ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپ تریپ
رپورتاژ آگهی

چطور هوشمندانه سفر کنیم؟

خیلی از ما در بهترین حالت می‌توانیم دوبار در سال سفر کنیم و برای اینکه در این دوبار بهترین سفر را داشته باشیم نباید بی‌گدار به آب بزنیم. قبل از سفر باید طوری برنامه بریزیم ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۹ آبان ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خیلی از ما در بهترین حالت می‌توانیم دوبار در سال سفر کنیم و برای اینکه در این دوبار بهترین سفر را داشته باشیم نباید بی‌گدار به آب بزنیم. قبل از سفر باید طوری برنامه بریزیم که لذت بیشتری از سفرمان ببریم و هیچ چیز را نباید به هرچه پیش آید خوش آید واگذار کنیم و اینجاست که پای سفر هوشمندانه به میان می‌آید.

سفر ما بخشی از زندگی ماست و مثل زندگی می‌توانیم آن را به شیوه‌های مختلفی پیش ببریم. آیا اولین باری‌ست که می‌خواهید به این نقطه سفر کنید؟ چطور می‌توانید از وقت‌تان بهترین استفاده را کنید؟ چطور از بروز مشکلات در سفر جلوگیری کنید؟ اینها سوال‌هایی‌ست که از آن تحت عنوان سفر هوشمندانه یاد می‌شود.

برنامه‌ریزی

سفر ما ممکن است سفری کوتاه باشد. مثلا فقط دو روز طول بکشد و در این دو روز مجبور باشیم جاهای زیادی را ببینیم. مثلا اگر بخواهیم به شهری مثل قشم برویم باید بدانیم که جاهای دیدنی قشم با فاصله زیادی از هم قرار گرفته‌اند و باید برای سفر طوری برنامه بریزیم که حتما یکی دو جا را بتواتیم ببینیم یا بیش از 6000 جاذبه در اصفهان وجود دارد و شاید نتوانیم دیدن همه را در برنامه بگنجانیم. بهتر است لیستی از جاهایی که می‌خواهیم برویم و فاصله هرکدام با هم تهیه کنیم تا در مقصد دچار سردرگمی نشویم. قبل از سفر بهتر است شور و اشتیاق را در خودمان زنده کنیم. بنابراین بهتر است عکس و فیلم‌هایی هم از مقصد ببینیم. برخی از فوروم‌ها و سایت‌های گردشگری و سفرنامه‌ها هستند که با مطالعه آنها از پشت پرده شهرها و کشورها می‌توانیم باخبر شویم.

پاییز و زمستان فصل سفر به اصفهان است، اگر می‌خواهید در این شهر هتل رزرو کنید، بد نیست به صفحه رزرو هتل در اصفهان نگاهی بیاندازید.

مدیریت هزینه

بالا رفتن قیمت‌ها و اوضاع نابسامان اقتصادی خیلی‌ها را از سفر رفتن منصرف کرده است. خیلی‌ها به سفر به چشم کالایی لوکس نگاه می‌کنند که می‌توان آن را به تعویق انداخت. اما همیشه راه‌هایی برای ارزان سفر کردن وجود دارد. بسیاری معتقدند چک کردن قیمت بلیط هواپیما و هتل‌ها می‌تواند در کم کردن هزینه‌های سفر بسیار موثر باشد. چراکه معمولا برخی از سایت‌های رزرو آنلاین هتل و خرید بلیط هواپیما تخفیف‌هایی را برای مشتری در نظر می‌گیرند. یکی از این سایت‌ها هم سایت اسنپ تریپ است. این سایت، سرویسی‌ست برای رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما و علاوه بر تخفیف‌های روزانه و هفتگی، در کمپینی به نام سه‌شنبه‌سوری، همه هتل‌های ایران را در سه‌شنبه هر هفته با بیشترین تخفیف‌ها عرضه می‌کند. چراکه به گفته مسئولان این سایت همه با هر توان مالی‌ای باید بتوانند سفر بروند.

جمع کردن وسایل

موقع بستن ساک و چمدان سفر یا معمولا یکی دو قلم اضافه است یا یکی دو قلم کم، ولی این روزها اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که به ما در بستن چمدان و جمع کردن وسایل سفر کمک می‌کنند و نمی‌گذارند چیزی را از قلم بیاندازیم. اپلیکیشن PackPoint که هم برای گوشی‌های iOS  و هم اندروید قابل نصب است، از بهترین این اپلیکیشن‌هاست.

مسیریاب‌ها

سفر هوشمندانه، سفریست که ما برایش هزینه زیادی را هم صرف نکنیم و بتوانیم با صرف هزینه کم هم خوش بگذرانیم. گوشی‌های هوشمند که به بازار آمد، در هزینه‌هایمان هم صرفه‌جویی شد. حالا می‌توانیم همانطور که در خیابان هستیم درباره جاها و مکان‌ها مطالعه کنیم و بی‌گدار به آب نزینم یا با استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریاب بفهمیم که راه کوتاه است و می‌توانیم پیاده برویم یا بهتر است ماشین سوار شویم. گوگل مپ به ما مسیر دقیق یک نقطه را نشان می‌دهد یا با استفاده از اپ‌هایی مثل ویز می‌توانیم مسیرهای کم ترافیک و زمان دقیق رسیدن به یک نقطه را پیدا کنیم. این روزها در بیشتر شهرهای ایران سرویس اسنپ وجود دارد و با استفاده از آن می‌توان ارزان، تاکسی گرفت و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. در خارج از ایران هم اپلیکیشن‌هایی مثل Uber همین کارایی را دارد.

برای اینکه درباره سفر به نقاط مختلف بخوانید و بدانید که در هر سفر باید کجاها را ببینید، در کدام رستوران‌ها غذا بخورید و سوغات سفر را از کجا بخرید، به بلاگ اسنپ تریپ بروید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی