ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

حقایق جالب درباره ارزهای دیجیتال

در سال‌های نه‌چندان دور، برای بسیاری از افراد، ارزهای دیجیتال یک بازار مرموز بود؛ ولی حال این دیدگاه تغییر کرده است. با گذشت زمان، افراد بیشتری با قابلیت‌های این بازار آشنا شدند و متوجه شدند ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در سال‌های نه‌چندان دور، برای بسیاری از افراد، ارزهای دیجیتال یک بازار مرموز بود؛ ولی حال این دیدگاه تغییر کرده است. با گذشت زمان، افراد بیشتری با قابلیت‌های این بازار آشنا شدند و متوجه شدند چقدر می‌تواند پرسود و هیجان‌انگیز باشد. امروزه خیلی از افراد خواهان یادگیری و ورود به دنیای رمز ارزها هستند. اما حقایقی وجود دارد که بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری در این بازار بدانید. در ادامه با ما همراه باشید تا از ۱۲ حقیقت جالب درباره ارز‌های دیجیتال پرده برداریم.

۱- مقدار کل بیت کوین محدود است

درست است؛ اگر فکر می‌کردید هرچقدر بخواهید می‌توانید از هر ارز دیجیتالی بخرید، سخت در اشتباهید. تعداد برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین محدود است، مانند طلا یا نفت. به همین دلیل است که ارزش ارزهایی مانند بیت کوین با کاهش عرضه همچنان افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذاران می‌دانند که در آینده، تعداد بیت کوین‌ها و ارزهای جایگزین در دسترس به پایان خواهد رسید. به‌همین دلیل این ارزها ارزش زیادی دارند. از همان ابتدا ساتوشی اعلام کرد که این رمز ارز محدود به ۲۱ میلیون کوین است و حالا باید منتظر ماند تا آخرین بلاک‌ها نیز استخراج شوند.

۲- هیچ‌کس نمی‌داند چه‌کسی بیت کوین را ایجاد کرده است

شگفت‌انگیزترین واقعیت در مورد ارز دیجیتال این است که شخص، گروه یا سازمانی که بیت کوین را ایجاد کرده ناشناس است. با این حال، مردم از خالق بیت کوین به‌عنوان «ساتوشی ناکاموتو» یاد می‌کنند. یک باور عمومی این است که این نام مخفف شرکت‌های پیشرو در فناوری پیشرو یعنی سامسونگ (Samsung)، توشیبا (Toshiba)، ناکامیچی (Nakamichi) و موتورولا (Motorola) است. با این حال، هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی یا کسانی اولین ارز دیجیتال را ساخته و عرضه کرده و با وجود گذشت سال‌های طولانی همچنان این راز بی پاسخ مانده است.

۳- اولین تراکنش تجاری بیت کوین برای خرید پیتزا بود

در ۲۲ می ۲۰۱۰، مردی در فلوریدا برای دو پیتزا ۱۰ هزار بیت کوین پرداخت. این خرید به‌عنوان اولین تراکنش تجاری بیت کوین شناخته می‌شود. در آن زمان، ۱۰ هزار بیت کوین حدود ۴۰ دلار ارزش داشت، یعنی قیمت هر یک بیت کوین کمی کمتر از نیم سنت بود. امروز، اگر این مقدار بیت کوین داشته باشید، بیش از ۶۲۰ میلیون دلار ارزش دارد. این گران‌ترین پیتزایی بود که تاریخ به‌خود دید!

۴- دولت‌ها از رمز ارزها خوششان نمی‌آید

این یک واقعیت است که دولت‌ها از رمز ارزها خوششان نمی‌آید، چون نمی‌توانند آن را کنترل کنند. بیایید یک مثال بزنیم، وقتی شما با کارت بانکی خود از جایی خرید می‌کنید، واسطه‌ای به نام «بانک» وجود دارد که پول را از حساب شما به حساب فروشنده منتقل کند. پول و بانک در اختیار دولت‌هاست و می‌توانند آن را کنترل کنند و بر فرایند چرخش آن نظارت داشته باشند.

این بدان معنی است که دولت‌ها دارای اختیارات متمرکزی هستند که قدرت دسترسی به پول یا ارز را دارند. اما از طرف دیگر، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین بر مبنای غیرمتمرکز کار می‌کنند. به این معنی که هیچ بانک مرکزی و دولت مرکزی، قدرتی بر ارزهای دیجیتال ندارد و آن‌ها حق دسترسی به آن یا هر تراکنشی از آن را ندارند. رمز ارزها و دولت‌ها همچنان در حال نبرد هستند اما کشورهایی نیز به سوی پذیرش آن قدم برداشتند تا بتوانند در عرصه اقتصاد و تکنولوژی پیشتاز باشند.

۵- رمز ارزها را نمی‌توان به‌صورت عملی ممنوع کرد

بسیاری از کشورهای جهان درباره ممنوعیت ارزهای دیجیتال بحث کرده‌اند. با این حال، با وجود تمایل آن‌ها به ممنوعیت آن، این کار از نظر عملی غیرممکن است. زیرا هر کسی می‌تواند یک کیف پول دیجیتال درست کرده و از آن استفاده کند. البته کشورها می‌توانند مقرراتی وضع کنند اما خود بازار ارزهای دیجیتال را نمی‌توان ممنوع کرد. برخی از کشورها مانند الجزایر، اکوادور، کامبوج، بولیوی، بنگلادش و نپال حق استفاده از ارزهای دیجیتال را محدود کرده‌اند.

۶- بیش از ۱۳ هزار ارز دیجیتال مختلف در جهان وجود دارد

همه می‌خواهند از ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده کنند. به همین دلیل است که خیلی‌ها دست به ساخت و عرضه ارزهای دیجیتال می‌زنند. در حال حاضر، بیش از ۱۳ هزار ارز مختلف در جهان وجود دارد. به‌طور طبیعی، بیشتر این ارزها ارزش زیادی ندارند و نخواهند داشت. با این حال، همه آلتکوین‌ها بی‌فایده نیستند. اگر بتوانید خوب پیش‌بینی کنید که کدام ارز دیجیتال آینده بهتری خواهد داشت، همین پروژه‌ها می‌توانند در آینده شما را به ثروت چشمگیری برسانند.

۷- بازار ارزهای دیجیتال به‌شدت دارای نوسان است

درست مانند یک بازار سهام عادی، عوامل خارجی زیادی وجود دارند که تأثیر مستقیمی بر قیمت رمز ارزها دارند. سرمایه شما در حال کم و زیاد شدن است و سودآوری در این بازار بستگی به تحلیل درست شما دارد. ارزش پول شما می‌تواند به‌طور چشمگیری نوسان کند که گاهی به نفع شما و گاهی هم به ضرر شماست. پس باید حسابی حواستان را جمع کنید. با آگاهی وارد این بازار شوید و همیشه به‌روز باشید.

برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال مانند کاردانو، استلار و دوج‌کوین می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال تبدیل به آدرس tabdeal.org استفاده کنید.

۸- چین بزرگ‌ترین ماینر ارزهای دیجیتال است

خب، چه کسی فکرش را می‌کرد که چین بزرگ‌ترین ماینر ارز‌های دیجیتال باشد! ماینینگ (Mining)، استخراج ارز رمزنگاری‌شده، فرایند تأیید تراکنش‌ها قبل از قرار گرفتن در دفتر کل بلاکچین است. این بخش بسیار سودآوری در تجارت است و هم‌اکنون، حدود ۷۵ درصد از شبکه استخراج در دست چینی‌هاست. البته با توجه به سخت‌گیری‌های جدید دولت چین و ممنوعیت‌ها، بسیاری از ماینرها به کشورهای دیگر مانند آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

۹- ارزهای دیجیتال هم مشمول مالیات هستند

البته این موضوع به کشوری که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. اما از آنجایی که ارزهای دیجیتال اکنون وارد بازارهای اصلی شده‌اند، سازمان‌های مالیاتی در سرتاسر جهان در تلاش هستند تا مطمئن شوند که بخشی از آن را دریافت می‌کنند. بسیاری از کشورها از شما انتظار دارند که بر سود ارزهای دیجیتال خود مالیات بپردازید. در ایالات متحده، IRS در یک پرونده قضایی علیه Coinbase پیروز شد و کوین بیس را ملزم به ارائه اطلاعات در مورد بیش از ۱۴ هزار کاربر کرد که تراکنش‌های سالانه بیش از ۲۰ هزار دلار بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ داشتند؛ بنابراین، قوانین کشور خود را دوباره بررسی کنید.

 ۱۰- ممکن است کیف پول خود را گم کنید

هنگام معامله با ارز دیجیتال، یک کیف پول رمزنگاری (کیف پول دیجیتال) دارید که دارای کلیدهای عمومی و خصوصی است. یک کلید خصوصی برای دسترسی به آن در اختیار شما قرار می‌گیرد و اگر کلید خصوصی خود را گم کنید، احتمال بازگرداندن آن تقریباً به هیچ‌وجه ممکن نیست.

اینگونه وجوه دیجیتال شما در یک فضای خالی رمزنگاری بزرگ ناپدید می‌شوند. به‌دلیل فناوری بلاکچین، احتمال هک بسیار کمی وجود دارد. بنابراین، این به کل شبکه آسیبی نمی‌زند و شما تنها مسئول از دست دادن پول دیجیتال خود هستید.

۱۱- ارز دیجیتال برای تجارت الکترونیک عالی است

اگر ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک گزینه پرداخت ارائه کنند، آنها می‌توانند به تجارت الکترونیک کمک کنند تا به افراد متنوع و بیشتری دسترسی پیدا کنید. بیشتر کارهای روزمره و خرید به ‌سمت دیجیتال‌شدن رفته است، ارز دیجیتال فقط آن را بیشتر تقویت می‌کند. از آنجایی که ارز دیجیتال غیرمتمرکز است، نیازی به واسطه در تراکنش‌ها نیست. بنابراین، تجارت الکترونیک می‌تواند از استقلال بالاتری برخوردار شود.

۱۲- معاملات بین‌المللی بدون مبادله

اگر کسب‌وکار شما از ارز دیجیتال استفاده می‌کند، نیازی به معامله با ارز خارجی ندارید زیرا هیچ مرزی وجود ندارد. دیگر نیازی نیست مدت زمان طولانی صرف تبدیل ارز و انتقال آن کنید. این یک مدل اقتصادی دیجیتال است که با اقتصاد متمرکز و سنتی کار نمی‌کند. پس معاملات شما راحت‌تر و سریع‌تر انجام خواهد شد.

سخن آخر

اگر به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید، به مکانی برای شروع نیاز دارید. برای شروع می‌توانید از صرافی آنلاین تبدیل استفاده کنید.

در صرافی تبدیل به آدرس tabdeal.org، مقالات و آموزش‌های فراوانی وجود دارد که می‌تواند شما را برای ورود به این بازار آماده کند. همین‌طور با مقالات به‌روز سایت تبدیل می‌توانید از تمام اخبار حوزه ارزهای دیجیتال آگاه شوید. صرافی تبدیل مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارز‌های دیجیتال است. اولین قدم‌ها را برای خلق ثروت بردارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی