ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ در کنگره جهانی موبایل 2015 چه محصولاتی را به نمایش خواهد گذاشت؟

با خاتمه یافتن نمایشگاه CES 2015 و اهداء جوایز، حالا نقد نویسان دنیای فناوری خود را برای حضور در رویداد مهم بعدی آماده می کنند و منتظرند تا آخرین اخبار دنیای اندروید را به سمع ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ دی ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

با خاتمه یافتن نمایشگاه CES 2015 و اهداء جوایز، حالا نقد نویسان دنیای فناوری خود را برای حضور در رویداد مهم بعدی آماده می کنند و منتظرند تا آخرین اخبار دنیای اندروید را به سمع و نظر مخاطبانشان برسانند.

شمارش معکوس برای شروع کنگره جهانی موبایل 2015 (MWC) آغاز شده و سامسونگ نیز که در سال های اخیر از تولیدکنندگان مطرح دستگاه های اندرویدی بوده است با دستانی پر قدم به این میعادگاه جهانی خواهد گذاشت.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر محصولاتی که احتمالا از سوی این غول کره ای در کنگره مذکور رونمایی خواهند شد. با ما همراه باشید.

سامسونگ از جمله بزرگ ترین عرضه کنندگان دستگاه های موبایل اندرویدی در دنیاست و عادت دارد که برای نمایش جدیدترین دستاوردهای خود در صنعت تلفن های همراه، نسخه های مختلفی از محصولات جدیدش را یکی پس از دیگری روانه بازار نماید.

اما چند سالی است که رقابت در بازار محصولات موبایل دشوارتر شده و مشتریان دیگر تمایلی به خرید تلفن های پلاستیکی متداولی که هر از چندگاه توسط سامسونگ عرضه می شوند، ندارند و در عوض مشتاقند که پولشان را صرف خرید محصولی خوش ساخت با قیمتی مقرون به صرفه تر از پرچمداران این برند نمایند.

Screen-Shot-2014-12-18-at-2.34.30-PM

انتظارات آینده ما از سامسونگ چیست؟

عرضه گاه و بی گاه اسمارت فون های اندرویدی جدید از سوی سامسونگ باعث خوشنودی بسیاری می شود چراکه حداقل مزیتش آن است که انتخاب برایشان راحت تر می گردد، اما بالاخره باید روزی فرا برسد که کمیت قربانی کیفیت شود.

به نظر می رسد که سامسونگ به خوبی از این حقیقت آگاه است چراکه انتظارات در مورد پرچمدار یا پرچمداران بعدی این کمپانی حکایت از وجود محصولاتی دارد که این غول کره ای تا به امروز مانندشان را عرضه نکرده است.

جنس بدنه

سامسونگ برای آزمایش شانس خود، کار را با تغییر جنس بدنه محصولاتش آغاز نمود و در نخستین اقدام، تلفن هوشمند گلکسی آلفا را در اواخر سال 2014 میلادی رونمایی کرد.

اسمارت فون آلفا نخستین محصول اندرویدی سامسونگ بود که بدنه ای با کمربند فلزی داشت و این در حالی است که از لحاظ طراحی تفاوت چندانی با دیگر محصولات سامسونگ نداشت. در واقع، این کمربند فلزی با هدف بهبود بخشیدن به حس کاربرانی مورد استفاده قرار گرفته بود که از اسمارت فون های پلاستیکی سامسونگ خسته شده بودند.

Samsung-Galaxy-Alpha-15

تلفن هوشمند گلکسی نوت 4 هم تغییری خوشایند از باب طراحی بود که محصولی بسیار خوش ساخت با ظاهری چشم نواز به شمار می رفت.

به بیان دیگر، کیفیت بالای نوت 4 ما را به این نکته رهنمود می سازد که پرچمداران آتی سامسونگ احتمالا بر مبنای آن ساخته خواهند شد.

نمایشگر

سامسونگ طبق عادت دیرینه خود نسخه دیگری از این شاهکار هنری را با نام نوت اج رونمایی کرد که به جای نمایشگر فلت، مدل دیگرش از یک صفحه نمایش خمیده بهره می برد و همین مشخصه کلیدی باعث شد تا نام کمپانی یاد شده بیش از پیش بر سر زبان ها بیافتد.

کاربرد نمایشگرهای خمیده در تلفن های هوشمند اندرویدی موضوع تازه ای نبود اما استفاده از این نوع نمایشگر در نوت 4 در نهایت به کشف کارکردهای تازه ای از این اسمارت فون منجر شد.

اگر با مزایای لبه خمیده گلکسی نوت اج آشنایی ندارید، بهتر است نگاهی به ویدئوی زیر بیاندازید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Samsung-Galaxy-Note-Edge-Unboxing-&-First-Impressions.mp4"]

 

Samsung Galaxy S6

Samsung-Galaxy-S6-mostrato-al-CES-2015

اسمارت فون گلکسی S6 قطعا از لحاظ امکانات کامل ترین نخواهد بود. به علاوه گفته می شود که این محصول احتمالا در قالب دو نسخه عرضه خواهد شد؛ یکی با صفحه نمایش فلت و بدنه فلزی با نام S6 و دیگری مجهز به یک نمایشگر خمیده به نام گلکسی S6 Edge.

با نگاهی به گذشته در خواهیم یافت که معرفی پرچمداران سری S در کنگره جهانی موبایل که همه ساله در بارسلون برگزار می شود، سنت همیشگی سامسونگ است.

تاریخ برگزاری کنگره امسال برخلاف سال های گذشته که در ماه فوریه برگزار می شد به ماه مارس موکول شده است و به خاطر همین تعویق، سامسونگ دو ماه زمان در اختیار خواهد داشت تا پرچمدار جدید خود را در ماه آوریل یا کمی بعد از آن به بازاراهای جهانی عرضه کند.

علیرغم آنکه سامسونگ تاریخ دیگری را برای این رویداد اعلام کرده است انتظار می رود که رونمایی از جدیدترین پرچمدار آن در ماه آوریل (یعنی کمتر از سه ماه دیگر) صورت پذیرد.

به تازگی شایعاتی در مورد گلکسی S6 منتشر شده که شامل اطلاعات کاملی در مورد این محصول است: مهم ترین شایعات حکایت از وجود یک نمایشگر 5.5 اینچی (در مدل فلت) و یک نمایشگر 5.3 اینچی (در مدل خمیده) دارد.

تا زمانی که پردازنده بهتری نسبت به اسنپدراگن 810 از سوی کوالکام عرضه نشده است هم می توان امیدوار بود که از این تراشه 64 بیتی قدرتمند در گلکسی S6 بهره گرفته شود.

البته ذکر گشته است که نسخه دیگری از این اسمارت فون با چیپست Exynos هم در راه است که احتمالا برای بازارهای آسیایی ساخته شده.

برای آنکه درک بهتری از مشخصات این محصول داشته باشید بهتر است نگاهی به تصویر زیبای زیرین بیاندازید و انتطارات کاربران از امکانات احتمالی این اسمارت فون را مشاهده کنید.

galaxy-s6-5

ساعت هوشمند

صبر کنید، خبرهای بیشتری در راه است. احتمالا تصورتان این نبوده که گلکسی S6 تنها دارایی سامسونگ در نمایشگاه امسال خواهد بود؟

طبق جدیدترین شایعات این کمپانی مشغول کار روی یک اسمارت واچ جدید است که صفحه ای کاملا گرد داشته و از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به Moto 360 از موتورلا و G Watch R از ال جی است.

Samsung-Patent-Smartwatch-UI-and-Camera-Capture

شایعه ساخت یک ساعت هوشمند سامسونگی با صفحه گرد از سال 2014 میلادی تا کنون به گوش می رسد و بر اساس جدیدترین اخبار رونمایی از این محصول در کنگره جهانی موبایل امسال رخ خواهد داد.

به علاوه، با در نظر داشتن رویه سامسونگ در ارائه ساعت های هوشمند پیش بینی می شود که محصول تازه این کمپانی از سیستم عاملی اختصاصی آن یعنی تایزن بهره بگیرد.

تایزن

malarie_tizen_option2_edited

رویکرد سامسونگ در استفاده از سیستم عامل اختصاصی خود به نام تایزن مخالفان و موافقان خود را دارد. از سوی دیگر، روشن است که این کمپانی بخش اعظمی از موفقیت خود در بازار موبایل را مدیون اندروید است. حال این سوال مطرح می شود که آیا کنار گذاشتن اندروید و استفاده از سیستم عامل تایزن به نفع سامسونگ خواهد بود؟

غرض از مطرح نمودن این پرسش به چالش کشیدن تایزن نیست اما پاسخگویی به آن نقشی کلیدی بر آینده محصولات سامسونگ خواهد داشت. از طرف دیگر، خبر عرضه تلویزیون ها و اسمارت واچ های مبتنی بر این سیستم عامل در سراسر دنیا منتشر شده، حال آنکه کاربران ابزارهای مبتنی بر تایزن نیز درست مانند هر اکوسیستم دیگری احتمالا باید به فکر خرید تلفن های بهره مند از آن باشند.

در آن روی سکه اندروید قرار دارد که علیرغم همه تلاش های سامسونگ، اکوسیستم اختصاصی آن یعنی تایزن حرفی برای گفتن در مقابلش ندارد.

با این همه، تا زمانی که تایزن کار می کند، انتظار می رود که 2015 سالی بزرگ برای سامسونگ باشد که در آن انبوهی از لوازم خانگی مبتنی بر این سیستم عامل به اقصی نقاط دنیا صادر خواهند شد.

حتی احتمال می رود که در این سال اسمارت فون مبتنی بر تایزن سامسونگ که مدتهاست شایعاتی در مورد عرضه آن شنیده می شود نیز به بازار عرضه شود.

با این حال، انتظار نمی رود که این کمپانی تلفن های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اختصاصی اش را در کنگره موبایل امسال رونمایی کند و سری جدید پرچمداران این غول کره ای شامل گلکسی S6 و S6 Edge به احتمال زیاد از آبنبات چوبی بهره خواهند برد.

Android-Lollipop-with-Google-logo

سامسونگ میزبان شما در MWC

دو نسخه مختلف از پرچمداران بعدی سامسونگ یعنی گلکسی S6 (با نمایشگر فلت و خمیده) و یک ساعت هوشمند با صفحه گرد که شباهت زیادی به Moto 360 دارد همه انتظاراتی است که پیش می بینی می شود در کنگره موبایل امسال شاهد رونمایی شان از سوی این شرکت باشیم.

تردیدی نیست که محصولات الکترونیکی دیگری نیز در کنار موارد ذکر شده در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت که از آن جمله می توان به لوازم و فناوری های هوشمند خانگی سامسونگ اشاره نمود.

تا شروع کنگره موبایل امسال کمتر از چند هفته باقی مانده است و تا آن زمان سامسونگ فرصت دارد تغییرات مد نظر خود را در محصولاتش ایجاد نماید. در آینده با پوشش خبری این رویداد بزرگ با ما باشید.

به نظر شما سامسونگ چه محصولاتی را در کنگره امسال به نمایش می گذارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • حسین
    حسین | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴

    تو سایت خود سامسونگ نوشته Galaxy Note 5 قراره رو نمایی بشه
    شماها نوشتید S6 چرا؟!!!!!
    Samsung Galaxy Note 5 در سال 2015 رونمایی خواهد شد . وسلام

  • TROOL
    TROOL | ۲۵ بهمن ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی