ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریک اشمیت سرویس موسیقی اپل را متعلق به ۱۰ سال پیش می داند

اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره آلفابت اخیرا دست به قلم شده و مقاله ای در مورد اهمیت هوش مصنوعی را منتشر نموده است. او در مقاله اش به شکل غیر مستقیم اشاره ای به سرویس ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۰

اریک اشمیت، رئیس هیئت مدیره آلفابت اخیرا دست به قلم شده و مقاله ای در مورد اهمیت هوش مصنوعی را منتشر نموده است. او در مقاله اش به شکل غیر مستقیم اشاره ای به سرویس موسیقی «اپل موزیک» می کند و اذعان دارد چنین سرویس هایی که با انتخاب های انسانی همراه هستند، برای یک دهه پیش مناسب بودند نه زمانه ای که هوش مصنوعی در حال پیشرفت های چشم گیری است.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

اشمیت می نویسد:

«یک دهه پیش، اگر می خواستید سرویسی برای استریم موسیقی تدارک ببینید، مشخصا به سراغ استخدام افرادی می رفتید که دارای آشنایی بالایی با صنعت موسیقی هستند و می توانند بهترین ها را به گوش مخاطبان شما برسانند.

امروز ولی، راهکار صحیح این است که سرویسی تدارک ببینید که بتواند به درک درستی از جهان واقعی دست پیدا کند. اینکه شنوندگان، واقعا به چه نوع موسیقی بیشتر اهمیت می دهند؛ سیستم هوشمندی که بتواند حدس بزند هنرمند بزرگ بعدی می تواند چه کسی باشد.»

سرویس های استریم موسیقی معمولا از پلتفرم های هوشمند بهره می جویند اما اپل در سرویس موسیقی خود، صرفا چنین راهکاری را انتخاب نکرده است. زمانی که این سرویس در ماه ژوئن سال جاری معرفی شد، Jimmy Iovine به نشریه «گاردین» گفت:

«الگوریتم ها عالی هستند اما نیاز به احساسات انسانی در آنها دیده می شود تا بتوانند به شکل صحیحی راه خود را در پیش گرفته و آنچه کاربر تمایل دارد را در برابرش قرار دهند.

الگوریتم ها به تنهایی نمی توانند پاسخگوی سلیقه کاربران باشند. البته که بسیار مفید هستند و در چنین مقیاسی، نمی توان از آنها کمک نگرفت اما به عناصر انسانی قدرتمندی هم نیاز داریم.»

بر اساس اظهارات خود اپل، سرویس موسیقی این شرکت اکنون ۱۱ میلیون مشترک دارد و باید دید در آینده نزدیک و زمانی که دوره رایگان سه ماهه آن به سر آید، بازخورد کاربران نسبت به آن چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • samanparsi
    samanparsi | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    ترول عزیز کی حرف از گوگل پلی موزیک زده الان ؟ اینو بگو اول . دوما اپل اومده که با اسپاتیفای و دیگران رقابت کنه و ادعای بهترین بودن رو داره همیشه حالا این جا نقطه ضعفشه تو این سرویس شاید هم اضافه اش کرد بعدا

  • حسين
    حسين | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    اين بابا همونى نيست كه سال پيش مى گفت امنيت اندرويد از iOS بهتره و حضار هم تو مراسم بهش خنديدن؟ كلا مستمر آزاده حرفاش مهم نيست.

    • بزرگوار
      بزرگوار | ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

      مستمع آزاد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی