ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سونی منتشر شد؛ بخش موبایل تنها واحدی که هنوز زیان می دهد

سونی توانسته در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ از درآمدی ۱۵.۸ میلیارد دلاری سود خالصی ۲۸۰ میلیون دلاری کسب کند و همچنین به سود عملیاتی ۷۳۳ میلیون دلاری دست پیدا نماید. این اعداد و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ آبان ۱۳۹۴ | ۱۲:۰۷

سونی توانسته در سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۵ از درآمدی ۱۵.۸ میلیارد دلاری سود خالصی ۲۸۰ میلیون دلاری کسب کند و همچنین به سود عملیاتی ۷۳۳ میلیون دلاری دست پیدا نماید. این اعداد و ارقام نسبت به سه ماهه مشابه در سال قبل و زیان هایی که در آن بازه ی زمانی از جانب بخش موبایل رقم خورده بودند بهبود یافته اند، اما نمی توان در بین آنها کاهش جزئی درآمد را نادیده گرفت.

ضمناً پیش بینی های سونی از سال مالی جاری دچار تغییری نشده و این شرکت انتظار دارد به سود عملیاتی ۲.۶ میلیارد دلاری از درآمدی ۶۵.۴ میلیارد دلاری برسد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

تقریباً در گزارشات مالی شرکت ژاپنی مورد بحث یکی از جذاب ترین جزئیات مرتبط می شود به دستاوردهای بخش های مختلفی که دیوایس های گوناگون سونی را تولید می نمایند و واحد کسب و کار سنسورهای دوربین نیز یکی از این بخش ها محسوب می شود.

واحد مذکور با فروشی ۲.۲ میلیارد دلاری سود عملیاتی ۲۷۲ میلیون دلاری را رقم زده که این عدد رشد سالانه ی ۱۶ درصدی را حکایت می کند. نباید از یاد برد که ژاپنی ها به تازگی خبر داده اند که می خواهند به کسب و کار سنسورها استقلال بخشند و البته بخش مربوطه ی توشیبا در همین زمینه را نیز خریداری و با خود ادغام نمایند.

قسمت تولید محصولات تصویربرداری (واحدی که دوربین های سونی و سایر دستگاه های مشابه را می سازد) نیز در مبحث فروش رشدی ۴.۱ درصدی را به ثبت رسانده و سود عملیاتی آن برابر با ۲۱۵ میلیون دلار بوده است، که البته این شرایط از تمایل سونی به تولید دوربین های قوی تر و دارای حاشیه سود بیشتر پدید آمده.

بدون شک می توان گفت واحد گیمینگ سونی بیشترین رشد را در پیکره ی غول ژاپنی تجربه کرده؛ بخش یاد شده با ارتقا ۱۶.۵ درصدی در فروش سود عملیاتی ۱۹۹ میلیون دلاری داشته و فروش موفق محصولات نرم افزاری مرتبط به PS4 نیز سبب گشته این بخش با درآمدی ۳ میلیارد دلاری مواجه شود.

در سمت دیگر ماجرا سونی موبایل تنها واحدی است که ژاپنی ها را سرافکنده کرده و بازهم همانند فصول پیشین با تلفن های هوشمند و تبلت های اکسپریا زیان ده بوده. این بخش با ضرر ناخالصی ۱۷۲ میلیون دلاری از درآمدی ۲.۳۳ میلیارد دلاری روبرو گشته که این اعداد روایت گر آن هستند که سود دهی سایر بخش ها می بایست بازهم ناکامی موبایل ها را جبران نمایند.

بدیهی است این زیان و کاهش فروش ۱۵.۲ درصدی بر سایر درآمدهای سونی نیز اثر گذار هستند و به همین علت شرکت ژاپنی بیش از هر زمان دیگری کوشش کرده تا در راهکارهای مدیریتی خود بازنگری و محدوده ی زمانی مشخصی را برای توقف زیان و به سود رسیدن بخش موبایل تعریف نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • آرش امیری
    آرش امیری | ۸ آبان ۱۳۹۴

    1. بازاریابی و تبلیغ درس حسابی نداره...
    2. قیمت گوشی هاش رقابتی نیست.

  • saeid
    saeid | ۷ آبان ۱۳۹۴

    از کل ضرر خرید اریکسون در بخش موبایل فقط 170 میلیون دلار باقی مونده که عالیه و داره ضرر خرید اریکسون به حداقلش میرسه و صفر میشه. جالبه 2.3 میلیارد دلار فروخته و ضرر بخش موبایلو به 170 میلیون دلار رسونده. پس سه ماهه بعدی سود رو شاخشه. تمامی بخشها هم خداروشکر سود ده بودن و جای نگرانی نیست. با اومدن سری z5 میترکونه ایشالا.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی