ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی و آسان سازی نصب رام های غیر رسمی بر روی برخی مدل های اکسپریا

معمولا یک الی دو سال پس از عرضه تلفن های همراه اندرویدی، ارائه بروز رسانی های جدید برای آنها توسط سازنده متوقف می شود. در چنین حالتی، همواره برخی توسعه دهندگان نسخه های جدید اندروید ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

معمولا یک الی دو سال پس از عرضه تلفن های همراه اندرویدی، ارائه بروز رسانی های جدید برای آنها توسط سازنده متوقف می شود. در چنین حالتی، همواره برخی توسعه دهندگان نسخه های جدید اندروید را برای محصولات قدیمی تر پورت می کنند که اگرچه معمولا با باگ ها و مشکلاتی رو به رو هستند، اما جانی تازه در کالبد قدیمی این موبایل ها خواهند بخشید.

اکنون سونی، خود در اقدامی جالب، تلاش نموده تا نصب رام های غیر رسمی (و حتی پلتفرم های رایگان دیگر) را بر روی موبایل هایش آسان تر کند؛ این شرکت اخیرا بوت لودرهایی را منتشر نموده که بوت شدن موبایل را از پارتیشن ریکاوری ممکن می کنند، امکانی که برای نصب یک پلتفرم جدید بر روی موبایل های اندرویدی، ضروری است. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چنین حرکتی به آن معناست که حال کاربران می توانند به سادگی بیشتری اقدام به نصب رام های غیر رسمی و یا حتی سایر پلتفرم ها نمایند. با اجازه دادن سونی برای استفاده از ایمیج های ریکاوری بر روی پروژه اوپن سورس اندروید، کاربران حتی می توانند سایر پلتفرم های مشابه و نزدیک به اندروید را نیز بر روی موبایل خود نصب کنند؛ پلتفرم هایی نظیر Firefox OS و Ubuntu Touch.

اولین موبایل های سونی که بوت لودر ها را دریافت خواهند کرد، تلفن های هوشمند اکسپریا T2، T3، M2 و E3 خواهند بود که همگی از پردازنده هایی با هسته های کورتکس A7 بهره گرفته اند.

سونی هنوز این موضوع را به شکل رسمی عنوان ننموده اما هم اکنون علاقه مندان می توانند توسط ابزار (نرم افزار) فلش این کمپانی، بوت لودرهای جدید را دانلود کنند.

هنوز مشخص نیست سونی چه زمانی تمایل دارد این قابلیت را برای موبایل های رده بالاتر خود نیز در اختیار کاربران قرار دهد، اما در هر صورت حرکتی که آغاز گشته، آزادی عمل بسیار بالاتری را در اختیار کاربرانی که تمایل به بهره گیری از رام های غیر رسمی را دارند می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

    این میتونه دولوپرها و گیک ها رو جذب برند سونی بکنه و در کل حرکت جالبی بود...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی