ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

می‌خواهید کسب‌وکار خود را رشد دهید؟ سرور مجازی را امتحان کنید

سرور مجازی VPS چیست و چه مزایایی دارد؟ این سوال، یکی از چالش‌برانگیزترین مسائلی است که صاحبان کسب‌وکار در هر زمینه‌ای با آن مواجه می‌شوند. ارائه دهندگان سرور ، خدمات و سرویس‌های متفاوتی را در ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

سرور مجازی VPS چیست و چه مزایایی دارد؟ این سوال، یکی از چالش‌برانگیزترین مسائلی است که صاحبان کسب‌وکار در هر زمینه‌ای با آن مواجه می‌شوند. ارائه دهندگان سرور ، خدمات و سرویس‌های متفاوتی را در اختیار افرادی قرار می‌دهند که به دنبال خرید سرور VPS ارزان قیمت و پرسرعت هستند. همین مسئله سبب می‌شود کاربران و صاحبان سرمایه، در پروسه‌ی انتخاب و خرید سرور مجازی که بتواند به شکلی ایده‌آل نیازهایشان را برطرف کند، دچار مشکل می‌شوند. در ادامه، تلاش می‌کنیم تا شما را با ماهیت کلی سرور مجازی آشنا کرده و مزایا و تاثیراتی را که می‌تواند بر کسب‌وکار شما داشته باشد را بررسی کنیم.

سرور مجازی چیست ؟

سرور مجازی ( Virtual private Server ) بخشی از یک سرور اختصاصی است که به واسطه‌ی تجزیه سرور فیزیکی قدرتمند ( Dedicated Server ) و با کمک فناوری مجازی سازی ( Virtualization ) به سرورهایی با منابع کمتر و تعداد بیشتر تقسیم شده است. این مسئله سبب می‌شود که یک سرور به چند بخش تقسیم شده و بتوان از آن به منظور دستیابی به اهداف و مقاصد مختلف بهره برد. لازم به ذکر است که با توجه به اینکه منابع یک سرور اختصاصی به چند بخش مختلف تقسیم می‌شوند، سرور مجازی برای شما و کسب‌وکارتان بسیار به صرفه‌تر خواهد بود.

خرید سرور مجازی چه کاربردهایی دارد؟

VPS ( وی پی اس ) کاربردهای زیادی دارد که می‌توان از آن‌ها جهت قرارگیری در مسیر موفقیت و پیشرفت بهره برد. مواردی که در ادامه لیست کرده‌ایم تنها بخش کوچکی از کاربردهای مثبت یک سرور مجازی پر سرعت است:

  • میزبانی وب سایتی با ترافیک بالا و یا تعدادی سایت با ترافیک و مصرف متوسط
  • استفاده از سرور vps برای وب سرویس ها مانند میل سرویس ، دیتابیس سرور و...
  • استفاده از وی پی اس برای کنترل و بهبود عملکرد سیستم‌ها
  • استفاده و خرید vps خارجی برای استفاده از خدمات سایت‌هایی که ایران را تحریم کرده‌اند
  • استفاده از vps با سرعت بالا جهت انجام کارهایی که به اینترنت پر سرعت با ترافیک بالا نیاز دارند

همان‌‌طور که پیشتر نیز عنوان کردیم در سرور مجازی ، منابع یک سرور فیزیکی شامل RAM (رم)،CPU (سی پی یو)، Disk (دیسک) و پهنای باند به چند VPS تقسیم و اختصاص داده می‌شوند. جالب است بدانید که عملکرد این سرورها کاملا مشابه یک سرور اختصاصی است، با این تفاوت که قیمت VPS ، گزینه‌ای اقتصادی‌تر برای شما خواهد بود.

فواید خرید سرور مجازی

از جمله دلایلی که محبوبیت بالای سرور مجازی را در میان کاربران رقم زده است، می‌توان به این مورد اشاره کرد که وی پی اس ، از محدودیت‌های هاست اشتراکی مصون است. به طورکلی می‌توان عنوان کرد که خرید سرور مجازی ( VPS ) شما و کسب‌وکارتان را انعطاف پذیرتر، سریع‌تر و امن‌تر می‌کند.

در ادامه‌ی مقاله، مهم‌ترین ویژگی های VPS را با یکدیگر مرور خواهیم کرد:

پایین بودن قیمت سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی

هزینه خرید VPS ( وی پی اس ) چیزی مابین هاست اشتراکی و سرور اختصاصی است. همچنین باید در نظر بگیرید که خرید VPS پرسرعت ، نسبت به امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهد، بسیار به صرفه خواهد بود.

قابلیت اطمینان

سرور مجازی ، از ثبات و قابلیت اطمینان بالاتری نسبت به هاست اشتراکی برخوردار است. جالب است بدانید که با خرید VPS ، دیگر میزان ترافیک و فعالیت‌های کاربران، بر سرعت سایت شما تاثیری منفی نخواهد داشت. این مسئله، امنیت، سرعت، کیفیت، افزایش بازدهی و عملکرد مطلوب سایت شما را تضمین می‌نماید. همچنین می‌توانید تنظیمات امنیتی را به صورت سفارشی تغییر دهید.

انعطاف پذیری

محیط این نوع از میزبانی، کاملا مجزا بوده و به طور کامل در اختیار شما است. به عبارتی شما می‌توانید سیستم عامل و نرم افزار های دلخواه خود را نصب و راه‌اندازی کنید. علاوه بر آن، سرور مجازی قابل ارتقا است؛ به طوری که با این کار می‌توانید منابع بیشتری را به سایت خود اختصاص دهید.

مدیریت و دسترسی کامل سرور

یکی از جمله گزینه‌های مهمی که خرید سرور مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد، دسترسی به روت سرور و اعمال تنظیمات دلخواه است. در این حالت، شما به سرور دسترسی کامل داشته و می‌توانید شخصا آن را مدیریت نمایید.

برخی شرکت‌ها سرور مجازی را به دو صورت مدیریت شده و بدون مدیریت ( سرور مجازی اختصاصی ) ارائه می‌دهند. در حالت اول، کارشناس شرکت ارائه دهنده سرویس ، ادمین سرور شما خواهد بود. در این حالت است که شما دیگر نیازی به کسب دانش فنی در زمینه مدیریت سرور نداشته و از استخدام فردی دیگر به عنوان ادمین سرور بی نیاز خواهید شد.

بهترین سرور مجازی ( VPS ) را از کجا بخریم ؟

شرکت دانش بنیان آراز ، با بیش از یک دهه تجربه‌ای که در زمینه زیرساخت ، هاستینگ و دیتاسنتر اختصاصی کسب نموده است، یکی از بزرگ‌ترین و مجرب‌ترین تامین کنندگانی سرور مجازی در سراسر کشور به شمار می‌رود؛ این مجموعه، به دلیل وجود تحریم‌ها، بر خود فرض دانست تا بر حسب وظیفه چشم‌انداز ده ساله خود و رهبریت بازار صنعت زیرساخت و هاستینگ قدم در این حوزه گذارد و در تامین محصولات ابری که نیاز آن به شدت در کشور محسوس بوده است، همانند گذشته پیش قدم باشد.

موارد متعددی وجود دارند که خدمات و سرویس‌های ارائه شده توسط ابر آراز را که بر اساس تکنولوژی ابری ارائه می‌شوند را از دیگر شرکت ‌های ارائه دهنده سرور متمایز می‌نماید. در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از برجسته‌ترین آن‌ها را با یکدیگر مرور کنیم:

  • ارائه مشاوره و راهنمایی توسط متخصصین دواپس ( Devops )
  • خدمات مدیریت بکاپ جهت حفظ اطلاعات از طریق FTP به سروری مجزا
  • کاهش چشمگیر هزینه‌های سخت افزاری نسبت به سرور اختصاصی
  • پشتیبانی شبانه روزی و 24 ساعته
  • استفاده از فایروال‌ها، قدرتمند ترین فایروال روز دنیا با هدف حفظ امنیت
  • امکان راه‌اندازی خودکار و آنی پس از خرید
  • امکان مشاهده وضعیت کلی سرور بدون نیاز به ارتباط ریموت

و موارد مشابه دیگر که می‌تواند نیاز شما و کسب‌وکارتان را در زمینه زیر ساخت به بهترین نحو ممکن برطرف نماید.

شرکت دانش بنیان آراز، ضمن اینکه سرعت بالای سرویس‌های ارائه شده از سمت خود را تضمین می‌نماید در بخش‌هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، اقدام به فروش سرور مجازی می‌کند تا نیاز مشتریان خود را در هر زمینه‌ای تامین نماید.

سرور مجازی ایران

با خرید سرور مجازی ایران ، یک آی پی شخصی به شما اختصاص می‌یابد تا علاوه بر امکان استفاده از بهترین منابع سخت افزاری و نرم افزاری، از ترافیک نامحدود این سرویس‌ها نیز بهره‌مند شوید.

سرور مجازی خارجی

اگر یک سایت بین‌المللی دارید و بخش عمده‌ای از کاربران شما در خارج از ایران قرار دارند، سرور مجازی خارج به کم کردن فاصله‌ موقعیت مکانی شما از مخاطبان هدفتان کمک شایانی می‌کند و سرعت باز شدن صفحات توسط کاربران را افزایش می‌دهد.

سرور مجازی ابری سفارشی  ( Pay As You Go )

سرور مجازی ابر آراز، پرسرعت‌ترین سرور ابری با آپتایم 99/98 درصد به شمار می‌رود که با مبلغی مناسب، سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین سخت‌افزارهای موجود را در اختیار شما قرار می‌دهد و در کنار آن برای شما امکان مدیریت مستقیم منابع را فراهم می‌کند تا در نهایت تنها به اندازه مصرف‌تان و به صورت Pay As You Go هزینه پرداخت کنید.

مقیاس پذیر بودن یکی از جمله ویژگی‌های متمایزی است که ابر آراز در اختیار خریداران قرار می‌دهد؛ به این شکل که شما می‌توانید در هر زمان که نیاز داشتید، منابع سخت افزاری یا نرم افزاری خود را کاهش یا افزایش دهید.

سرور مجازی بورس

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که جهت رشد سرمایه خود در بورس فعالیت می‌کنید، قطعا واژه سرعت، معنای متفاوتی نسبت به سایر افراد در ذهن شما تداعی می‌کند؛ زیرا با لحظه‌ای درنگ، شانس خود را برای شرکت در بهترین معاملات بورس از دست خواهید داد؛ خریدvps  بورس پر سرعت ابر آراز، دقیقا همان راه حل کشف نشده شماست که با سرعت شگفت‌انگیز خود می‌تواند نجات‌بخش داغ‌ترین معاملات بورسی باشد.

سرور مجازی جلسات آنلاین  ( Adobe Connect )

با خرید سرور ادوبی کانکت ابر آراز، با امکانات و ابزارهای منحصربه‌فردی مواجه می‌شوید که این فضا را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی کلاس‌های آموزشی، جلسات خصوصی و سمینارهای تحت وب خود را برگزار کنید.

نمایندگی هاستینگ

نمایندگی فروش هاست یکی از محبوب‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌های ممکن برای تجارتی پرسود و بی زحمت است و هر فروشنده‌ای می‌تواند بدون نیاز به خرید سرور اختصاصی که طبیعتا هزینه بالایی دارد، از نمایندگی هاست استفاده کرده و کسب‌وکار خود را راه اندازی کند. ابر آراز برای همکاران و طراحان وبی که می‌خواهند در زمینه میزبانی وب، فعالیت داشته باشند یا کاربرانی که علاقه‌مند به راه اندازی کسب‌وکار آنلاین هستند و نیاز به راه‌اندازی چندین وب سایت بر روی یک هاست ریسلری دارند، سرویس نمایندگی هاست ( Reseller ) ارائه می‌دهد.

شرکت دانش بنیان آراز ، مفتخر بوده است که تا به حال با شرکت‌های بزرگی از جمله همراه اول، سازمان بورس ایران، سازمان فضایی ایران، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و بسیاری از شرکت‌های مطرح دیگر به عنوان ارائه دهنده خدمات همکاری داشته باشد و رضایت آنان را جلب نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی