ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی S6؛ پر پرواز یا وزنه سقوط؟

در بارسلون خبرهاییست؛ سامسونگ آمده تا غرور از دست رفته اش را پس بگیرد. کره ای ها Galaxy S6 و S6 Edge را معرفی کردند که نمونه ی Edge، از نمایشگری خمیده در هر دو سوی نمایشگر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

در بارسلون خبرهاییست؛ سامسونگ آمده تا غرور از دست رفته اش را پس بگیرد. کره ای ها Galaxy S6 و S6 Edge را معرفی کردند که نمونه ی Edge، از نمایشگری خمیده در هر دو سوی نمایشگر استفاده می کند. هر دو تلفن جدید سامسونگ، حالا دیگر ظاهری با ارزش دارند و با پلاستیک وداع کرده اند. از شارژ بیسیم پشتیبانی می کنند و دوربین هایشان نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند. از سوی دیگر، قابلیت جدید پرداخت های الکترونیکی شرکت سامسونگ نیز به این تلفن ها اضافه گشته. می توان گفت گلکسی S6 و S6 Edge، هر دو دست خوش تغییراتی در بخش طراحی هم شده اند؛ هر چند که این تغییرات در نسخه ی Edge، به شکل بسیار گسترده تری به چشم می خورد.

سامسونگ به حدی از اعتماد به نفس رسیده که در طول مراسم دیشب،‌ حتی اپل را هم به چالش کشید. در قسمتی از ارائه ی دیشب، تصاویر و ویدئوهای به ثبت رسیده با آیفون 6 Plus در کنار تصاویر ثبت شده ی دوربین گلکسی های جدید قرار گرفتند. این تصاویر در تاریکی شب به ثبت رسیده بودند و کیفیت عکس های گلکسی نیز بهتر از آیفون بودند. اشاره کردن به آیفون، در رویدادی به این بزرگی، صرفا حرکتی (غیر حرفه ای) است که اعتماد به نفس تازه کسب شده ی کره ای ها را نشان می دهد.

سامسونگ آمد تا غرور از دست رفته اش را پس بگیرد.

در طول چند سال گذشته، سامسونگ موفقیت هایش را مدیون خطوط تولید گلکسی بوده است. گلکسی ها هم البته بیشتر موفقیت خود را مدیون پرچمداران خود، یعنی سری S و Note بوده اند. اما با توجه به آمار فروش سال گذشته، مخصوصا فروش نه چندان خوب S5، شرکت یاد شده، به هیجان نیاز دارد. سال پیش سامسونگ حتی نتوانست انتظار طرافداران خود را بر آورده سازد، از همین رو، گویا امسال با دستی پر تر پا به این کارزار گذاشته است.

آقای Ramon Llamas، یکی از محققان IDC می گوید: «طراحی نقش بسیار مهمی در یک محصول دارد و اخیرا سامسونگ نتوانسته بود در مدل های گلکسی S، انتظارات را برآورده سازد. اپل و HTC محصولاتی بسیار با کیفیت تر از محصولات کره ای می ساختند اما حالا، سامسونگ بار دیگر آمده تا به شکلی محکم تر جایگاهش را در میان تولید کنندگان برتر به تثبیت برساند.»

سامسونگ چهار سال در صدر جدول فروش قرار داشت اما سال گذشته این جایگاه را با فشار های شیائومی در چین، Micromax در هند و اپل تقریبا در هر کجای دیگر دنیا، با اپل به عنوان اولین سازنده، تقسیم کرد.

شرکت کره ای با ترکیب فرمول جدیدش، یعنی استفاده از متریال تازه و حذف امکانات نرم افزاری دست و پا گیر، نشان داد تا حاضر است دست به انجام هر کاری بزند تا دوباره بتواند توجه انبوه خریداران قدیمی اش را به خود جلب نماید. در یک مصاحبه ی مطبوعاتی، آقای JK Shin، مدیر عامل و مسئول بخش موبایل سامسونگ گفت:‌ «با گوش فرا دادن به مشتریان خود و همچنین درس گرفتن از موفقیت ها و اشتباهات پیشین خود، قصد داریم بار دیگر تکنولوژی و ایده های جدید را به جلو برانیم.»

در ادامه با دیجیاتو همره باشید.

Edge: آینده ی جذاب یا حیله تبلیغاتی؟

batllo-0853

گلکسی S6 صرفا همانند یک به روز رسانی معمولی از S5 است که کمربند فلزی آن، به شکل ویژه ای خود نمایی می کند؛ اگر می خواهید ارزش کار طراحان سامسونگ را درک کنید بهتر است تا از کنار پرچمدار اصلی به راحتی گذر کرده و به سراغ Edge بروید.

سامسونگ در سپتامبر گذشته دست به معرفی نوت Edge زد که نمایشگر آن از یک سو خمیده بود؛ خمیدگی آن نیز بیشتر از محصول جدید بوده و به شکل کاملی در لبه ی دستگاه، کج می شد. نمایشگر S6 Edge اما در هر دو لبه به آرامی می لغزد و جلوه ای زیبا و شاید البته نه چندان کاربردی به اندازه ی Note Edge به پرچمدار جدید می بخشد.

JK Shin: با درس گرفتن از موفقیت ها و اشتباهات پیشین خود، قصد داریم بار دیگر تکنولوژی و ایده های جدید را به جلو برانیم

یکتایی در ظاهر GS6 Edge موج می زند، اما عرضه ی دو پرچمدار با مشخصاتی مشابه و ظاهری متفاوت، خبر از این موضوع می دهد که کره ای ها هنوز به آن بلوغ فکری نرسیده اند و نمی دانند مشتریان چه می خواهد. اگرچه GS6 Edge دستگاهی زرق و برق دار تر از GS6 است ولی بعید به نظر می رسد لبه های زیبا و خمیده ی Edge، کاربردی باشند. همانگونه که گفته ایم و خود هم می دانید، لبه های خمیده از نوت Edge شروع شدند و در نوت، کاربر می توانست به برخی اپلیکیشن ها، دسترسی آسان تری پیدا نماید. حال مشخص نیست لبه های نه چندان کج GS6 Edge می توانند چنین کاربردی داشته باشند یا خیر.

مشخصا GS6 Edge از برادرش که قامتی استوار تر دارد گران تر خواهد بود و ساختار خاص آن احتمالا خبر از تولید محدودش خواهند داد. Carolina Milanesi، محقق Kantar World Panel می گوید: «اگرچه گلکسی اس ۶ Edge ظاهر خوبی دارد، ولی لبه های خمیده اش صرفا به زیبایی آن کمک می کنند و جنبه ی تبلیغاتی دارند. ولی می توان گفت دست کم تماشای ویدئو بر روی این محصول بسیار دیدنیست. مساله ی مهم، بحث قیمت و میزان توزیع آن است.»

اگرچه قیمت هایی به شکل غیر رسمی اعلام شده اند اما هنوز خود سامسونگ هیچ قیمتی را برای هر دو پرچمدار معین ننموده است.

عصر جدید در طراحی های سامسونگ

montjuic-0886

از Edge که بگذریم، استفاده از فلز، دیگر اجازه نخواهد داد برچسب «بی ارزش» بودن بر روی پرچمداران سامسونگ خورده شود. یکی از طراحان ارشد به نام Hong Yeo می گوید:‌ «ما با Galaxy S6 فصلی تازه را در طراحی آغاز کرده ایم. ما نگاهی به گذشته انداختیم و از فلسفه های خود برای طراحی، الهام گرفتیم.»

کره ای ها هنوز به بلوغ فکری نرسیده اند و نمی دانند مشتریان چه می خواهد.

شرکت کره ای، چرخش های بزرگی را در بحث طراحی شاهد بوده است؛ این کمپانی برای مدت های بسیار، از مواد اولیه مرغوبی مانند فلز و آلمینیوم دوری کرده و پلاستیک را به آنها ترجیح می داد. آنها دلایل خاص خود داشتند، می گفتند مقاومت دستگاه بیشتر می شود، می توان درب پشتی را باز کرد و باتری را تعویض نمود، می توان از حافظه های MicroSD استفاده کرد و... از سوی دیگر، استفاده از پلاستیک باعث می شود تا سامسونگ هزینه ی کمتری در بحث ساخت داشته باشد و از این طریق، حاشیه سود بالاتری نیز کسب کرده و محصولات را نیز با سرعت بالاتری به ویترین فروشگاه ها برساند.

سایر سازندگان، دست کم برای پرچمداران خود، مدت ها پیش با پلاستیک وداع گفته و به مواد مرغوبی همچون آلمینیوم، استیل و شیشه درود فرستاده بودند. اپل، ندای مشتری را شنید و به نمایشگرهای بزرگتر نقل مکان کرد، همین امر باعث شد تا بالاترین سودآوری را در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ برای خود رقم زند. حال سامسونگ هم ندای مشتری را شنیده است، اما باید ببینیم کاربران در نهایت چگونه بازخوردی نسبت به محصولات جدیدش نشان خواهند داد.

همه دیدیم که HTC از مواد بسیار خوبی برای ساخت پرچمدار فعلی و سابق خود استفاده کرده است، اما یک طراحی عالی همیشه برنده است؟ استفاده از مواد مرغوب در بدنه ی دستگاه، با ارزش است اما برای داشتن فروشی عظیم، کافی نیست. سامسونگ اما همیشه از بهترین سخت افزار ها بهره برده و در کنار طراحی ارتقا یافته ی فعلی اش،‌ دستی نیز بر سر و روی نامرتب رابط کاربری تاچ ویز کشیده است.

montjuic-0930

گلکسی ها خم نمی شوند!

Avi Greengart، محقق Current Analysis می گوید: «بدیهی است که سامسونگ به تمام تغیراتی که انجام داده، نیاز داشته است. اما این صرفا شروع کار است. آنها برای موفق شدن، باید بتوانند تجربه ی کاربری یک پارچه ای از سخت افزار و نرم افزار محصول خود به کاربران تقدیم کنند. این تجربه باید انقدر بی نقص باشد تا کاربران برای پرداخت پول، دوباره به سامسونگ اعتماد کنند.»

در طول مراسم رسمی سامسونگ، جدا از بحث دوربین، یک بار دیگر نیز به اپل حمله شد. Younghee Lee، مدیر بازاریابی شرکت کره ای در بین صحبت هایش از مقاومت بالای آلمینیوم به کار رفته در تلفن های جدید گفت. او اظهار کرد که این آلمینیوم ۵۰ درصد قوی تر از چیزیست که رقبا استفاده کرده اند و «خم نخواهد شد.»

طعنه های تند و تیز و غیر حرفه ای، شب گذشته زیاد از سوی مسئولین سامسونگ رد و بدل شدند اما شاید بهتر بود به جای برنامه ریزی برای انجام این شوخی های تلخ، مدیران سامسونگ به این می اندیشیدند که در هفته های آینده و زمانی که این محصولات عرضه شوند، چگونه می توانند مشتریان را راضی کنند تا برای آنها پول بشمارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (93 مورد)
  • shahrokh
    shahrokh | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴

    حتما باتریش ضعیفه

  • barobach
    barobach | ۱۳ اسفند ۱۳۹۳

    من چند نظر اولو خوندم و بقیرو نخوندم
    شکی نیست که در نوشتن مقاله بطور غیر عمد! جهت گیری هایی بود اما در کل پر بی راه هم نگفت
    من طرفدار برندی نیستم (یکمی بخاطر قدیما نوکیارو دوست دارم :) )
    همیشه بهترین گزینه موجود رو با توجه به نیازهای هر کسی بهش پیشنهاد میدم
    اما الان اس6 ادج رو نمیدونم به کی باید پیشنهاد بدم
    اصلاً یه همچین گوشی ای چرا تولید شده؟
    شاید خود سامسونگ بتونه بعداً بهمون جواب بده
    اما در کل این قضیه کاملاً طبیعیه که تغییر بدون قربانی نیست و من از جسارت سامسونگ خوشم میاد
    شرکت های زیادی هستن که اگر جسارت سامسونگ رو داشتن شاید تا الان تو دنیا اول بودن اما نیستن مثل مایکروسافت اما سامسونگ نشون داده حاضره اشتباه کنه اما وا نسته نگاه کنه
    امیدوارم هر روز تکنولوژی در جهت رفاه پیشرفت کنه.

  • ali
    ali | ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

    سامسونگم کرم داره ها!حالا نمیشد اون قسمت پایین نوار گوشیو اونجوری نکنی که بهونه دست بعضیا ندی؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی