ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چگونه یک مغازه تعمیر موبایل راه‌اندازی کنیم؟

هنگامی که تلفن های همراه برای اولین بار وارد بازار شدند ، مردم به محض بروز مشکلی در گوشی هایشان آنها را جایگزین می کردند. با این حال ، امروزه مردم به جای تعویض تلفن ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

هنگامی که تلفن های همراه برای اولین بار وارد بازار شدند ، مردم به محض بروز مشکلی در گوشی هایشان آنها را جایگزین می کردند. با این حال ، امروزه مردم به جای تعویض تلفن های هوشمند خود به سمت تعمیر آنها رفته داند.  جنبه مثبت  این روند سودآوری این امر برای صنعت تعمیر تلفن های همراه است.

چه یک تعمیر کار موبایل باتجربه و یا صاحب یک مجموعه بزرگ برای تعمیر تلفن همراه باشید چه هنوز دوره آموزش تعمیرات موبایل را  نگذرانده باشید ، این مطلب به شما در یافتن  مسیر صحیح ، سریع و موثر کمک می کند.

مراحل راه اندازی مغازه تعمیر موبایل

1- انتخاب یک آموزشگاه تعمیرات موبایل

برای ورود به بازار کار تعمیرات موبایل یک موسسه آموزش تعمیر موبایل فنی و حرفه ای را پیدا کنید که این مهارت را به شما آموزش دهد. سرفصلهای آموزشی شامل تمام ایرادات عمده ای که ممکن است در تلفن همراه رخ دهد ، نحوه شناسایی آنها و نحوه تعمیر یا تعویض قطعات معیوب است.

2- برای به دست آوردن تجربه تلاش کنید

اگر می خواهید وارد بازار کار تعمیرات موبایل شوید ، در تهران و یا هر جای دیگر ، بهتر است موسسه ای را انتخاب کنید که اینکار را بصورت عملی به شما آموزش دهد. همچنین می توانید با سایر مغازه های تعمیر موبایل یا مراکز خدمات همکاری کنید تا در مورد چگونگی کار تعمیر موبایل تجربه عملی کسب کنید.

با کار کردن زیر نظر یک تکنسین ارشد ، شما می توانید چگونگی انجام کارها در یک مغازه  تعمیر تلفن همراه را درک کنید و نکته و ترفند های لازم را بدست آورد.

کمبود تجربه و دانش می تواند شغل جدید شما را به سمت شکست و از بین رفتن اعتبار سوق دهد. با استفاده از تجربه خود و نیز کسب مشاوره از اساتید این حوزه ، می توانید قطعات یدکی و سایر لوازم جانبی موبایل را با قیمت مناسب در بازار تهیه کنید.

3- سرمایه مورد نیاز را تخمین بزنید

هزینه راه اندازی مشاغل تعمیر موبایل در ایران بسیار کم است. در ابتدا می توانید با چند قطعه لوازم یدکی اساسی برای چند مدل رایج  موبایل شروع کنید و سپس به تدریج دامنه و مقدار این قطعات را افزایش دهید. بسته به انتخاب مدل تجاری خود ، باید هزینه های اضافه شده را تخمین بزنید

شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام ابزارهای لازم برای تعمیر انواع خطاهای سخت افزاری و نرم افزاری را برای پاسخگویی به درخواستهای مشتریان خود در اختیار دارید. تعداد زیادی کیت تعمیر موبایل از شرکت های مختلف را می توانید در بازار پیدا کنید. برای تهیه خدمات شارژ و لوازم جانبی نیز به سرمایه نیاز دارید.

اگر سرمایه بسیار کمی دارید می توانید در ابتدا یک میزکار در یک مغازه موبایل فروشی اجاره کنید یا بصورت آنلاین فعالیت کنید و به تدریج کسب و کار خود را گسترش دهید. اگر مدیریت دقیقی داشته باشید ، موفقیت شما حتمی است.

4- مکان ایده آل را انتخاب کنید

موقعیت مکانی یکی از مهمترین ویژگیهای مشاغل تعمیرات تلفن همراه است تا نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. شما به مکانی احتیاج دارید که بتواند مشتریان جدید را به خود جلب کرده و دسترسی آسان به آنها را فراهم کند.

مرکز خدمات تعمیرات موبایل شما باید در محلی قرار داشته باشد که به راحتی برای مشتریان مسکونی و تجاری قابل دسترسی باشد ارائه خدمات و سرویس خوب همیشه باعث رشد مشتری شما می شود.

5- مجوزهای مورد نیاز را دریافت کنید

شما باید کلیه مجوزهایی را که برای راه اندازی حرفه تجارت تعمیر موبایل در ایران لازم است ، بدست آورید. حتی اگر خودتان تلفن های همراه را تعمیر نکنید و در یک مغازه تعمیر تلفن همراه مشغول شوید ، باز هم به مجوز نیاز دارد. در ایران معتبرترین مدرک، مدرک فنی و حرفه ای می باشد که از آموزشگاه های تعمیرات موبایل فنی و حرفه ای قابل اخذ است.

6- یک تکنسین خبره استخدام کنید

هنگام شروع کار بهتر است که به تنهایی کار کنید ، زیرا کار زیادی نخواهید داشت. پس از تاسیس مغازه بزرگتر و شروع به کار زیاد ، می توانید یک تکنسین متخصص استخدام کنید تا در افزایش تقاضای روزافزون خدمات به شما کمک کند. این امر همچنین به افزایش بهره وری تجارت شما کمک می کند.

مهمتر از همه خودتان هرگز از یادگیری و کسب تجربه بیشتر دست برندارید. دستگاههای تلفن همراه روز به روز در حال پیشرفت هستند ،ر شما نیز همزمان نیاز به کسب دانش لازم در مورد آنها دارید.

7- بهترین ها را حفظ کنید ، بدترین ها را کنار بگذارید

فقط راه اندازی مشاغل کافی نیست. شما باید یک بررسی از عملکرد کسب و کار خود داشته باشید. شما باید جنبه های مثبت و منفی کسب و کار خود را دریابید. ارزیابی کنید که همه چیز (یا همه) به درستی کار می کنند.

شما باید بدانید که کدام بخش های کسب و کار شما سود شما را بدست می دهند و کدام بخش ها مانع شما می شوند و بر این اساس تغییراتی را ایجاد کنید. شما باید در مرحله اولیه کسب و کار خود تلاش بیشتری انجام دهید تا مطمئن شوید که تجارت شما یک شروع ثابت و موفقیت آمیز دارد.

در حال آموزش تعمیر موبایل باشید یا دوره های فنی تر دیگر نظیر آموزش plc و ... برای پیشرفت باید همواره در حال آنالیز کسب و کار خود و روشهای کسب سود بیشتر از سرمایه گذاری خود باشید.

8- تجارت خود را تبلیغ کنید

مهم نیست که خدمات شما چقدر سریع و با کیفیت است ، اگر مشتری نداشته باشید ، ارائه خدمات چه فایده ای دارد؟ برای به دست آوردن مشتری ، باید تجارت تعمیرات تلفن همراه خود را تبلیغ کنید تا دیگران از خدمات شما مطلع شوند. ضروری است که تاکتیک های رقبای خود را بررسی کنید و نسبت به آنها اقدامات لازم را انجام دهید.

روش های مختلف آفلاین و بازاریابی آنلاین وجود دارد که می توانید برای رسیدن به این هدف استفاده کنید. به عنوان مثال ، پوستر تبلیغاتی ،  پخش تراکت و غیره روش های خوبی برای ارتقاء کار شما از طریق روش های آفلاین هستند.

برای روش های آنلاین ، می توانید از شبکه های اجتماعی معروف مانند اینستاگرام و یا ایجاد سایت استفاده کنید تا به مردم در مورد مرکز خدمات تعمیر موبایل خود اطلاع دهید.

برای اینکه سود بیشتری در تجارت تعمیرات موبایل کسب کنید و موفق باشید ، باید این کار را انجام دهید بنابراین جسارت داشته باشید و در عین حال صبر زیادی داشته باشید.

در طی مراحل اولیه ، ممکن است تجارت شما ضرر داشته باشد ، اما باید به یاد داشته باشید که یک شبه نمی توانید به موفقیت برسید. شما قبل از اینکه کسب و کار شما نتایج دلخواه خود را نشان دهد ، باید کارهای زیادی انجام دهید.

سایر روشهای موفقیت در بازار کار تعمیرات موبایل

می توانید برای موفقیت بیشتر خدمات اضافی زیر را در مغازه تعمیر  موبایل خود ارائه دهید:

1. فروش لوازم جانبی موبایل

مردم برای بهبود ظاهر ، افزایش امنیت و بهبود عملکرد تلفن های همراه خود به لوازم جانبی تلفن همراه احتیاج دارند. شما می توانید انواع مختلف لوازم جانبی موبایل را براساس نوع یا مارک های مختلف ارائه دهید. می توانید لوازم جانبی مانند باتری ، شارژر ، هدفون ، قاب پشتی ، کیف ، پاوربانک ، کابل USB و غیره را ارائه دهید.

2. شارژ موبایل و سیم کارت را ارائه دهید

تعداد کاربران تلفن همراه و شرکت های خدماتی روز به روز در حال افزایش است. با ارائه خدمات شارژ موبایل و فروش سیم کارت ، می توانید مشتری خود را افزایش دهید.

3. فروش تلفن های همراه جدید

با فروش موبایل های جدید ، مشتری های خود را نیز افزایش می دهید. مشتریانی که از شما تلفن خریداری می کنند ، احتمال اینکه برای تعمیر گوشی های خود به شما مراجعه کنند بسیار زیاد است.

4. فروش تلفن های دست دوم و تعمیر شده

بسیاری از افرادی که توانایی خرید آخرین نسخه گوشی های مورد علاقه خود را ندارند ، معمولاً مدل های دست دوم را خریداری می کنند. همچنین فروش تلفن های دست دوم مشتری بیشتری را به مغازه شما می آورد.

5. اطلاع از آخرین برنامه ها و امکانات

اکثر افراد از آخرین فن آوری ها و برنامه ها آگاهی ندارند. با ارائه برنامه ها ، بازی ها و سایر موارد به روز تلفن های همراه ، می توانید خدمات خود را گسترش دهید

ارائه این خدمات منجر به افزایش قابل توجه فروش و درآمد می شود. علاوه بر این ، اطمینان می دهد که افرادی که از کنار مغازه شما عبور می کنند بیش از یک دلیل برای توقف دارند.

با انتخاب یک آموزشگاه معتبر نیمی از راه را رفته اید. آموزشگاه فن آموزان با ارائه صد در صد عملی تعمیرات سخت افزار و نرم افزار دستگاههای موبایل ، معرفی شما به بازار کار و نیز  پشتیبانی نامحدود و مشاوره توسط اساتید حتی پس از اتمام دوره ، معرفی بهترین و ضروری ترین ابزارهای کار و محل مناسب تهیه آنها ، ایجاد امکان کارآموزی  پس اتمام دوره در کنار شما خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی