینکه با این مقاله به شدت بی‌ارزش از نظر جنبه اطالاعاتی وقت خواننده رو بگیرید و اعتبار سایت خودتونو بیارید پایین. من با قصد اینکه بین ساعت هوشمند و آنالوگ مردد بودم روی این مطلب کلیک کردم. ولی وقتی مطلب رو خوندم و به انتهاش رسیدم دیدم در کمال تعجب دیدم هیچ چیزی به من اضافه نشد.

مطالب پیشنهادی