ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دریچه: یکی برای همه، همه برای یکی؛ معرفی بازی World of Tanks

بازی های رایگان و یا به اصطلاح دوستداران هنر هشتم (F2P) روز به روز محبوب تر می شوند و این محبوبیت قشر عظیمی از افرادی که به دنیای بازی ها علاقه ندارند را هم با ...

امیر گلخانی
نوشته شده توسط امیر گلخانی | ۲ مهر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

بازی های رایگان و یا به اصطلاح دوستداران هنر هشتم (F2P) روز به روز محبوب تر می شوند و این محبوبیت قشر عظیمی از افرادی که به دنیای بازی ها علاقه ندارند را هم با خود همراه کرده است.

استاندارد های یک بازی رایگان خوب مشخص هستند: به صورت رایگان به دست مخاطب می رسند. ساختار و مکانیک های جذاب و اعتیادآور دارند. پشتیبانی آنلاین قدرتمندی از آن ها صورت می گیرد و البته هرگز لذت بازی کردن را فدای پرداخت های درون برنامه ای و به نوعی سیاست های مالی خود نمی کنند.

در حال حاضر صدها عنوان رایگان نام آشنا در دنیای مجازی یافت می شوند که هر یک به سهم خود خیل عظیمی از دوستداران بازی های آنلاین را به عنوان کاربر فعال جذب کرده اند. ما در «دریچه» به بررسی نقاط ضعف و قوت بازی هایی خواهیم پرداخت که در نوع خود استاندارد باشند و سازندگان آن‌ها رضایت کاربران را اولین و آخرین شرط برای موفقیت در صنعت بازی قلمداد کنند.

به طور قطع و با توجه به شکل خاص توسعه بازی ها برای رایانه های شخصی، عناوین رایگان بیشتری برای این پلتفرم در دسترس قرار می گیرند؛ اما نگران نباشید. بازی های رایگان کنسولی هم به مانند عناوین مشابه خود برای رایانه های خانگی، از دید ما مخفی نخواهند ماند.

در ادامه با دیجیاتو و دریچه همراه باشید.

WOT2

صحبت کردن در رابطه با «جهان تانک ها» (World of Tanks) و موفقیت آن در بین بازی های رایگان تنها تکرار مکررات خواهد بود. بازی آن قدر در طول پنج سال اخیر به محبوبیت رسیده است که در مقاطعی درآمدهای روزانه آن از عناوین محبوبی چون «وارکرفت» نیز بیشتر می شدند.

قوانین و قراردادهای «جهان تانک ها» ساده هستند. گیمر باید از بین بیش از 350 تانک، مدل مورد علاقه خود را انتخاب کند و به نبرد با دیگر کاربران سراسر جهان برود. این تانک ها مجموعا شامل 5 کلاس مختلف می شوند که هر یک سبک و سیاقی خاصی برای کنترل و همچنین هدف گیری دارند.

نبردهای بازی عموما به 30 بازیکن محدود می شوند و تعداد بالای گیمرها در نقش های بزرگ بازی به خوبی مدیریت می شوند. علاوه بر این قابلیت نبرد بین کلن های مختلف از آن دست ویژگی هایی به حساب می آید که ساخته وارگیمینگ را به اثری با ارزش تکرار بالا بدل می کند.

D5ULy

کلن های طراحی شده برای «جهان تانک ها» تا سقف 100 گیمر را به صورت همزمان در خود جای می دهد و نهایتا این کاربران در قالب گروه های مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند. هر یک از کلن ها با پیشرفت در روند بازی، سهمی مشخص از نقشه در نظر گرفته شده برای «جهان تانک ها» را به قلمرو خود تبدیل می کنند و به این ترتیب رقابت میان آن ها روز به روز داغ تر می شود.

تمامی تانک های در نظر گرفته شده در روند بازی، قابلیت شخصی سازی کامل را دارند؛ اما نکته جالب توجه آن است که هیچ یک از فرم های شخصی سازی تاثیری روی روند گیم پلی نخواهد داشت. در واقع ساختار بازی به شکلی است که اگر تاثیر سیستم شخصی سازی روی گیم پلی بازی هم محسوس باشد، گیمرهایی که به تانک های ضعیف تر دسترسی دارند با دریافت نوعی امکانات خاص همچون سیستم «پِرک»، به سطحی مشابه با بازیکن های قدرتمند می رسند.

WOT3

استودیو وارگیمینگ در طول سال های اخیر تفاوت های بسیاری کرده و این تغییرات همواره به سود مجموعه «جهان تانک ها» به پایان رسیده است. چند ماه پیش ماتیاس میلورین، مدیریت تیم رمدی و از خالقان عناوینی چون «مکس پین» و «آلن ویک» به وارگیمینگ پیوست تا این استودیو را در توسعه عناوینی متفاوت از مجموعه «جهان تانک ها» یاری کند.

«جهان تانک ها» در همان سال های اولیه عرضه خود در مناطقی چون روسیه به محبوبیت رسید و حتی در یکی از سرورهای این کشور به رکوردی جهانی دست یافت. این رکورد با نام «بیشترین تعداد گیمر آنلاین در یک بازی چندنفره در یک سرور» به ثبت رسید و مسیر وارگیمینگ و ساخته محبوبش را به کتاب رکوردهای جهانی گینس هموار کرد.

world3_1_03

پس از موفقیت بازی روی رایانه های شخصی و با حمایت مستقیم مایکروسافت، نسخه اکس باکس 360 بازی نیز به صورت رایگان در اختیار گیمرها قرار گرفت. با آغاز نسل هشتم کنسول ها، اکس باکس وان هم به جمع پلتفرم های میزبان «جهان تانک ها» اضافه شد. جالب است بدانید که پس از گذشت چند ماه از عرضه بازی برای این کنسول، نسخه پلی استیشن 4 آن نیز رونمایی شد.

نسخه پلی استیشن 4 بر خلاف اکس باکس وان نیازی به اشتراک ماهیانه شبکه (در اکس باکس، گلد و در پلی استیشن، پلاس) ندارد. البته هنوز نسخه ویژه کنسول خانگی سونی به صورت رسمی عرضه نشده است و از کیفیت دیگر بخش های آن اطلاعاتی در دسترس نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • md4956
    md4956 | ۲ مهر ۱۳۹۴

    یه بازی فوق العاده .. به همه پیشنهاد میکنم برای یک بار فقط٬ بازیش کنید .. عاشقش میشید

    نکته مثبتش اینجاست که برای همه ی کاربران مک٬ ویندوز٬ آی او اس و اندروید ارائه میشه (من هم از طریق مک دارمش)

    فوق العادست

  • hmalmir
    hmalmir | ۲ مهر ۱۳۹۴

    مصرف اینترنت این بازی وحشتناکه. اول 1 گیگ دانلود میکنه و بعدش هم توی بازی ثانیه ای 900 کیلو بایت!

    • علی
      علی | ۲ مهر ۱۳۹۴

      شرمنده ها ولی مثلا ما که سرعتمون بالای 200 نمیره چی.جوری ثانیه ای 900 تا دان میشه؟؟

    • md4956
      md4956 | ۲ مهر ۱۳۹۴

      عزیز لطفا چرت نگو

      بعد از دانلود خود بازی و دانلود کامل دیتاش (که بدون اون نمیشه بازی کرد)٬ دیگه هیچ دانلودی نداره .. با نت رایتل بدون بسته٬ هزینه ی چند ساعت بازیش به ۵۰ تا تک تومنی هم نمیرسه .. ۹۰۰ کیلوبایت بر ثانیه ! :)))

  • I am payne,max payne...
    I am payne,max payne... | ۲ مهر ۱۳۹۴

    ممنون...
    واقعا آنلاینش عالیه...اما هنوز با پچ ها افت فریمش درست نشده...:|

    • amir 4
      amir 4 | ۲ مهر ۱۳۹۴

      سلام

      میشهبگید از کجا میتونم این بازی رو تهیه کنم؟

      جایی برای دانلودش هست ؟

      • saeid
        saeid | ۳ مهر ۱۳۹۴

        سلام
        بله توی تاپ دانلودها گذاشتن برای دانلود با لینک مستقیم:
        http://topdownloadha.com/?p=14315

      • Omid.R.G
        Omid.R.G | ۵ مهر ۱۳۹۴

        این بازی مجانیه برا همین بهتره از سایت خودش دانلود کنی : www.worldoftanks.eu

مطالب پیشنهادی